مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

«گود فخار» مشهد ؛ گام به گام در راستای‌آبادانی

  • کد خبر: ۶۹۷۸۲
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
  • ۱
«گود فخار» مشهد ؛ گام به گام در راستای‌آبادانی
شهردار منطقه ۵ مشهد: ساخت بوستان و رنگ آمیزی خانه‌های منطقه در دستورکار مدیریت شهری است.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ شهردار منطقه ۵ می‌گوید:در ادامه عملیات بهسازی و محرومیت زدایی از گود فخار، اکنون رنگ آمیزی خانه‌ها و ساخت بوستان جدید در این منطقه در دستورکار قرار دارد.
گود فخار در گذشته، محل کارآفرینی بود و در این گود تاریخی شهر مشهد برداشت خاک برای ساخت و تولید آجر در کوره آجرپزی انجام می‌شد. با پایان کار تولیدی این کوره و حضور برخی از مردم برای سکونت در گود و رسیدگی نشدن بموقع به آن، این گود سال‌ها یکی از تهدید‌های اجتماعی شهر مشهد هم محسوب می‌شد و حتی چندین بار روزنامه شهرآرا در گزارش‌ها و اخبار خود مسائل و مشکلات این گود را بررسی کرده بود.


با روی کار آمدن شورای پنجم موضوع احیا و بهسازی این گود تاریخی در دستورکار قرار گرفت و در نهایت در سال ۹۹ بود که اقدامات شهرداری مشهد در این گود وارد مرحله اجرایی شد و با انجام چندین اقدام، اکنون این گود شرایطی به مراتب بهتر از گذشته دارد و با انجام چند فعالیت دیگر، در آینده‌ای نزدیک شاهد بهسازی کامل این مجموعه و در نهایت توانمند شدن ساکنان محروم در این گود هم خواهیم بود.


آغاز بهسازی از نیمه دوم سال ۹۹

در همین زمینه، شهردار منطقه ۵ در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه مساحت گود فخار ۱.۴ هکتار است که از این میزان ۹۱۰۰ مترمربع آن فضای خالی است که مربوط به ۳ یا ۴ بزرگ مالک است، اظهار کرد: در این گود همچنین ۵۷ خانه مسکونی وجود دارد. متأسفانه تا قبل از ورود شهرداری مشهد، وضعیت این گود و منازل موجود در آن و در نهایت وضعیت زندگی ساکنان بسیار نامناسب بود و معضلات اجتماعی‌ای نظیر حضور معتادان متجاهر و مصرف مواد مخدر و همچنین وجود حیوانات موذی سبب شده بود زندگی ساکنان در این گود در وضعیت نامناسبی باشد و این گود تبدیل به یکی از معضلات اجتماعی شهر مشهد هم شده بود. میلاد مرادنیا افزود: درهمین راستا شهرداری مشهد در ۶ ماهه دوم سال ۹۹ موضوع بهسازی این گود را در دستورکار اجرایی خود قرار داد.


وی تأکید کرد: درهمین راستا در ابتدای کار عملیات تسطیح و خارکنی ۹۱۰۰ مترمربع زمین خالی این گود در دستورکار قرار گرفت. در بخش فضای خالی این گود تپه‌های ماهوری شکل وجود داشت و خار‌های یک متری شرایط بدی را برای ساکنان ایجاد کرده بود، اما امروز دیگر از این تپه‌ها و خار‌ها اثری نیست.
وی با بیان اینکه در گام بعدی عملیات بهداشتی برای ریشه کن کردن جانوران موذی انجام شد و این گود را سم پاشی کردیم، تصریح کرد: در ابتدای فعالیت‌های زیباسازی این گود، در زمینی که مساحت آن ۱۳۰۰ متر و متعلق به دولت و شهرداری بود، به فوریت پارک کودک ساخته و این اقدام سبب رضایتمندی ساکنان شد.


رنگ آمیزی دیوار منازل

مرادنیا با اشاره به تخریب دو ساختمان غیرمجاز و ایمن سازی برخی دیگر از ساختمان‌های واقع در گود گفت: موضوع نقاشی بدنه گود هم یکی دیگر از اقدامات ما بود که در این راستا همه گود فخار به نقاشی سطح ۳ مزین شد و همچنین یک نقاشی سطح یک در دو قسمت و با هدف به نمایش درآمدن هویت تاریخی این گود مربوط به آجرپزی انجام شد.


شهردار منطقه ۵ افزود: همچنین در ادامه همه آسفالت معابر این گود لکه گیری و با توجه به درخواست ساکنان، اطراف دیوار و راه پله‌ها در گود نیز نرده کشی شده است.
وی تأکید کرد: گود فخار در گذشته یک تهدید برای شهر و منطقه بود، اما امروز با توجه به اقدامات انجام شده کمی از مشکلات این گود کاسته شده است و امیدواریم با تکمیل زنجیره اقدامات، شرایط برای زندگی ساکنان بهبود یابد.


وی با تأکید بر اینکه اکنون دو پروژه مهم رنگ آمیزی منازل و ساخت پارک بزرگی در این گود در دست اقدام است، تصریح کرد: طرح «هرخانه، یک رنگ» اکنون در گود فخار در حال اجراست. با توجه به اینکه این گود از بالا نمایی زیبا دارد، رنگ آمیزی خانه‌ها این گود را زیبا می‌کند. اکنون هم دیوار همه خانه‌ها سیمان سفید شده و بیش از ۵۰ درصد خانه‌ها هم رنگ آمیزی شده اند که در چندهفته آینده این اقدام نیز به پایان می‌رسد.

 

مرادنیا افزود: پروژه مهم دیگر ساخت بوستان در این گود است که در این راستا اعتباری یک میلیاردتومانی برای اقدامات اولیه ساخت این پارک در اختیار شهرداری منطقه ۵ قرار گرفته و طراحی پارک نیز انجام شده است. به طورقطع درصورت توافق با مالکان ۹۱۰۰ مترمربع زمین خالی در این گود و امضای صلح نامه عملیات اجرایی ساخت این پارک نیز به سرعت انجام می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
0
0
باسلام.من خواهشم اینه که وقتی نام جایی رامیبریدکه افتتاح شده ،خراب شده ،کلنگ زده شده ویاهراتفاقی افتاده که شما گزارش آنرامیدهید،آدرس دقیقترآنراهم بگیدتامردم بفهمم کجاست؟مثلاکوهشارمشهدیعنی چه؟کجاست؟نگارخانه فلان...بوستان فلان ،رودپارک وخیلی چیزای دیگر که مابعدازخواندن خبرتازه بایدبگردیم جای اون روپیداکنیم !!!!ممنون میشم جواب بدید.تشکر
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->