زکی پور رسما استقلالی شد + عکس خبر‌های خوش از سالن ۶ هزار نفری ثامن الائمه (ع) | کارگران به شدت مشغول کارند! پایان کار قایدی با اتحاد کلبا؟ گلر منچسترسیتی در راه عربستان مهدی ترابی رسما به تراکتور پیوست شرط جدید بیرانوند برای بازگشت به پرسپولیس | ۴۰ میلیارد تومان ناقابل! خداحافظی سه بازیکن با استقلال مسابقه پیش بینی فرهاد مجیدی برای هواداران! استقبال بی‌نظیر از ملی پوش پرسپولیس در گرجستان ترکیه به رکورد سرمربی اسبق پرسپولیس رسید حضور عجیب و غریب یک والیبالیست در هیات مدیره استقلال| کارخانه چه سررشته‌ای از فوتبال دارد؟ فرگوسن: حضور رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶ قابل تصور نیست بازیکن مصدوم استقلال درانتظار امضای نکونام باشگاه استقلال فدراسیون فوتبال را تهدید کرد| سقف بودجه می‌شکند؟ بیرو، ز غوغای جهان فارغ! هلدینگ خلیج فارس برای بازیکنان استقلال سقف قرارداد تعیین کرد تردید علیپور برای پیوستن به پرسپولیس گولسیانی در پرسپولیس ماندگار شد دل کریم با پرسپولیس نیست | مدافع قطری در فکر بازگشت به کشورش درخواست نکونام برای جذب لژیونر پرسپولیسی
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

پایان غیبت چهارده‌ساله فوتبال دختران خراسان در لیگ برتر

  • کد خبر: ۶۸۰۶۱
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
پایان غیبت چهارده‌ساله فوتبال دختران خراسان در لیگ برتر
با درخشش کیان نیشابور، دختران فوتبالیست استان خراسان رضوی لیگ برتری شدند.
مژده رنگیان  | شهرآرانیوز؛ غیبت طولانی دختران خراسان‌رضوی در لیگ برتر فوتبال بانوان با افتخارآفرینی دختران کیان نیشابور به پایان رسید و آن‌ها سرانجام استان را دارای یک تیم لیگ برتری کردند.
 
از سال ۸۶ که لیگ برتر فوتبال بانوان آغاز به کار کرد ۱۳ دوره را پشت سر گذاشته است، تا امروز هیچ تیمی از خراسان‌رضوی در مسابقات حاضر نشده بود. هیچ باشگاهی از مشهد یا شهرستان‌های خراسان در این رقابت‌ها حضور نداشتند، اما در غیاب آن، داوران و بازیکنان مشهدی و خراسانی توانستند حضور موفقی در لیگ و تیم‌های ملی داشته باشند. سمانه چهکندی، باتجربه‌ترین فوتبالیست مشهدی حاضر در لیگ با کارنامه‌ای درخشان و بیشترین تعداد قهرمانی است، که امسال در کنار تیم کیان نیشابور بود و می‌توان گفت یکی از بازو‌های اصلی تیم بود که کمک کرد تا کیان لیگ برتری شود. چهکندی و طاهرخانی که هردو بازیکنان لیگ برتری شهرداری بم و از ملی‌پوشان هستند، توانستند بیشترین گل‌زنی را برای تیم نیشابور انجام دهند. هدایت تیم را شهناز جعفری برعهده داشت، سرمربی‌ای که در نوع خودش عملکرد جالب توجهی داشته است. جعفری تیم کیان دختران را در رده‌های مختلف سنی به قهرمانی رسانده است و غیر از فوتبال توانست با همین بازیکنان در فوتسال هم جام طلایی را به خانه ببرد.
 
مرحله نهایی مسابقات لیگ دسته‌اول فوتبال بانوان کشور از هفته گذشته در گروه الف به‌میزبانی گنبدکاووس و در گروه ب در نیشابور آغاز شد. خراسان‌رضوی در جمع ۸ تیم حاضر در مرحله نهایی ۲ نماینده داشت؛ سایپای مشهد در گروه الف و کیان نیشابور در گروه ب که هرکدام از گزینه‌های اصلی صعود به لیگ برتر بودند.
 
کیان نیشابور در گروه ب مسابقات با بادرود تهران، جندی‌شاپور دزفول و سپیدار قائمشهر هم‌گروه بود. در روز نخست نیشابوری‌ها توفان به‌پا کردند و تیم سپیدار قائمشهر را که دقیقه ۹۰ به این مرحله اضافه شده بود، در خانه ۱۱ بر ۰ شکست دادند. تیم بادرود تهران نیز ۹ بر ۲ جندی‌شاپور دزفول را شکست داد و در روز دوم کیان به‌مصاف دزفول رفت و ۲ بر ۰ این تیم را نیز از پیش رو برداشت. کیان و بادرود ۲ مدعی اصلی گروه ب بودند که باید در روز آخر مقابل هم صف‌آرایی می‌کردند. هردو هم‌امتیاز بودند و کیان نیشابور فقط با تفاضل یک گل صدرنشین بود و همین موضوع حساسیت بازی را به اوج رسانده بود. کیان در خانه خود تلاش کرد هیچ گلی در بازی ردوبدل نشود تا بتواند طعم صعود را بچشد و همین اتفاق نیز افتاد و بازی بدون گل و با تساوی به پایان رسید. کیان نیشابور با ۲ برد و یک تساوی بدون هیچ گل خورده‌ای در مرحله نهایی جواز حضور در لیگ برتر را کسب کرد.
 
در گروه الف ۴ تیم امید جلین گلستان، ملی‌پوشان شهرکرد، سایپای مشهد و صبامهر تبریز با یکدیگر رقابت کردند. در روز نخست ۲تیم امید جلین گلستان و سایپای مشهد نیز به تساوی ۳ بر ۳ رضایت دادند. در دومین روز سایپا و صبامهر تبریز به میدان رفتند و درحالی‌که بازی ۳ بر ۱ به سود مشهدی‌ها در پیش بود، تیم تبریز به نشانه اعتراض به داوری از زمین بیرون رفت و از دقیقه ۳۵، بازی نیمه‌تمام پایان یافت و درنهایت با همین نتیجه تیم سایپا برنده بازی اعلام شد. در روز سوم تیم‌ها به استراحت رفتند تا برای دیدار پایانی آماده شوند. در روز آخر تیم سایپای مشهد در صورت پیروزی مقابل ملی‌پوشان شهرکرد می‌توانست به لیگ برتر صعود کند، اما تیم قدرتمند شهرکرد با بازیکنان لیگ برتری خود کار را با ۲ گل تمام کرد و سایپا از صعود به لیگ برتر بازماند. در همین روز امید جلین گلستان نیز ۸ بر ۰ صبامهر را شکست داد و به‌این‌ترتیب، شهرکرد صدرنشین و لیگ برتری شد و صبامهر نیز در انتهای جدول جا گرفت. سایپا نیز به‌دلیل تفاصل بهتر و گل‌های زده بیشتر امید جلین به رده سوم رفت. سایپا یک برد، یک باخت و یک تساوی در مرحله نهایی کسب کرد و ۶ گل به حریفان زد. در مقابل، ۵ گل نیز وارد دروازه آن‌ها شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->