مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

چه تعداد واکسن کرونا تا کنون (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰) در مشهد تزریق شده است؟

  • کد خبر: ۶۷۷۴۹
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
چه تعداد واکسن کرونا تا کنون (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰) در مشهد تزریق شده است؟
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار دوز یک و ۲ در مناطق زیر پوشش این دانشگاه تزریق شده است.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار دوز یک و ۲ در مناطق زیر پوشش این دانشگاه تزریق شده است. همچنین حدود ۵۰ هزار نفر از سالمندان بالای ۷۵ سال نیز واکسن کرونا دریافت کرده اند.


مهدی قلیان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: ۲۳۳ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری شده اند و مجموع بستریان استان به ۱۱۴۱ نفر رسیده است که ۳۱۹ نفر از این تعداد در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.
وی با اشاره به اینکه هنوز آمار بستریان و مبتلایان کرونا در شهرستان‌های مختلف در حال کم و زیاد شدن است، ادامه داد: بستری‌های بخش مراقبت ویژه در ابتدای هفته ۳۵۸ نفر بوده است و اکنون به ۳۱۸ نفر رسیده است؛ کاهشی که امیدوارکننده است.


رمدسیویر به وفور وجود دارد

پس از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در موج چهارم این بیماری، خبر‌های متعددی از فروش غیرمجاز رمدسیویر، این داروی مفید در روند درمان کووید ۱۹، رسانه‌ای شد؛ دارویی که قیمت آن در بازار آزاد بیش از ۴ برابر ارزش دولتی برای بیماران تمام می‌شود. در همین راستا دغدغه کاهش این دارو و فعالیت دلالان در بازار توزیع آن را از معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد جویا شدیم. جبرئیل موفق با تأکید بر اینکه نباید این دارو را از مراکز غیررسمی و غیرمعتبر تهیه کرد، گفت: کمبودی در بیمارستان‌های استان و داروخانه‌های دولتی وجود ندارد. بیماران می‌توانند با مراجعه به بیمارستان یا تجویز پزشک متخصص این دارو را تهیه کنند.
وی تصریح کرد: این دارو در بیمارستان‌های کرونای دانشگاه علوم پزشکی به مقدار کافی وجود دارد؛ همچنین همه داروخانه‌های دولتی نیز با توجه به نیاز و تعداد مراجعانشان شارژ شده اند.


وی با اشاره به اینکه این دارو با قیمت دولتی در همه این مراکز عرضه می‌شود اظهار کرد: رمدسیویر وارداتی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و تولید داخلی این دارو با قیمت حدود ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. وی با اشاره به اینکه توزیع این دارو توسط وزارت بهداشت انجام می‌شود ادامه داد: سهمیه‌ای که وارد شرکت‌های پخش می‌شود با توجه به تعداد بیماران بستری در هراستان و چند معیار دیگر به صورت مرحله‌ای تقسیم می‌شود و شرکت‌های پخش رمدسیویر متناسب با دستور وزارت بهداشت این دارو را ابتدا در بیمارستان‌های دولتی و مختص کرونا، سپس در داروخانه‌های دولتی توزیع می‌کنند.


موفق بیان کرد: تا پیش از موج چهارم کرونا در کشور رمدسیویر به وفور در داروخانه‌های مختلف وجود داشت، اما پس از اوج گیری این موج نیاز به این دارو شدت گرفت به همین دلیل با دستور وزارت بهداشت توزیع این دارو در داروخانه دولتی و بیمارستان‌ها کاهش یافت.
همچنین سید کاظم فرهمند، قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز خبر از آغاز واکسیناسیون کرونا برای اتباع خارجی در استان خبر داد.
براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت نیز ۲۳۳ بیمار کووید ۱۹جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۷ هزار و ۷۶۵ نفر رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->