ساخت بزرگ‌ترین استودیوی تولید مجازی آسیا در ایران سید محمدرضا طاهری، شاگرد استاد شهریار، درگذشت (۱۵ آبان ۱۴۰۳) + علت بازگشت «سیدبشیر حسینی» به تلویزیون با «داستان شد» جایزه ادبی گنکور به «کمال داوود» نویسنده فرانسوی ـ الجزایری رسید تصاویر نعیمه نظام‌دوست در سریال «لالایی» در باب اهمیت شناسنامه هویتی خراسان رضوی صحبت‌های مدیر شبکه نسیم درباره بازدید میلیونی «بگو بخند» پخش فصل جدید «پانتولیگ» با اجرای محمدرضا گلزار اعلام زمان خاک‌سپاری «محمدحسین عطارچیان»، خوش‌نویس پیشکسوت بازیگران «گلادیاتور ۲» در ژاپن پژمان بازغی با «ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان» در موزه سینما دلیل خداحافظی جشنواره برلین از رسانه اجتماعی ایکس چیست؟ سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی: نفوذ فرهنگ بیگانه با ارتقای آگاهی‌های عمومی و ترویج اخلاق ایرانی‌اسلامی تدبیر می‌شود نبرد یک «سیاه‌ماهی» در دل میراثی کهن | درباره فیلم کوتاه مشهدی که به سومین جشنواره میراث فرهنگی شیراز راه یافته است بیش از ۲۹۰۰ اثر مستند متقاضی حضور در «سینماحقیقت» گرد پیری بر چهره «لگولاس» بازیگر ارباب حلقه‌ها + عکس
سرخط خبرها

حذف قسمت‌های «مردم معمولی» یا حذف رامبد جوان؟

  • کد خبر: ۶۸۲۲۵
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
حذف قسمت‌های «مردم معمولی» یا حذف رامبد جوان؟
خندوانه جدید برای رامبد جوان یک باخت مطلق بود. نه اجرا و حس و حال او آن شور سابق را داشت، نه کمیت و کیفیت تماشاچیان مانند روز‌های قبل از کرونا بود. اما سریال «مردم معمولی» که قرار بود اولین کمدی موقعیت ایرانی باشد غیر از دکور پیش ساخته و نورپردازی پخش در صحنه، هیچ جزئیات دیگری از یک سیت کام را ندارد.

محمد ناصر حق خواه | شهرآرانیوز - رامبد جوان را متفاوت بودن یا تلاش برای متفاوت بودنش، رامبد جوان کرده است. از روز‌های میانی دهه ۷۰ که بالا و پایین پریدن و پر شور بازی کردنش در سریال خانه سبز، نوید ظهور بازیگری با مختصات متفاوت از معیار‌های رایج آن زمان را داد تا زمانی که اولین فیلم سینمایی اش را در اوایل دهه ۸۰ کارگردانی کرد و توانست با «اسپاگتی در هشت دقیقه» هم از فجر جایزه بگیرد. در همه سال‌های دیگر هم تلاش کرد تا چیز جدیدی رو کند. خیلی وقت‌ها نتوانست، اما بی شک قرار نیست یک تولید کننده آثار هنری همیشه بهترین باشد.

 

۱۰ سال بعد از «اسپاگتی در هشت دقیقه» با خندوانه اوج دوره کاری اش را آغاز کرد؛ برنامه‌ای با ایده‌ای جذاب. یکی از بهترین برنامه‌های یک دهه اخیر تلویزیون را راهی آنتن کردند. حالا ۷ سال از آن روز‌ها گذشته و یکی دو سالی است که خبر بد پشت خبر بد و کار ضعیف پشت کار ضعیف از رامبد می‌بینیم. انگار نه شور جوانی در او مانده است و نه ایده‌های متفاوتش روی تماشاچی کار می‌کند.

 

درست است که گفتیم هیچ تولید کننده اثر هنری‌ای قرار نیست همیشه بهترین باشد، اما رامبد حالا با خندوانه و بعد با سریال «مردم معمولی» برگشت. خندوانه جدید یک باخت مطلق بود. نه اجرا و حس و حال رامبد آن شور سابق را داشت، نه کمیت و کیفیت تماشاچیان مانند روز‌های قبل از کرونا بود و نه تلاش‌های تیم برنامه سازی برای بریز و بپاش جواب داده بود. اما سریال مردم معمولی که قرار بود اولین کمدی موقعیت ایرانی باشد غیر از دکور پیش ساخته و نورپردازی پخش در صحنه، هیچ جزئیات دیگری از یک سیت کام را ندارد. نه شخصیت پردازی عمیق و آدم‌های شناسنامه دار و دوست داشتنی که در کنار هم یک ترکیب خوب بسازند، نه پویایی و ریتم بالای عوض شدن خرده داستان‌های پی درپی در کنار یک داستان دنباله دار و نه حتی خنده گرفتن از تماشاچی که اولین وظیفه این جور سریال هاست.

 

مردم معمولی پر است از سوژه‌هایی که بار‌ها و بار‌ها در تلویزیون خیلی بهتر با آن‌ها شوخی شده، بااین تفاوت که پوشش و لحن و بعضی شوخی‌ها در پلتفرم مجازی کمی آزادتر است. این  سریال آن قدر بد بود و اعتراضات مردم به آن زیاد شد که فیلیمو تصمیم گرفت ۷ قسمت اول را کلا از این پلتفرم پاک کند و از قسمت بعدی یک سریال جدید ببینیم. تصمیمی عجیب که اگر تجاری و تبلیغاتی نباشد و واقعا قرار باشد کلا همه چیز سریال از نو ساخته شود احتمالا اولین بار است که به نظر تماشاچی تا این حد احترام گذاشته می‌شود و اگر هم ترفندی تبلیغی باشد، باید گفت سر پیری و معرکه گیری، کار درستی نیست آقای جوان!

 


آیا رامبد جوان خلاق سال‌های گذشته پیر شده است؟

نگاهی به «دراکولا» و «مردم معمولی» | مهران مدیری بی‌حوصله و رامبد جوان نابلد


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->