معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

آیا اجرای بازی Horizon Forbidden West روی ps4 عملکرد این عنوان روی ps5 را محدود می‌‌کند؟

  • کد خبر: ۶۹۷۱۹
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
آیا اجرای بازی Horizon Forbidden West روی ps4 عملکرد این عنوان روی ps5 را محدود می‌‌کند؟
متایس دی‌یونه، کارگردان بازی Horizon Forbidden West، به تازگی درباره رویکرد سونی برای انتشار Cross-Gen این بازی برای کنسول‌های نسل قبل توضیحات مهمی داده است.
به گزارش شهرآرانیوز - اعلام خبر انتشار بین نسلی بازی Horizon Forbidden West به مذاق بسیاری از طرفداران چندان خوش نیامده است. بسیاری از علاقه‌مندان عقیده دارند که توسعه‌دهندگان Guerrilla Games برای اجرای مناسب این بازی روی سخت‌افزار قدیمی‌تر پلی استیشن ۴، مجبور به محدود کردن دیدگاه خود در ارتقاء جلوه‌های گرافیکی این بازی خواهند بود؛ بنابراین این بازی قادر به استفاده‌ کامل از قابلیت‌های پلی‌استیشن ۵ نیست و عملاً با یک بازی نسل نهمی مواجه نخواهیم بود. اما به نظر می‌رسد که توسعه‌دهندگان این نظر متفاوتی دارند.

متایس دی‌یونه (Mathijs de Jonge)، کارگردان بازی Forbidden West، در مصاحبه اخیرش با وبسایت Hardware Zone، به‌طور ویژه درباره این انتقادات صحبت کرده است. وی در بخشی از اظهارات خود اعلام می‌کند که انتشار بین‌نسلی این بازی «به هیچ وجه موجب محدودیت عملکرد آن‌ها نشده است.» دی‌یونه در ادامه‌ صحبت‌های خود می‌گوید:

«فکر نمی‌کنم که توسعه‌ cross-gen این پروژه، محدودیتی را برای ما ایجاد کرده باشد. زمانی‌که ما طراحی کانسپت‌های این بازی را شروع می‌کردیم، ایده‌های بسیاری خوبی داشتیم که درنهایت از همه‌ آن‌ها در بازی نهایی استفاده شد. در واقع در آن زمان اصلاً درباره محدودیت‌های سخت‌افزاری و این قبیل مسائل فکر نمی‌کردیم و تمام توجه ما روی طراحی یک بازی جذاب و منحصر‌به‌فرد متمرکز بود. تمرکز ما روی خلق ماجراجویی فوق‌العاده‌ای قرار دارد که بازیکنان در این بازی پیش رو خواهند داشت.»
 
آیا اجرای بازی Horizon Forbidden West روی ps4 عملکرد این عنوان روی ps5 را محدود می‌‌کند؟

de Jonge در ادامه درباره برتری نسخه PS۵ این بازی نسبت به PS۴ صحبت کرده و از مواردی همچون بهبود جلوه‌های بصری، پشتیبانی از قابلیت‌های دوال سنس و...  نام برده است:

«فکر می‌کنم که بزرگ‌ترین وجه تمایز میان این دو کنسول، جدا از تکنولوژی‌هایی مانند صدای سه‌بعدی و لودینگ‌های سریع و البته ویژگی‌های جذاب کنترلر دوال سنس، برتری گرافیکی بازی‌ها روی سخت‌افزار پلی استیشن ۵ باشد. ما در نسخه‌ PS۵ بازی‎‌ها می‌توانیم جزئیات به مراتب بیشتری را در گرافیک بازی ایجاد کرده و حتی ریزترین مو‌های روی صورت آلوی را مشاهده کنیم. ضمن اینکه جزئیات محیطی بازی در مسافت‌های دوردست نیز پیشرفت چشمگیری دارد.
 
فکر نمی‌کنم خیلی از طرفداران در دموی بازی متوجه این موضوع شده باشند، اما شما حتی می‌توانید خزه‌هایی را که روی سنگ‌ها رشد می‌کنند نیز مشاهده کنید. در پلی استیشن ۵ هریک از رشته‌های این خزه‌ها به‌صورت جداگانه رندر می‌شود. سخت‌افزار این دستگاه واقعاً قدرتمند است و می‌تواند جزئیات بسیار زیادی را به تصاویر اضافه کند. فکر می‌کنم این موضوع درکنار قدرت پردازش کنسول از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است. البته ما در نورپردازی محیط بازی نیز از برتری‌های این کنسول بهره می‌بریم. سطح قابلیت‌های این سیستم در نورپردازی گیم‌پلی بازی را پیش از این فقط در کات سین‌های سینماتیک بازی مشاهده می‌کردیم، ولی حالا همیشه و در همه‌جای گیم‌پلی بازی قادر به پیاده‌سازی آن خواهیم بود. این قدرت پلی استیشن ۵ را می‌رساند و شکی در آن وجود ندارد؛ بنابراین طبیعی است که بازی روی PS۵ جلوه‌های بهتری را ارائه کند.»
 
آیا اجرای بازی Horizon Forbidden West روی ps4 عملکرد این عنوان روی ps5 را محدود می‌‌کند؟

دی‌یونه اخیراً هم در مصاحبه‌ای به ارائه‌ جزئیات جدید درباره روند توسعه و تست‌های انجام شده روی نسخه PS۴ این بازی پرداخته است. ضمن اینکه تاکنون تأیید شده این بازی روی پلی استیشن ۵ با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود.


Horizon Forbidden West براساس شنیده‌ها برای عرضه در تعطیلات آخر سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده است، ولی سونی هنوز به عرضه این بازی در این بازه زمانی متعهد نشده است. البته Guerrilla Games تأیید کرده که بازی در مراحل نهایی روند توسعه‌ خود قرار دارد:

«ما به‌تازگی مرحله‌ بتای بازی را با موفقیت پشت‌سر گذاشته‌ایم که نشان می‌دهد پروسه‌ تولید تا جای خوبی پیش رفته است. این روز‌ها در مراحل پایانی ساخت بازی قرار داریم و روی کار‌هایی مثل پولیش و برطرف کردن باگ‌ها و ایرادات کار می‌کنیم. همچنین روی بعضی از ویژگی‌های بازی کار می‌کنیم که در طول تولید پروژه وقت‌گیر بودند و به خوبی به آن‌ها نرسیده بودیم، مثل بعضی از ربات‌ها. روی صحنه‌های سینمایی پایانی هم کار می‌کنیم و در مجموع در حال جمع کردن تمام بخش‌های بازی هستیم. ولی با اینکه در مراحل انتهایی کار به سر می‌بریم، هنوز باتوجه‌به ابعاد و عظمت بازی چیز‌های زیادی باقی مانده که باید به آن‌ها رسیدگی کنیم.»
 
منبع: زومجی
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->