شهر اصفهان در امنیت و آرامش است+فیلم شبکه خبر: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل است منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد همه چیز درباره شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) شبکه خبر شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان را تایید کرد + فیلم ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید
سرخط خبرها

فیسبوک: تعلیق حساب کاربری ترامپ تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت

  • کد خبر: ۶۹۵۴۶
  • ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
فیسبوک: تعلیق حساب کاربری ترامپ تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت
شرکت فیسبوک روز جمعه اعلام کرد که تعلیق حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده برای دو سال ادامه خواهد داشت. به این ترتیب حساب‌های او در فیسبوک و اینستاگرام تا ۷ ژانویه ۲۰۲۳ میلادی مسدود باقی خواهند ماند.

به گزارش شهرآرانیوز، شرکت فیسبوک روز جمعه اعلام کرد که تعلیق حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده برای دو سال ادامه خواهد داشت. به این ترتیب حساب‌های او در فیسبوک و اینستاگرام تا ۷ ژانویه ۲۰۲۳ میلادی مسدود باقی خواهند ماند.

به نقل از یورونیوز، در بیانیه این شرکت آمده است که این ممنوعیت «تنها در صورت کاهش خطر آن برای امنیت عمومی» لغو خواهد شد.

این تصمیم پس از آن گرفته شد که هیئت نظارت بر فعالیت‌های فیسبوک خطاب به این شرکت اعلام کرد که مسدود کردن حساب ترامپ بدون تعیین دوره زمانی مشخص و برای مدت «نامحدود» اشتباه است.

حساب کاربری دونالد ترامپ در فیسبوک و اینستاگرام پس از حادثه حمله به ساختمان کنگره آمریکا در شش ژانویه و در زمانی که او هنوز رئیس جمهوری آمریکا بود، بسته شد.

همچنین به گزارش بی‌بی‌سی، این شرکت گفته است: "ما اعتقاد داریم که اقدامات وی (دونالد ترامپ) نقض شدیدی در قوانین ما محسوب می‌شود که مستلزم بالاترین مجازات موجود در پروتکل‌های اجرایی جدید است".

دونالد ترامپ در واکنش به این تصمیم آن را "توهین" به رای دهندگان به خودش خوانده است.

در ماه ژانویه حساب ترامپ به دلیل نوشته‌هایی که در فیسبوک درباره شورش و حمله به کنگره این کشور منتشر کرد تا مدت نامعلومی بسته شد. او پیش از آن نیز بارها از سوی اداره کنندگان شبکه‌های اجتماعی به دلیل آنچه انتشار اطلاعات نادرست و گمراه کننده خوانده می‌شد، هشدارهایی دریافت کرده بود.

اما ماه پیش هیئت ناظر بر فیسبوک از نامعلوم بودن زمان پایان این مجازات انتقاد کرد. همزمان با این تصمیم فیسبوک به سیاست مستثنا بودن سیاستمداران از مقررات حاکم بر مطالب این شبکه اجتماعی پایان داده است.

به گفته این شرکت از این پس اظهارات توهین آمیز یا فریبکارانه سیاستمداران به دلیل ارزش خبریشان از مقررات مستثنا نخواهد بود. فیسبوک اعلام کرد در حال تدوین قوانین جدیدی است تا «در موارد استثنایی» همچون مورد دونالد ترامپ به اجرا گذاشته شود.

نیک کلگ، مدیر امور جهانی فیسبوک در بیانیه‌ای اعلام کرد که چنانچه مورد مشابهی پیش بیاید، فیسبوک با کارشناسان مشورت و «عوامل بیرونی از جمله موارد وقوع خشونت، محدودیت‌ها در برگزاری اجتماعات مسالمت آمیز و سایر نشانه‌های ناآرامی‌های داخلی» را ارزیابی کرده و تصمیم گیری خواهد کرد.

او افزود: «اگر در پایان این دو سال تشخیص دهیم که هنوز خطر جدی برای امنیت عمومی وجود دارد، محدودیت‌ها [برای استفاده از حساب‌های کاربری] را برای مدت زمان مشخصی تمدید کرده و ارزیابی مجدد را ادامه می‌دهیم تا زمانی که خطر از بین برود.»

طبق گزارش بی‌بی‌سی نیک کلگ، ممنوعیت فعالیت ترامپ در این شبکه از ماه ژانویه محاسبه خواهد شد.

در بیانیه کلگ آمده است: دونالد ترامپ هنگام بازگشت به فیسبوک در صورت تخلف و نقض مقررات با تدابیر تنبیهی رو به افزایشی روبرو خواهد شد.

سیاست تازه فیسبوک چیست؟

فیسبوک می‌گویدحساب کاربری چهره‌های شناخته شده‌ای که قوانین فیسبوک را با تشویق به شورش یا خشونت نقض کنند یک ماه و در موارد جدی‌تر تا دو سال تعلیق می‌شود.

این سیاست جایگزین سیاست قبلی این شرکت خواهد شد که به دلیل ارزش خبری اجازه انتشار این مطالب را از سوی چهره‌های مطرح می‌داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->