معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

تکنولوژی جدید سونی حجم بازی‌های پلی استیشن ۵ را تا حد زیادی کاهش می‌دهد

  • کد خبر: ۶۸۰۰۷
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
تکنولوژی جدید سونی حجم بازی‌های پلی استیشن ۵ را تا حد زیادی کاهش می‌دهد
تکنولوژی جدید و اختصاصی سونی با نام «کراکن» می‌تواند حجم بازی‌های پلی‌استیشن ۵ را تا ۶۰ درصد کاهش دهد.

به گزارش شهرآرانیوز - پلی استیشن ۵ یکی از محدودترین حافظه‌های ذخیره‌سازی در میان کنسول‌های یک دهه اخیر را دارد، اما وضعیت آن‌قدر که به نظر می‌رسد بد نیست. براساس گزارش‌های منتشر شده، سونی درحال استفاده از یک تکنولوژی فشرده‌سازی مخصوص برای کاهش قابل‌توجه حجم بازی‌های پلی استیشن ۵ است که اندازه فایل بازی‌ها را تا ۶۰ درصد کاهش می‌دهد. این اتفاق می‌تواند جبرانی برای حجم ۸۲۵ گیگابایتی فضای ذخیره‌سازی در این کنسول نسل نهمی باشد.

وبسایت Twisted Voxel گزارش داده که بازی سروایوال Subnautica روی پلی استیشن ۵ فقط ۵ گیگابایت حجم اشغال می‌کند. این میزان در مقایسه با حجم ۱۴ گیگابایتی این بازی روی PS۴ یک کاهش ۶۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وبسایت تک رادار نیز گزارش داده که حجم بازی Control: Ultimate Edition به‌لطف تکنولوژی فشرده‌سازی اختصاصی سونی به ۲۵.۷۹ گیگابایت رسیده که این میزان به مراتب کمتر از حجم ۴۲.۵ گیگابایتی این بازی روی ایکس باکس سری ایکس است. درواقع در اینجا با یک کاهش ۳۹ درصدی مواجه هستیم.

البته هنوز خیلی از جوانب تکنولوژی اختصاصی سونی برای ما ناشناخته است. تمام اطلاعاتی که فعلاً از آن در اختیار داریم، نام نسبت داده شده به فناوری سونی است که ظاهراً به‌عنوان «Kraken» شناخته می‌شود. هنوز نمی‌دانیم که آیا همه‌ بازی‌های PS۵ از این قابلیت بهره‌مند خواهند شد یا اینکه توسعه‌دهندگان باید بازی‌های خود را برای استفاده این فناوری بهینه‌سازی کنند. ضمناً ممکن است Kraken به بازی‌های پلی استیشن ۴ نیز گسترش یافته و بازی‌های قدیمی‌تر را تحت پوشش بگیرد. درحال حاضر همه‌ی این موارد احتمالاتی هستند که منبع موثقی ندارند.

معمولاً اینطور بوده که تکنولوژی‌های فشرده‌سازی نیازی به دخالت توسعه‌دهندگان بازی‌ها در بهینه‌سازی حجم بازی‌ها نداشته است؛ لذا از نظر فنی باید همه‌ بازی‌هایی که روی SSD اختصاصی پلی استیشن ۵ اجرا می‌شوند، باید از Kraken پشتیبانی کنند.

امید آن می‌رود که فناوری فشرده سازی Kraken در درگاه ثانویه M.۲ SSD کنسول نیز قابل استفاده باشد. شاید حتی در آینده از این فناوری در درایو‌های اکسترنال USB نیز استفاده شود، اما برای اطلاع از این موارد باید فعلاً منتظر ماند.

با دوبرابر شدن حجم بازی‌های ویدیویی در طول سه چهار سال اخیر، این می‌تواند خبر خوبی برای کسانی که نگران حجم حافظه کنسول جدید خود هستند باشد. نظر شما در این‌باره به چه شکل است؟

 

منبع: زومجی

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->