آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنج‌شنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۳ آیین مال‌باختگی | چندخطی درباره کتاب «کلاهبردارِ من» نوشته حنیف قریشی
سرخط خبرها

حذف قسمت‌های «مردم معمولی» یا حذف رامبد جوان؟

  • کد خبر: ۶۸۲۲۵
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
حذف قسمت‌های «مردم معمولی» یا حذف رامبد جوان؟
خندوانه جدید برای رامبد جوان یک باخت مطلق بود. نه اجرا و حس و حال او آن شور سابق را داشت، نه کمیت و کیفیت تماشاچیان مانند روز‌های قبل از کرونا بود. اما سریال «مردم معمولی» که قرار بود اولین کمدی موقعیت ایرانی باشد غیر از دکور پیش ساخته و نورپردازی پخش در صحنه، هیچ جزئیات دیگری از یک سیت کام را ندارد.

محمد ناصر حق خواه | شهرآرانیوز - رامبد جوان را متفاوت بودن یا تلاش برای متفاوت بودنش، رامبد جوان کرده است. از روز‌های میانی دهه ۷۰ که بالا و پایین پریدن و پر شور بازی کردنش در سریال خانه سبز، نوید ظهور بازیگری با مختصات متفاوت از معیار‌های رایج آن زمان را داد تا زمانی که اولین فیلم سینمایی اش را در اوایل دهه ۸۰ کارگردانی کرد و توانست با «اسپاگتی در هشت دقیقه» هم از فجر جایزه بگیرد. در همه سال‌های دیگر هم تلاش کرد تا چیز جدیدی رو کند. خیلی وقت‌ها نتوانست، اما بی شک قرار نیست یک تولید کننده آثار هنری همیشه بهترین باشد.

 

۱۰ سال بعد از «اسپاگتی در هشت دقیقه» با خندوانه اوج دوره کاری اش را آغاز کرد؛ برنامه‌ای با ایده‌ای جذاب. یکی از بهترین برنامه‌های یک دهه اخیر تلویزیون را راهی آنتن کردند. حالا ۷ سال از آن روز‌ها گذشته و یکی دو سالی است که خبر بد پشت خبر بد و کار ضعیف پشت کار ضعیف از رامبد می‌بینیم. انگار نه شور جوانی در او مانده است و نه ایده‌های متفاوتش روی تماشاچی کار می‌کند.

 

درست است که گفتیم هیچ تولید کننده اثر هنری‌ای قرار نیست همیشه بهترین باشد، اما رامبد حالا با خندوانه و بعد با سریال «مردم معمولی» برگشت. خندوانه جدید یک باخت مطلق بود. نه اجرا و حس و حال رامبد آن شور سابق را داشت، نه کمیت و کیفیت تماشاچیان مانند روز‌های قبل از کرونا بود و نه تلاش‌های تیم برنامه سازی برای بریز و بپاش جواب داده بود. اما سریال مردم معمولی که قرار بود اولین کمدی موقعیت ایرانی باشد غیر از دکور پیش ساخته و نورپردازی پخش در صحنه، هیچ جزئیات دیگری از یک سیت کام را ندارد. نه شخصیت پردازی عمیق و آدم‌های شناسنامه دار و دوست داشتنی که در کنار هم یک ترکیب خوب بسازند، نه پویایی و ریتم بالای عوض شدن خرده داستان‌های پی درپی در کنار یک داستان دنباله دار و نه حتی خنده گرفتن از تماشاچی که اولین وظیفه این جور سریال هاست.

 

مردم معمولی پر است از سوژه‌هایی که بار‌ها و بار‌ها در تلویزیون خیلی بهتر با آن‌ها شوخی شده، بااین تفاوت که پوشش و لحن و بعضی شوخی‌ها در پلتفرم مجازی کمی آزادتر است. این  سریال آن قدر بد بود و اعتراضات مردم به آن زیاد شد که فیلیمو تصمیم گرفت ۷ قسمت اول را کلا از این پلتفرم پاک کند و از قسمت بعدی یک سریال جدید ببینیم. تصمیمی عجیب که اگر تجاری و تبلیغاتی نباشد و واقعا قرار باشد کلا همه چیز سریال از نو ساخته شود احتمالا اولین بار است که به نظر تماشاچی تا این حد احترام گذاشته می‌شود و اگر هم ترفندی تبلیغی باشد، باید گفت سر پیری و معرکه گیری، کار درستی نیست آقای جوان!

 


آیا رامبد جوان خلاق سال‌های گذشته پیر شده است؟

نگاهی به «دراکولا» و «مردم معمولی» | مهران مدیری بی‌حوصله و رامبد جوان نابلد


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->