رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

دولت بریتانیا به هزاران کارمند افغان که با نظامیانش همکاری کرده‌اند اقامت می‌دهد

  • کد خبر: ۶۹۰۸۹
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
دولت بریتانیا به هزاران کارمند افغان که با نظامیانش همکاری کرده‌اند اقامت می‌دهد
بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا گفته است که این افراد شامل کسانی هستند که به‌عنوان ترجمان با نظامیان بریتانیا در افغانستان کار کرده و هم‌اکنون در معرض تهدید قرار دارند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شبکه‌ی خبری اسکای نیوز به نقل از وزیر دفاع بریتانیا، گزارش کرده است که رقم این افراد به سه‌هزار نفر می‌رسد. این شبکه‌ی خبری گفته است که کارمندان افغان نظامیان بریتانیا با خطر انتقام‌جویی از سوی جنگ‌جویان گروه طالبان مواجه اند و این مورد پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان تشدید می‌یابد.

 

در همین حال، وزیر دفاع بریتانیا گفته است که این شهروندان افغانستان از خودگذشتگی بزرگی کرده و حالا نوبت بریتانیا است که متقابلا عمل کند.

 

او همچنان از اجرای طرحی برای تسریع در صدور مجوز اقامت و انتقال این افراد خبر داده است.

 

براساس این طرح، تسریع در اعطای اقامت و کمک به شهروندن افغان که از اول آپریل به اجرا گذاشته شده، بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور به شماری از وزارت‌خانه‌های مرتبط بریتانیا مأموریت داده تا برای تسریع در انتقال و اقامت کارمندان محلی افغان و خانواده‌های‌شان اقدام کنند.

 

وزیر دفاع بریتانیا علت تسریع و اجرای این طرح را بدترشدن وضعیت امنیتی در افغانستان خوانده است.

 

قبل از این یک‌هزار و ۳۰۰ کارمند افغان نظامیان بریتانیایی و اعضای خانواده‌های‌شان به این کشور منتقل شده‌اند.

 

این درحالی است که نگرانی‌ها از امنیت جانی کارمندان افغان نظامیان خارجی مستقر در کشور، پس از خروج این نیروها افزایش یافته است.

 

در تاریخ ۶ خرداد جنرال مارک میلی، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا هم گفته بود که کشورش پیش از خروج نیروهایش از افغانستان در ماه سپتامبر، به سرعت در حال برنامه‌ریزی برای خارج‌کردن آن عده از شهروندان افغانستان است که برای نیروهای امریکایی کار کرده‌اند.

 

به گفته‌ی او، در حال حاضر شمار قابل توجهی از مترجمان و دیگر کسانی که برای آمریکا کار کرده‌اند، در معرض خطر حملات طالبان قرار دارند.

 

طبق یک برنامه‌ی ویژه حدود ۱۸ هزار شهروند افغان برای مهاجرت به آمریکا درخواست داده‌اند، اما این روند عملا جریان نداشته و متقاضیان سال‌ها منتظر ویزا بوده‌اند.

 

همچنین قبلا حدود ۹۰ فرد و سازمان آلمانی در یک ابتکار حمایتی از حکومت فدرال این کشور خواسته بودند که کارمندان محلی افغان در معرض خطر که سال‌ها با نیروهای آلمانی مستقر در افغانستان کار کرده‌اند، را به‌صورت فوری به آلمان بیاورد.

 

آنان در نامه‌ای به وزیران خارجه، دفاع، داخله و همکاری و توسعه‌ی آلمان، تأکید کرده‌اند؛ درحالی که نیروهای آلمانی برای بازگشت به کشورشان آمادگی می‌گیرند، ترس کارمندان محلی افغان و خانواده‌های‌شان که با این نیروها کار کرده‌اند، در حال افزایش است.

 

آنان افزوده بودند که طالبان بارها به‌گونه‌ی واضح اعلام کرده‌اند که کارمندان افغان که برای غربی‌ها کار کرده‌اند، را همکار غرب می‌دانند.

 

منبع: اطلاعات روز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->