پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

پیش‌بینی بورس فردا دوشنبه ۱۰ خرداد

  • کد خبر: ۶۸۹۸۹
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵
پیش‌بینی بورس فردا دوشنبه ۱۰ خرداد
بازار سرمایه امروز ۹ خرداد ۱۴۰۰ با روندی صعودی به کار خود پایان داد و شاخص کل بورس در محدوده یک میلیون و ۱۵۶ هزار واحد به کار خود پایان داد. اما امروز با وجود روند مثبت بازار بسیاری از نماد‌ها باز هم در صف فروش قفل بودند. باید دید کارشناسان روند بازار را برای این هفته مثبت پیش‌بینی می‌کنند یا منفی
به گزارش شهرآرانیوز، بازار سرمایه امروز ۹ خرداد ۱۴۰۰ با روندی صعودی به کار خود پایان داد و شاخص کل بورس در محدوده یک میلیون و ۱۵۶ هزار واحد به کار خود پایان داد. اما امروز با وجود روند مثبت بازار بسیاری از نماد‌ها باز هم در صف فروش قفل بودند. باید دید کارشناسان روند بازار را برای این هفته مثبت پیش‌بینی می‌کنند یا منفی.
 
محمد خیری، کارشناس بازار سرمایه گفت: ریزش‌های اخیر در بازار، افزایش قیمت‌های کامودیتی‌ها در بازار‌های جهانی و افزایش قیمت نفت از دلایل خارجی و مهم موثر بر بازار بوده که در روند مثبت بازار در روز‌های گذشته موثر بوده است، اما از دلایل داخلی مهم می‌توانیم به گزارش‌های ماهانه شرکت‌های بزرگ مانند فولادی، پتروشیمی و پالایشی اشاره کنیم که به لحاظ بنیادی p/e بین ۴ و ۵ دارند و نشان می‌دهد بازار به لحاظ بنیادی در وضعیت خوبی قرار گرفته است.

این کارشناس بازار در بخش دیگری گفت: در هفته‌های گذشته فشار فروش هیجانی و تصمیمات نادرست سازمان بورس بدون توجه به وضعیت بنیادی شرکت‌ها از عوامل مهم ریزش بازار بوده است، اما در حال حاضر به دلیل مشخص شدن تکلیف انتخابات و تایید صلاحیت‌ها وضعیت بازار تا حدی متعادل‌تر شده است. وی درباره همین موضوع افزود: عامل اصلی ریزش و روند منفی بازار ناپختگی در تصمیمات اقتصادی وزیر اقتصاد بوده است به عنوان مثال تغییر نرخ تسعیر ارز بانک ملت آسیب گسترده‌ای را به بدنه بازار در روز‌های گذشته وارد کرد.
 
خیری درخصوص تغییر نرخ دلار بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابات گفت: با مشخص شدن نتیجه انتخابات به نظر نمی‌رسد دلار ریزش گسترده‌ای را داشته باشد و احتمال زیاد نرخ ارز بین ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان نوسان خواهد کرد و تورم انتظاری بر روی نرخ دلار در افق یکساله حتی با شرط توافقات برجام نداریم.

این کارشناس بازار در بخشی دیگر درباره تاثیر مالیات بر عواید سرمایه بر روی بازار گفت: این طرح اگر عملی شود و قابلیت اجرایی پیدا کند بر روی قیمت سهم‌های بزرگ بازار تاثیر مثبتی می‌گذارد و برای سرمایه‌گذاری جذاب خواهند بود.

وی در پایان درباره اصلاح در بازار و دخالت نکردن عوامل خارجی در آن گفت: تئوری اصلی و مهم بازار‌های مالی در جهان این است که بازار‌ها از درون خودشان را اصلاح می‌کنند و دستکاری در آن‌ها به ایجاد ناهماهنگی و عدم تعادل می‌انجامد در حال حاضر شواهد نشان می‌دهند شر عامل خارجی از بازار کم شده است؛ اما نمی‌توانیم با وجود این عوامل بگوییم که بازار تا آخر هفته جاری رشد شارپی و مثبتی را دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته فشار فروش در برخی از سهم‌ها زیاد شود، اما آمدن نقدینگی به بازار و افزایش حجم معاملات می‌تواند این معادله را عوض کنند.
 
منبع:تجارت نیوز
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->