نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال
سرخط خبرها

شگفتی‌سازی دوومیدانی‌کار خراسانی در ترکیه

  • کد خبر: ۶۹۶۴۶
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
شگفتی‌سازی دوومیدانی‌کار خراسانی در ترکیه
مهلا محروقی برای نخستین‌بار مجوز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را گرفت.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ دختر خراسانی و نماینده پرتاب دیسک زنان ایران در مسابقات بین‌المللی ترکیه موفق شد اولین‌بار مجوز حضور در مسابقات قهرمانی جوانان جهان را کسب کند.
همچون ماه گذشته، این‌بار نیز تیم منتخب دوومیدانی ایران با ترکیبی از ۱۳ورزشکار بزرگ‌سال و جوان در مسابقات ترکیه شرکت کرده است. در بین ورزشکاران جوان اعزامی به این رقابت‌ها در این دوره بازهم یک ورزشکار خراسانی حضور دارد. در دوره گذشته فائزه آشورپور راهی ترکیه شد، اما این‌بار مهلا محروقی، ملی‌پوش خراسانی، موفق شد در روز نخست رقابت‌های ترکیه اولین‌بار در بخش زنان سهمیه مسابقات قهرمانی جوانان جهان را کسب کند.


مسابقات قهرمانی جوانان جهان مرداد به‌میزبانی کنیا برگزار می‌شود و رکورد ورودی آن ۴۹متر است که محروقی با پرتابی به‌طول ۴۹.۰۱متر ورودی را به‌دست آورد. در ادامه مهلا محروقی در روز دوم مسابقات و در فینال پرتاب دیسک رکورد ۴۹.۳۷متر را ثبت کرد و در جایگاه سوم قرار گرفت و مدال برنز را به‌دست آورد.


رکورددار اولین‌ها

این دختر خراسانی پیش از این نیز تاریخ‌سازی کرده بود؛ سال ۹۸ اولین‌بار دختران به مسابقات جهانی دوومیدانی دانش‌آموزان در کرواسی اعزام شدند که در این بین ۲ورزشکار خراسانی نیز حضور داشتند، اما در همان تجربه اول، مهلا محروقی توانست در پرتاب دیسک با رکورد ۳۵.۴۳متر مدال برنز جهانی را در دومین تجربه برون‌مرزی خود کسب کند. به‌این‌ترتیب، اولین مدال جهانی را یک دختر خراسانی کسب کرد. مهلا محروقی عضو تیم‌ملی نوجوانان و جوانان بود که عناوین سومی دانش‌آموزان جهان و چهارمی آسیا در رقابت‌های هنگ‌کنگ را در کارنامه خود دارد.


پرکوویچ قهرمان زنان دنیاست که با پرتاب ۷۱متر در صدر ورزشکاران این رشته قرار دارد و محروقی چشمش به‌دنبال این رکورد است. او تا سال پیش با رکورد‌های ۴۵متر در رده ۴۹۹جهان در بین بزرگ‌سالان و جوانان و نوجوانان حضور داشت، اما قول داد در سال جدید رکورد خود را ارتقا دهد و به جمع ۱۰۰ورزشکار برتر دنیا برسد.


به‌دنبال سهمیه المپیک

محروقی از رکورد بالای ۵۰ متر خود به‌عنوان شگفتی بزرگ در ۱۴۰۰ نام برده است و می‌خواهد رکورد بزرگ‌سالان ایران را بشکند. حالا حضور او در مسابقات جهانی جوانان در آستانه بیست‌سالگی می‌تواند فرصت بزرگی باشد تا او به هدف خود نزدیک شود. محروقی بعد از کسب مدال در مسابقات جهانی جوانان، می‌خواهد برای رسیدن به سهمیه المپیک دورخیز کند. برای او احسان حدادی، ورزشکار المپیکی تیم‌ملی ایران، یک الگوست. این دختر خراسانی حدود ۴ سال است که این رشته را حرفه‌ای دنبال می‌کند و راه طولانی در مسیر قهرمانی پیش‌رو دارد.


محروقی بعد از کسب سهمیه حضور در مسابقات جوانان جهان، از حمایت فدراسیون و مربی خود تشکر کرد و مهم‌ترین نکته را برای پیشرفت یک ورزشکار حمایت دانست. او گفت: ما نیاز داریم حمایت شویم تا رکورد‌های بهتری بزنیم. دراین‌صورت حتی در کنیا به امید خدا می‌توانیم مدال کسب کنیم.


بهبود سطح رقابت‌ها در ترکیه

سطح مسابقات ترکیه این‌بار بهتر از دور گذشته در ماه قبل بود؛ ۹۰۰ ورزشکار از کشور‌های مختلف مانند ترکیه، ایران، عراق، عمان، تونس و امارات متحده حضور داشتند. فرزانه فصیحی، مریم محبی، سارینا ساعدی، ریحانه مبینی و مهلا محروقی بانوان ملی‌پوش این دوره را تشکیل می‌دادند. علی رضایی، دبیر فدراسیون دوومیدانی، در این سفر به‌عنوان سرپرست تیم‌ملی و زهرا نبی‌زاده، حمید ابراهیم‌نژاد و سیاوش سپهوند نیز به‌عنوان مربی اعزام شده‌اند. بنا بر گفته مسئولان فدراسیون، اسامی تعداد بیشتری ورزشکار در فهرست اولیه بوده است، اما تعدادی از آن‌ها به‌دلیل مشکل خروج از کشور و برخی نیز به‌دلیل ابتلا به کرونا از فهرست خط خورده‌اند.


فرزانه فصیحی در دور مقدماتی دو ۱۰۰ متر سرعت با ۱۱ ثانیه و ۶۶ صدم‌ثانیه به‌عنوان نفر اول به مرحله بعد صعود کرد. او در مرحله نهایی نیز همین رکورد را تکرار کرد و به قهرمانی رسید. دونده کویتی با ۲ صدم‌ثانیه بیشتر دوم شد و ورزشکار ترکیه نیز در رده سوم قرار گرفت. مریم محبی نیز در ۴۰۰ متر به مرحله نهایی صعود کرد. سارینا ساعدی، رکورددار رده سنی نوجوانان، با ثبت حدنصاب ۱۲.۱۹‌متر در پرش سه‌گام در رده هفتم قرار گرفت. دختران تیم ترکیه نیز جایگاه‌های اول تا سوم را به‌دست آوردند. ریحانه مبینی، رکورددار پرش طول زنان ایران، هم در مرحله مقدماتی این ماده پرشی به‌طول ۶.۲۵متر را انجام داد و به فینال راه پیدا کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->