٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

محرز: مجوز مصرف اضطراری واکسن برکت صادر شود

  • کد خبر: ۶۸۹۹۸
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
محرز: مجوز مصرف اضطراری واکسن برکت صادر شود
دکتر مینو محرز گفت: واکسن "کوو ایران برکت" بیش از انتظار ما ایمنی‌زایی داشته است؛ واکسیناسیون تنها و بهترین راه برای شکست زنجیره انتفال کروناست؛ من فکر می‌کنم باید این واکسن هرچه زودتر در اختیار مردم قرار بگیرد و مجوز مصرف اضطراری را اخذ کند.
به گزارش شهرآرانیوز، نشست خبری گزارش پیشرفت فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کوو ایران برکت با حضور مسئولین و متخصصین مطالعه این واکسن در هتل ارم برگزار شد.

دکتر مینو محرز، محقق اصلی تیم تولید واکسن کوو ایران برکت اظهار داشت: مراحل کارآزمایی بالینی پروژه واکسن ایرانی کرونا تحت نظارت افراد علمی و بالاتر از استاندارد‌های ملی انجام شد و دانشمندان جوان تلاش کردند که این واکسن در اختیار مردم قرار بگیرد. کارخانه تولید این واکسن زیرساخت خوبی برای تولید سایر واکسن‌ها نیز هست.

وی افزود: فاز‌های حیوانی پشت سر گذاشته شد و ایمنی واکسن در فاز انسانی نیز به اثبات رسید. همه دست به دست یکدیگر دادند تا این پروژه به سرعت بالا و با دقت بسیار زیادی انجام شود. ما به عنوان مجری و ناظر این کارآزمایی بر روند مطالعه نظارت داشتیم و می‌دیدیم که پرستاران و پزشکان چگونه پیگیر وضعیت داوطلبان هستند. ویروس برای ساخت واکسن کرونا از یک بیمار در اردبیل گرفته شده بود؛ امیدواریم مردم بتوانند از این واکسن هرچه زودتر استفاده کنند. باید کمک کنیم که مردم بیشتر واکسن بزنند تا از مهرماه آموزش‌های حضوری رونق پیدا کند. ما به شما نوید می‌دهیم که واکسن کوو ایران برکت مصون و موثر است.

ایمنی‌زایی واکسن برکت فراتر از انتظار بود

واکسن کوو ایران برکت در فاز اول عارضه نداشته و در فاز دوم نیز بیش از انتظار ما ایمنی زایی داشته است؛ واکسیناسیون تنها و بهترین راه برای شکست زنجیره انتقال کروناست؛ امیدواریم بتوانیم هرچه زودتر این مرحله را بگذرانیم، من فکر می‌کنم اگر مسئولین صلاح بدانند تقاضای مصرف اورژانسی صادر شود تا بتوانیم مردم را سریع‌تر واکسینه کنیم.

وی تاکید کرد: واکسن باعث جلوگیری از بیماری شدید و مرگ می‌شود و نباید به اینفودمی و شایعات فضای مجازی توجه شود.

آمادگی برای تولید سه میلیون دوز واکسن برکت در خردادماه

دکتر حسن جلیلی، مدیر پروژه تولید واکسن کوو ایران برکت نیز در ادامه با اشاره به تولید انبوه واکسن کرونا گفت: از زمانی که وارد مطالعه بالینی شدیم با تمام قوا برای تولید انبوه نیز متمرکز شدیم. ما دو فاز نیمه صنعتی و صنعتی را در نظر گرفتیم به طوری که الان دو خط تولید در کارخانه شفافارمد داریم، فاز نیمه صنعتی الان به اندازه یک کارخانه بزرگ شده است و فاز دو صنعتی نیز به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: چند هفته قبل، آغاز بهره برداری از فاز صنعتی تولید واکسن کلید خورد؛ ما تلاش می‌کنیم تا تولیدات را بر اساس جدول زمانی به سرانجام برسانیم؛ در حال حاضر ما یک میلیون دوز واکسن برکت را تولید کرده‌ایم و آمادگی داریم تا پس از طی مراحل قانونی این تعداد واکسن را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهیم. در خردادماه تلاش می‌کنیم تا سه میلیون دوز واکسن کرونا تولید کنیم. در تیرماه با اضافه شدن خطوط تولید جدید ظرفیت خود را ارتقا می‌دهیم و در شهریورماه به تولید بالای ۱۸ میلیون دوز واکسن در ماه می‌رسیم. همزمان با ایجاد خطوط جدید در فاز‌های صنعتی محققین نیز روی راندمان کار کردند و نتایج خوبی حاصل شده و راندمان تولید افزایش یافته و خطوط تولید به بهره برداری رسیده است.

