سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

هزینه درمانی ۶۵ سال به بالاها ۳.۷ برابر سایرین است

  • کد خبر: ۶۸۳۹۴
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
هزینه درمانی ۶۵ سال به بالاها ۳.۷ برابر سایرین است
گاهی در برخی منابع از سالمندی به عنوان «سیاهچاله سالمندی» یاد می‌کنند و سازمانهای بیمه‌گر باید این بحث را مورد توجه قرار دهند چراکه فقط در بحث درمان، هزینه درمانی سالمندان بالای ۶۵ سال ۳.۷ برابر سایر افراد است.

به گزارش شهرآرانیوز، عضو هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی، خطر "سالمندی" را از جمله مشکلات پیش روی کشور دانست و گفت: گاهی در برخی منابع از سالمندی به عنوان "سیاهچاله سالمندی" یاد می‌کنند و سازمانهای بیمه‌گر باید این بحث را مورد توجه قرار دهند چراکه فقط در بحث درمان، هزینه درمانی سالمندان بالای ۶۵ سال ۳.۷ برابر سایر افراد است.

محمد علی همتی در افتتاحیه همایش "ایران ۱۴: رفاه و تامین اجتماعیاظهار کرد: از جمله چالشهای حوزه رفاه و تامین اجتماعی بحث آینده پژوهی و توجه سیاست مداران به تغییرات آینده و سالمندان است. سالمندی به عنوان خطر پیش رو کشور که جزئی از نظام رفاه و تامین اجتماعی محسوب می‌شود باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: گسترش گفتمان تامین اجتماعی در حوزه‌های مدنی و حاکمیتی باید توسعه یابد. مفاهیم تامین اجتماعی باید بیشتر مورد رایزنی و مباحثه فعالین حوزه حاکمیت و فعالین حوزه مدنی قرار گیرد. همچنین در زمینه توسعه پایدار منابع باید قدم‌های مهمی برداشته شود.

همتی با اشاره به بیماری‌های نوپدید نظیر کووید ۱۹، تصریح کرد: امروزه بیماری‌های نوپدید نظیر کووید ۱۹ به شدت در رفاه مردم و میزان تاب آوری مردم  اثر گذار است. دامنه کووید ۱۹ آنچنان گسترده شده که تمام وجوه زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است. ما باید برای آینده بیماری‌های نوپدید برنامه ریزی داشته و آماده باشیم و میزان تاب آوری جامعه و سازمانهای ارائه دهنده خدمات را افزایش دهیم.

عضو هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه "هزینه‌های کمر شکن بیماری" از دیگر موارد اثر گذار بر تامین اجتماعی است،  ادامه داد: هزینه‌های درمان در دنیا خواهی نخواهی رو به افزایش است و هزینه بیشتر بر نظام سلامت کشور و بر مردم ایجاد می‌کند، "کاهش هزینه جیب مردم" و "حفاظت مالی مردم" در مقابل هزینه‌های کمر شکن از جمله اهداف نظام رفاهی و سلامت در دنیا است. سازمان تامین اجتماعی در این راه قدم‌های بزرگی را برداشت، یکی از این قدم‌ها درمان رایگان بیماران بالای ۶۵ سال  و بستری رایگان بیماران ساکن در شهرهای بدون بیمارستان بود.

به گفته وی، بیمه‌های اجتماعی که در رفاه اجتماعی مردم جامعه نقش مهمی دارند؛ باید در ابعاد "فراگیری خدمات" برای تمام افراد جامعه، "جامعیت خدمات" و "کفایت خدمات" تقویت شوند.

وی همچنین این را هم گفت که با توجه به افزایش "امید به زندگی" مردم پس از انقلاب اسلامی باید برای افزایش سن بازنشستگی در کشور چاره اندیشی شود.

همتی تاکید کرد: "حق بر سلامت" جزء حقوق ذاتی بشر است و انسان باید از سلامت برخوردار باشد و حاکمیت این سلامتی را برای آحاد جامعه تامین کند. در قانون اساسی به آموزش و سلامت اشاره شده و تکالیفی برایش تعیین شده که باید در این مورد به طور جدی فکری کنیم.

عضو هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی، با بیان اینکه برای تعیین تکلیف در حوزه رفاه و تامین اجتماعی و سایر حوزه‌ها نیازمند "سند نقشه راه" در کشور هستیم، تصریح کرد: یکی از مواد مهمی که باید انجام دهیم، سنجش شاخص فقر و نابرابری و برنامه ریزی در آن راستا است.


سازمانهایی که در این زمینه تلاش می‌کنند در ایجاد اعتماد ملی نقش بسیار جدی و مهمی دارند. اصولا ما چیزی را تحت عنوان "سرمایه اجتماعی" تلقی می‌کنیم که مجموعه‌ای از امکانات و خدمات ارائه شده در کشور است که اعتماد اجتماعی در ایجاد آن نقش مهمی دارد.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی نظیر کاهش ازدواج، افزایش طلاق و حتی افزایش خودکشی امروزه به طور جد مورد تاکید مسئولین است. جلسات متعددی شکل گرفته و راهکارهایی در حال طراحی است. اهمیت ویژه‌ای دارد که سازمانهای ارایه دهنده خدمات رفاهی به آسیب ها توجه ویژه‌ای نشان دهند. باید به موضوعات به طور جدی فکر و توجه کرد و نقشه راه جامع و کاملی برای افزایش حمایت اجتماعی به ویژه در بحث نظام‌های چندلایحه جامع تامین اجتماعی ایجاد کرد.

همتی در پایان با اشاره به لزوم کاهش موازی‌ کاری‌ها در کشور، گفت: از جمله مشکلات ما در کشور موازی کاری است که از بهره‌وری منابع می‌کاهد. با کاهش موازی کاری باید در بحث پایداری منابع و حفظ آرامش ذی نفعان تلاشهای مضاعفی انجام شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->