ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

بررسی بازی «بایومیومنت» | تجربه‌ای تازه در دنیای بازی‌های جهان‌باز

  • کد خبر: ۶۹۲۴۹
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
بررسی بازی «بایومیومنت» | تجربه‌ای تازه در دنیای بازی‌های جهان‌باز
بازی «Biomutant»، یک بازی نقش‌آفرینی جهان باز است که با توجه به بودجه و منابع کمی که به ساخت آن اختصاص داده شده است، باید نتیجه کارش را کاملا چشمگیر و قابل قبول نامید.
شهرآرانیوز - تقریبا ۶ ماه از عرضه کنسول‌های نسل نهم بازی‌های ویدئویی می‌گذرد، اما هنوز استدیو‌های بزرگ بازی‌سازی چندان که انتظار می‌رفت، بازی‌های بزرگی برای این کنسول‌ها عرضه نکرده‌اند. در این بین، فرصت خوبی برای استودیو‌های بازی‌سازی کوچک فراهم آمده است تا از کم‌کاری غول‌های دنیای بازی‌های ویدئویی استفاده و با عرضه آثار خود، نظر مردم را بیشتر جلب کنند. یکی از این مجموعه‌ها استودیوی سوئدی «اکسپریمنت ۱۰۱» است که تنها با ۱۸ بازی‌ساز، چند روز قبل، قدم بزرگی برداشت و آخرین ساخته خود یعنی بازی «Biomutant» را روانه بازار کرد، یک بازی نقش‌آفرینی جهان باز که با توجه به بودجه و منابع کمی که به ساخت آن اختصاص داده شده است، باید نتیجه کارش را کاملا چشمگیر و قابل قبول نامید.

 

ویرانه‌های دنیا

 

«بایومیومنت»، تجربه‌ای تازه در دنیای بازی‌های جهان باز است

 

داستان بایومیوتنت پیرامون دنیایی روایت می‌شود که آثار زیان بار صنعت مواد شیمیایی در آن باعث نابودی محیط زیست مناطق مختلف شده و حالا فقط چیز‌های کمی از دنیای قدیم در آن باقی مانده است. شما موجودی جهش یافته را کنترل می‌کنید که باید هر لحظه تصمیماتی برای نجات دادن یا نجات ندادن درخت زندگی بگیرد. در واقع، درخت زندگی آخرین امید ساکنان زمین برای برگرداندن اوضاع به حالت قبل است. پرسش اصلی اینجاست که آیا شما روشنایی را دنبال می‌کنید یا به سراغ تاریکی‌ می‌روید؟ داستان و انتخاب‌های بازی تمرکز ویژه‌ای روی ۲ بعد روشنایی و تاریکی دارد، به شکلی که هر زمان، برای تصمیم‌های مهم، شاهد تقابل ۲ شخصیت روشن و تاریک برای پیش برد داستان هستیم. بازی در چند خط داستانی دنبال می‌شود. اولین خط داستانی مربوط به اتفاقات کودکی شخصیت اصلی است که در جریان آن دشمنی به نام لوپا لوپین به دهکده آن‌ها حمله می‌کند.
 
خط دوم داستان، اما مربوط به ۶ قبیله‌ای است که ۳ تا از آن‌ها اعتقاد به نجات درخت زندگی و کشتن ورلدایتر‌ها که در حال تلاش برای نابودی آن هستند دارند و ۳ تای دیگر ایدئولوژی برتری طبیعت را برای پاک سازی دنیا و شروعی تازه خط مشی خود قرار داده اند.
برای نمونه، در صورتی که یکی از ۳ قبیله با کارمای روشنایی را انتخاب کنید می‌توانید هدف اتحاد بین همه قبایل را برای رویارویی با ورلدایتر‌ها در پیش بگیرید. از طرفی، در صورتی که به دنبال قبایل با کارمای تاریک بروید، حتی گاهی مجبور به کشتن مردم بی گناه یا رؤسای سایر قبائل خواهید شد.
 
 

جهان پویای بازی

 

«بایومیومنت»، تجربه‌ای تازه در دنیای بازی‌های جهان باز است

 

بازی از سیستم آب وهوایی پویایی بهره می‌برد که روی گیم پلی هم اثر می‌گذارد. برای نمونه، اگر هوا سرد شد، شما باید با پوشیدن لباس‌های گرم از کاهش قدرت شخصیت خود جلوگیری کنید. جهش‌های ژنتیکی هم که فلسفه داستان را درست می‌کنند تأثیر خاص خود را روی بازی می‌گذارند و اگر شخصیت شما در روند داستان دچار جهش ژنتیکی شود، به ظاهر و ویژگی‌های جدیدی دست پیدا می‌کند.

گشت وگذار در محیط و حل معما‌های مختلف هم نقش بزرگی در بازی ایفا می‌کنند. شما می‌توانید با حل کردن پازل‌هایی که در سراسر محیط پخش شده اند از راز‌های مختلفی پرده بردارید.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم، وسایل نقلیه هستند. در دنیای بایومیوتنت مکان‌هایی وجود دارند که تنها با استفاده از وسایل نقلیه می‌توان به آن‌ها سفر کرد. از جمله این وسایل نقلیه می‌توان به زیردریایی، بالون و یک روبات غول پیکر اشاره کرد.


