نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

جای خالی همیشگی مشهدی‌ها در والیبال بانوان

  • کد خبر: ۶۸۱۹۲
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
جای خالی همیشگی مشهدی‌ها در والیبال بانوان
تیم‌ملی والیبال بزرگ‌سالان برای حضور در آسیا پوست‌اندازی می‌کند، در شرایطی که هیچ مشهدی عضو این تیم نیست.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ تیم‌ملی والیبال بانوان ایران، در شهریورماه مسابقات قهرمانی آسیا را پیش رو دارد. این رقابت‌ها از ۷ تا ۱۴ شهریور به‌میزبانی فیلیپین برگزار می‌شود و بعد از مدت‌ها تعطیلی، تیم‌ملی ایران نیز دست به کار شده است تا خود را آماده حضور در این مسابقات کند؛ درحالی‌که فقط ۳ ماه فرصت دارد. ابتدا فدراسیون فریبا صادقی را به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی معرفی کرد؛ سرمربی چندین دوره ذوب‌آهن اصفهان و تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالان. پس از آن با تأیید نهایی فدراسیون والیبال، اسامی تعدادی از اعضای کادرفنی همراه با سرپرست تیم‌ملی بانوان ایران هم اعلام شد. صدیقه اسلامی سرپرست، فاطمه شعبان‌خمسه و افسانه ایراندوست کمک‌مربی، ستنا آصفی و راضیه دوستی آنالیزور خواهند بود.


شانس زیاد اصفهان و تهران

بعد از مشخص‌شدن کادرفنی نوبت به دعوت از والیبالیست‌ها بود که سرمربی در قدم اول ۲۲ بازیکن را به اردو دعوت کرد. نخستین اردوی انتخابی تیم‌ملی والیبال زنان در سال ۱۴۰۰ از روز سه‌شنبه، ۴ خرداد و در ۲ مرحله آغاز می‌شود. طبق اعلام فریبا صادقی، مربی تیم‌ملی، مرحله نخست اردو ۳ روز است. روز پنجشنبه ۶ خرداد، نفرات جداشده از مرحله نخست اردو مشخص می‌شوند و نفرات باقی‌مانده همراه با گروه دوم که از عصر پنجشنبه به اردو ملحق می‌شوند، مرحله دوم اردوی انتخابی را آغاز می‌کنند. مرحله دوم اردو تا ۱۴ خرداد ادامه خواهد داشت.


جای خالی همیشگی مشهدی‌ها

در میان بازیکنان دعوت‌شده به اردوی تیم‌ملی، نامی از بازیکنان خراسانی دیده نمی‌شود، درحالی‌که ۲ نماینده از مشهد امسال قرار است در لیگ برتر والیبال بانوان شرکت کنند. تیم آریا مقام پارس که به قهرمانی لیگ دسته‌یک رسید و تیم اشتادسازه نیز که در رده سوم این مسابقات قرار گرفت، هرکدام از بازیکنان بومی در ترکیب خود بهره می‌بردند. اصفهان و تهران نیز هرکدام با ۶ بازیکن دعوت‌شده به اردو بیشترین تعداد والیبالیست را در اردو دارند. شاید بتوان امیدوار بود که در دور دوم اردو‌ها نماینده‌ای از خراسان در اردو‌ها حضور داشته باشد به‌ویژه که رئیس فدراسیون به تغییر ترکیب تیم‌ملی اشاره کرده است تا فرصت به استعداد‌های جدید برسد.


داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال، در آغاز تشکیل تیم‌ملی جدید بانوان گفته است: لازم است در تیم بزرگ‌سالان پوست‌اندازی شود؛ درحقیقت نگاه ما به تیم‌ملی بانوان بزرگ‌سال این است که پوست‌اندازی کند. تعدادی بازیکن داریم که به دفعات در مسابقات مختلف شرکت کرده‌اند و اکنون این فرصت را می‌خواهیم به جوان‌تر‌ها بدهیم و ترکیب تیم از نفرات جوان و باتجربه‌ها باشد، اما وجه غالب تیم، جوان‌ها باشند. درواقع می‌خواهیم گامی روبه‌جلو برداریم. اگر قرار باشد تیم با ترکیب نفرات باتجربه در مسابقات هفتم شود و با ترکیب جوان‌ها هشتم، ترجیح می‌دهیم با جوان‌ها برویم که برای آینده سرمایه‌گذاری شود.


۲ گزینه خارجی داریم

با وجود شروع تمرینات، اما نایب‌رئیس زنان فدراسیون والیبال می‌گوید در نظر دارند برای تیم‌ملی والیبال زنان مربی تمرین‌دهنده خارجی جذب کنند و اکنون ۲ گزینه درحال بررسی است.
فریبا محمدیان ادامه می‌دهد: طرح‌های مختلفی برای انتخاب کادرفنی مطرح شد، ازجمله انتخاب سرمربی خارجی برای تیم بزرگ‌سالان، استفاده از مربیان مرد یا استفاده از مربیان زن فعال در والیبال همراه با کارشناسانی که به آن‌ها کمک کنند. بررسی‌های مختلفی درباره جذب سرمربی خارجی انجام دادیم، اما مخاطبان والیبال می‌دانند که تعداد مربیان مطرح خانم در دنیا معدود است و اکنون هم مشغول هستند، به همین دلیل از این نظر کمی دستمان بسته بود.


محمدیان در ادامه بیان کرد: طرح سوم ما این بود که از سرمربیان زن داخلی استفاده و در ادامه مربی تمرین‌دهنده خارجی به کادر اضافه کنیم. علاوه بر این، از صاحب‌نظران مرد و زن به‌اقتضای نیاز سرمربیان کمک بگیریم؛ به همین دلیل، رزومه همه مربیان فعالی را که در سطح هدایت تیم‌ملی هستند، دریافت کردیم.


او درباره بررسی ۲ گزینه خارجی برای اضافه‌شدن به تیم‌ملی بزرگ‌سالان گفت: اکنون ۲ کاندیدا از بین همه رزومه‌ها با نیاز ما انطباق بیشتری دارند. اگر به یکی از آن‌ها برسیم و توافق کنیم، در طول اردو به تیم‌ملی اضافه می‌شوند. انتظار فدراسیون از کادر‌هایی که تعیین می‌شوند و کار خود را شروع می‌کنند، این است که فقط به یک رویداد نگاه نکنند و چشم‌اندازی دست‌کم سه‌ساله داشته باشند.
او در پاسخ به اینکه آیا مربی خارجی تا قبل از قهرمانی آسیا در شهریور به تیم‌ملی اضافه می‌شود، گفت: تلاش ما این است که به تیم‌ملی اضافه شود، اما شما می‌دانید که چالش‌های به توافق رسیدن با مربی خانم خارجی چه چیز‌هایی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->