دکتر پیام طبرسی، محقق کارآزمایی بالینی واکسن کوو ایران برکت در ادامه این نشست با بیان این‌که باعث افتخار من است که در ساخت این واکسن که تماماً ایرانی است نقش داشته‌ام، اظهار داشت: نتایج فاز اول بسیار خوب و عوارض بسیار کم بود؛ نتایج فاز دوم نیز خوب است و به نظر من اطلاعات واکسن کوو ایران برکت برای آغاز واکسیناسیون عمومی کافی است؛ اگر الان واکسیناسیون را گسترش ندهیم در اوایل تابستان موج پنجم را خواهیم داشت؛ هر دو ماه یکبار این ویروس موج‌های جدید ایجاد می‌کند؛ البته این به این معنا نیست که نباید از خارج از کشور واکسن کرونا وارد کنیم، باید حجم واکسیناسیون افزایش یابد.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که با افزایش واکسیناسیون کرونا در کشور، در مهرماه معضلی به نام کرونا در کشور نداشته باشیم.

طبرسی تاکید کرد: در این مطالعه نتایج فوق العاده‌ای به دست آوردیم و تاثیرگذاری واکسن در پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ قابل توجه بوده و تست‌های متفاوتی نیز از باب تعیین ایمونوژنسیتی (ایمنی‌زایی) وجود دارد و در فاز‌های قبلی بیش از ۸۰ درصد ایمنی زایی را نشان داده است.

عوارض واکسن ایرانی کرونا خفیف بوده است

وی اصافه کرد: حدود ۲۵ درصد موارد، عوارض خفیف شامل تب و بدن درد و درد محل تزریق داشته‌اند که در واکسن‌ها رایج است و واکسن عوارض جدی و عارضه‌ای مانند لختگی خون نداشته است و واکسن بسیار ایمنی است.
امیدواریم با ورود واکسن به چرخه واکسیناسیون عمومی بتوانیم بار پیک‌های بعدی را کاهش دهیم.

انجام مطالعه واکسن برکت روی زنان باردار و نوجوانان

دکتر محمدرضا صالحی نیز در ادامه با بیان این‌که ایمنی زایی واکسن کوو ایران برکت بسیار خوب بوده گفت: پدر و مادر من نیز این واکسن کرونا را در فاز دوم دریافت کرده‌اند. این واکسن عارضه جدی ندارد و اگر طی هفته‌های آتی مجوز وزارت بهداشت را کسب کنیم، قطعا تحول و افزایش قابل توجهی در واکسیناسیون عمومی اتفاق می‌افتد.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم مطالعه بالینی را در افراد باردار و سنین ۱۲ تا ۱۸ سال نیز انجام دهیم تا از لحاظ بازگشایی مدارس نیز دچار مشکل نباشیم.

آغاز تزریق واکسن برکت به داوطلبان سایر شهر‌ها

دکتر حامد حسینی، مسئول تیم نظارت بر واکسن کوو ایران برکت تصریح کرد: آنچه برای من باعث افتخار است این است که در پژوهش‌های بالینی واکسن کوو ایران برکت تعداد زیادی از مردم داوطلب شدند که نشاندهنده اعتماد عمومی به دانشگاه‌ها و صنعت داروسازی کشور است. در روز‌های آتی تزریق واکسن برکت به داوطلبان در شهرستان‌ها را آغاز خواهیم کرد.

وی گفت: از هر سه داوطلب دونفر واکسن فعال و یک‌نفر واکسن نما دریافت می‌کند؛ ممکن است افرادی که واکسن دریافت می‌کنند نیز عارضه‌ای نداشته باشند و بروز عوارض معیار خوبی برای تشخیص تزریق واکسن یا واکسن نما نیست.

پایان فاز سوم مطالعه بالینی واکسن برکت تا اواخر خرداد

سید رضا مظهری، رئیس سامانه ۴۰۳۰ در ادامه با بیان اینکه در فاز نهایی باید به ۲۰ هزار نفر واکسن کرونا تزریق کنیم، گفت: داوطلبان باید ابتدا مورد آزمایش قرار بگیرند و پس از تزریق واکسن کرونا مورد ارزیابی آزمایشگاهی و پزشکی قرار بگیرند و پس از طی این مراحل، اطلاعات در نرم افزاد‌ها وارد و توسط متخصصین تحلیل می‌شود. ما برای این کار ۵ مرکز را در تهران تجهیز کردیم و بیش از ۵۰ پزشک و ۴۰ پیراپزشک یه طور مستقیم عهده دار ارائه خدمات در این ۵ پایگاه بودند، بیش از ۱۰۰ هزار نفر برای ورود به مطالعه داوطلب شدند که ۳۸ هزار مورد از آن‌ها از طریق اپلیکیشن آی گپ و مابقی از طریق سامانه ۴۰۳۰ بوده است.

وی افزود: در کرج یک پایگاه بزرگ با ۸ لاین ویزیت پزشکی و تزریق واکسن تجهیز کرده‌ایم و افراد داوطلب مشخص شده‌اند و از ۲۰ خرداد در شهر‌های بوشهر، شیراز، اصفهان و مشهد تزریق را آغاز خواهیم کرد و برآوردمان این است که طی ۱۰ روز تزریق در این شهر‌ها را نیز به پایان برسانیم.
 
منبع:تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->