مأموریت‌های جانبی

 

«بایومیومنت»، تجربه‌ای تازه در دنیای بازی‌های جهان باز است

 

ساخته اکسپریمنت ۱۰۱ سرشار از مأموریت‌های اصلی و جانبی متنوع است. گرفتن موجودات مختلف، پیدا کردن غذای مورد علاقه حیوانات برای اهلی کردن آن ها، پازل‌های خیلی ساده برای باز کردن درها، کمک به اهالی روستا یا حتی سوار روبات شدن، تنها بخش کوچیکی از گیم پلی بازی را در بر می‌گیرند. رویارویی با هر ورلدایتر نیازمند تجهیزات منحصربه فردی است. تجهیزات مورد بحث تنوع زیادی دارند و با توجه به آیتم‌هایی که بازیکن در سراسر جهان بازی پیدا می‌کند، قابلیت شخصی سازی ظاهری دارند.

در مجموع، ۵ منطقه با زیست بودم متفاوت در بازی وجود دارد که به دلیل حضور مواد شیمیایی یا قرار گرفتن در مکانی مشخص، شرایطی خاص دارند.
 
به فرض، یکی از مناطق پر شده است از رادیو اکتیو در حالی که منطقه دیگر گرمایی بیش ازاندازه دارد. برای هرکدام از این مناطق، لباس‌های مقاومی در نظر گرفته شده است.
استودیوی اکسپریمنت ۱۰۱ توجه ویژه‌ای به شخصی سازی تجهیزات دارد. در حالی که شخصیت اصلی به هنر‌های رزمی مسلط است، می‌توانید از تفنگ و همین طور شمشیر برای مبارزه استفاده کنید. تنوع آیتم‌های بازی آن قدر زیاد است که امکان ساخت انواع و اقسام اسلحه را در جریان بازی دارید و هرکام از سلاح‌ها با توجه به نوعی دارند، شیوه مبارزه متفاوتی ارائه می‌دهند.


موتور گرافیکی قدیمی

 

بررسی بازی «بایومیومنت» | تجربه‌ای تازه در دنیای بازی‌های جهان‌باز

 

وقتی به دنیای بازی نگاه می‌کنیم، مشخص است که با یک موتور گرافیکی قدیمی سروکار داریم. چشم انداز بازی در غروب آفتاب یا نیمه شب چشم نواز است، اما گرافیک بازی مشخصا مربوط به اواسط نسل هشتم می‌شود. علاوه بر این، باگ‌های مختلفی در بازی وجود دارد که به ندرت جلو پیشروی در مأموریت را می‌گیرد و باید به چک پوینت قبلی برای ادامه دادن بازی برگردید. باگ‌های بازی هم چنین گاهی باعث غیرفعال شدن تأثیر لباس‌ها و آیتم‌های ضمیمه شده به لباس‌ها می‌شود. به عنوان مثال، در حالی که مقاومت لباس تا ۷۰ درصد در برابر آتش ذکر شده، زمانی که به منوی کاراکتر می‌روید، شاهد غیرفعال شدن تأثیر لباس خواهید بود. علاوه بر این، مرکب بازیکن نیز بار‌ها لابه لای سنگ‌ها گیر می‌کند.
 
با این حال، بعد از مدت کوتاهی به دنیای بایومیوتنت عادت می‌کنید و می‌توانید از گیم پلی و موسیقی بازی لذت ببرید. موسیقی بازی به جا و در زمانی که باید تغییر می‌کند. همین هم گیم پلی بازی را جذاب‌تر می‌کند. موسیقی بازی هرچند یک نمونه ناب در بین بازی‌های ویدئویی نیست، برای شنونده هم آزاردهنده نیست. البته بازی هیچ موسیقی به یادماندنی‌ای ندارد. به نظر می‌رسد تصمیم سازندگان برای قرار دادن یک راوی خوش صدا، تصمیمی درست و منطقی بوده است.

در مجموع، باید گفت بازی بایومیتنت یک محصول ناب و بی ایراد نیست، اما می‌تواند یک نقش آفرینی نه چندان شلوغ برای کسانی که می‌خواهند از بازی کردن لذت ببرند ارائه کند.
 
 

جعبه بازی‌ها 

نقد و بررسی بازی Resident Evil Village | دهکده وحشت، شما را به نقطه آغاز این مجموعه خواهد برد

نگاهی به Oddworld: Soulstorm، تجربه یک بازی پلتفرمر کامل

نگاهی به It Takes Two | تجربه جذاب یک بازی دونفری + تریلر

نگاهی به نسخه دوم بازی پلتفرمر Little Nightmares | یک کابوس کوچک

نگاهی به بازی نسل نهمی The Medium، عنوان ترسناکی که شما را نمی‌ترساند

نگاهی به بازی «یاکوزا: مثل یک اژدها» | بازگشت مافیای ژاپنی

نگاهی به آخرین نسخه مجموعه Assassin’s Creed | اسسـینز در قلمرو وایکینگ‌ها


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->