قطع ۶۵۰ فقره انشعاب غیر مجاز در طرقبه - شاندیز خراسان رضوی دل پردرد بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از اجرای حداقل‌های قانونی | حداقل‌هایی که با هزینه‌های مسکن و درمان هم‌خوانی ندارد قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهار سرسبز به بورس بازگشت | جهش ۷۷ هزار واحدی شاخص کل (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) شبکه برق ایران، روسیه و آذربایجان به‌زودی به یکدیگر متصل می‌شود سازمان هواپیمایی: خرید جت‌های خصوصی برای عموم آزاد است حباب سکه در اولین روز اردیبهشت ماه چقدر است؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین باشگاه کشاورزی شهری ایران در مشهد چهارساله شد عرضه اموال منقول در نخستین مزایده ۱۴۰۳ اموال تملیکی خراسان رضوی نمایشگاه گل و گیاه، اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می‌شود افزایش ۳۲ درصدی صادرات خراسان رضوی طی سال گذشته نگاهی به وضعیت ردیف بودجه پروژه‌های آبی مشهد در سال ۱۴۰۳ | ۲۲۷ میلیارد تومان روی کاغذ قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز شنبه (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) خانه در مشهد چند؟ | با کمتر از یک میلیارد تومان هم می‌توانید صاحب‌خانه شوید + جدول (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین گزارش از وضعیت بازار رهن مسکن در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برداشته می‌شود رشد صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امضای استاندارد ایران جهانی شد توصیه‌های جدید جهادکشاورزی به گندمکاران علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست
سرخط خبرها

رونمایی از رولز رویس «بوت تیل» گران‌ترین خودروی جهان + تصاویر و ویدئو

  • کد خبر: ۶۸۷۴۱
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲
  • ۱
رونمایی از رولز رویس «بوت تیل» گران‌ترین خودروی جهان + تصاویر و ویدئو
رولز رویس از خودروی سفارشی لوکس «بوت تیل» که تنها یک نسخه از آن تولید شده رونمایی کرد، تخمین زده می‌شود خودروی رولز رویس Boat Tail به مبلغ ۲۵ میلیون دلار به فروش رود که گرانترین خودروی نو فروخته شده خواهد بود.

شهرآرانیوز - رولز رویس در گذشته به‌ویژه هنگامی که کالسکه‌های اسب استفاده‌ی بیشتری از خودرو‌ها داشتند، پادشاه ساخت بدنه‌های سفارشی بود. اما برای چنین تاریخچه‌ی طولانی از وسایل نقلیه‌ی دست‌ساز، ما مدل تک نسخه‌ای دیگری تا زمان معرفی خودروی ۱۲.۸ میلیون دلاری «سوئیپ‌تیل» (Sweptail) در سال ۲۰۱۷ ندیدیم.

اکنون این خودروساز با معرفی واحدی که به‌درستی واحد ساخت بدنه‌های سفارشی نام گرفته، بازگشت به اصل را دنبال خواهد کرد که نخستین محصول آن یک خودروی شیک با نام «بوت تیل» (Boat Tail) است.

«رولز-رویس بوت تیل» (Rolls-Royce Boat Tail) از سوی یک مشتری بسیار ثروتمند و با قیمت ۲۰ میلیون یورو (حدود ۲۸ میلیون دلار) سفارش داده شده که لقب گران‌ترین خودروی جهان را از آن خود می‌کند. در طراحی این خودرو از دریا الهام گرفته شده و در اصل مانند یک قایق بادبانی مسابقه‌ای است که بر روی چرخ قرار گرفته و با طول ۵.۷ متر دارای چندین نماد کاملا دریایی مانند شیشه‌ی جلوی خودرو و نمای بیرونی آبی دو رنگ است.

ویدئو | رولز رویس از تک نسخه‌ی «بوت تیل» به عنوان گران‌ترین خودروی جهان رونمایی کرد



طراحان برای کاپوت از رنگ آبی تیره استفاده کرده‌اند که تا سپر امتداد دارد و فقط با روکش چوبی روی صندوق یا عرشه‌ی عقب از آن جدا می‌شود. در حالی که در بقیه‌ی بدنه از رنگ آبی روشن‌تر استفاده شده است و حتی چرخ‌ها هم ترکیبی دو رنگ از آبی تیره و روشن دارند.

سقف خودرو یک سایه‌بان پارچه‌ای کاملا متحرک است که به عرشه‌ی چوبی عقب متصل می‌شود. این سقف به شکل مکانیکی جمع نمی‌شود و این دستیار صاحب خودرو است که باید آن را جدا کند. یک بالاپوش موقت هم برای هر گونه شرایط پیش‌بینی نشده‌ی آب‌وهوایی در جاده‌ها در صندوق عقب وجود دارد.

چرم دو رنگ آبی که با نمای بیرونی مطابقت دارد، صندلی‌ها و فرمان را می‌پوشاند و روکش چوبی لاکی روی داشبورد طرحی مشابه کاپوت عقب را به نمایش می‌گذارد. خوشه ابزار از بافت منحصربه‌فرد بافته و زیروروکاری شده‌ای به نام «گیوش» (Guilloche) استفاده می‌کند که در ساخت جواهرات و ساعت‌های خاص مرسوم است. یک روکش آبی پرداخت‌شده‌ی زیبا هم در بخش‌های پارچه‌ای داشبورد به‌کار رفته است.

لوازم حانبی متنوعی هم به زیبایی کابین را تزئین می‌کنند. «واحد میزبانی» (Hosting Suite) در زیر عرشه‌ی عقب، یخچال دوتایی نوشیدنی را در خود جای داده است که به‌طور خاص مطابق با نیاز مشتری طراحی شده است.

کارد و چنگال نقره‌ای با نشان حک شده‌ی Boat Tail در سمت مقابل همراه با ظروف چینی با لبه‌های پلاتینی قرار دارد. برای سرگرمی بیشتر در روز‌های آفتابی، یک چتر و دو چهار پایه‌ی پارچه‌ای و همچنین دو میز کوکتل در دو سمت صندوق عقب قرار داده شده است.

رولز رویس مشخصاتی را در مورد پیشرانه‌ی این خودرو اعلام نکرده، اما می‌توان تصور کرد که از موتور معروف V۱۲ با گنجایش ۶.۷ لیتر بهره می‌برد. این موتور ۵۶۳ اسب بخار قدرت در «کالینان» (Cullinan) و «فانتوم» (Phantom) و تا ۶۰۰ اسب بخار قدرت در مدل‌های «بلک بج» (Black Badge) تولید می‌کند.

توسعه‌ی این پروژه چهار سال به طول انجامیده است و این یعنی رولز رویس بلافاصله پس از معرفی سوئیپ‌تیل در سال ۲۰۱۷ ساخت بوت تیل را آغاز کرده است. «تورستن مولر-اوتووش» (Torsten Muller-Otvos) مدیرعامل رولز رویس گفت: «این محصول از تمایل به جشن گرفتن موفقیت و خلق میراثی ماندگار به‌وجود آمده است. در تحقق چشمگیر این موضوع، رولز-رویس بوت تیل، یک لحظه‌ی تاریخی را در برند ما و در فضای لوکس معاصر رقم می‌زند.»

 
«بوت تیل» (Boat Tail)

منبع: digikala، motor1

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
0
0
چه خودروی مسخره ای... اگه این ۲۸ میلیون دلار باشه پراید ۳۰ میلیون میارزه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->