دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد طبس، عضو دبیرخانه شهر‌های زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس شد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد رونمایی از پوستر اولین رویداد هفته خلاقیت و نوآوری شهری | اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته خلاقیت فرجام کلنل میهن پرست؛ روایت شش ماه آرمانگرایی نویافته های باستان شناسی «کشف رود» مشهد رونمایی شد شهروند خبرنگار| شهریه مدارس غیردولتی و دغدغه والدین در مشهد مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد برای نخستین بار در کشور
سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: به خاطر منافع مردم ما با هیچ‌کس معامله نکردیم

  • کد خبر: ۶۹۹۵۱
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: به خاطر منافع مردم ما با هیچ‌کس معامله نکردیم
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: درباره منافع شهر و مردم ما با هیچ‌کس معامله‌ای نکردیم و همه تصمیمات در درون شورا البته با مشارکت متخصصان گرفته شده است. برای موضوع شفافیت در حوزه‌های مختلف گام‌های خوبی برداشته شده که البته هزینه‌هایی نیز به مدیریت شهری وارد کرده است.

جانقربان| شهرآرانیوز، صدوسی‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد امروز ۱۹خرداد برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در صدوسی‌وسومین جلسه علنی این شورا با اشاره به مناسبت‌های پیش رو گفت: روز جهانی صنایع‌دستی را پیش رو داریم. این صنایع کالا نیستند، بلکه حاصل روح و آیین ملی کشورهاست و باتوجه‌به تولیدات این حوزه می‌توان به روحیات مردم و خصوصیات فرهنگی اقوام پی برد. شورای ملی این روز را به‌عنوان روز فرش دست‌باف نیز نام‌گذاری کرده که افتخاری ملی برای ماست.
محمدرضا حیدری ادامه داد: همچنین ولادت حضرت معصومه (س)، روز دختر و آغاز دهه کرامت را نیز پیش رو داریم. به همه دختران نجیب سرزمین به‌ویژه آن‌هایی که در حوزه‌های مختلف علمی و فرهنگی و ورزشی می‌درخشند، تبریک می‌گویم.
به گفته وی، موضوع مهم و اساسی این روز‌های کشور ما فرایند انتخابات است که با تمام فرازونشیب‌ها به این نقطه رسیده است و با وجود تأکید مقام معظم رهبری درباره ظلمی که برخی افراد شده است، شورای نگهبان از کنار این موضوع گذشت.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه انتخابات شورا ۲ تن از اعضا به عرصه رقابت بازگشتند، افزود:  انتخابات شورا‌ها سرنوشت اداره شهر را تعیین خواهد کرد و بسیار مهم و ضروری است که مردم اداره شهر را به مجموعه‌ای بسپارند که به انتظارات آن‌ها نزدیک‌تر است.
حیدری خاطرنشان کرد: با وجود همه کاستی‌ها و به امید اصلاح رویه‌های ناصواب با رویکرد اصلاحگری در انتخابات حاضر می‌شویم و شایستگان را انتخاب خواهیم کرد.
به گفته وی، در حوزه عهد و پیمانی که با مردم بستیم نیز باید بگذرم که با وجود همه تنگنا‌ها موضوع خدمت و حل مشکلات اولویت ما بوده است.
وی تصریح کرد: درباره منافع شهر و مردم ما با هیچ‌کس معامله‌ای نکردیم و همه تصمیمات در درون شورا البته با مشارکت متخصصان گرفته شده است. برای موضوع شفافیت در حوزه‌های مختلف گام‌های خوبی برداشته شده که البته هزینه‌هایی نیز به مدیریت شهری وارد کرده است.همچنین پرهیز از مجادلات سیاسی که بر مدیریت شهری تأثیر بگذارد، نکته دیگر درخور توجه ما بوده است.
به گفته وی، تأمین ۵۰هزار میلیارد تومان در مدیریت شهری یک رکورد در این شرایط اقتصادی بود که در همه مناطق چه برخوردار و چه کم‌برخوردار توزیع شد. توجه به مناطق کم‌برخوردار کاملا خردمندانه و با نگاه ارتقای توان اقتصادی بوده است. متأسفانه این روز‌ها رویکرد به مناطق کم‌برخوردار یک ابزار تبلیغاتی شده است که باید مدیریت و همچنین نقش تمام ارگان‌ها در این حوزه پررنگ شود. کار‌های اساسی و زیربنایی نیز در این مناطق انجام شده و ارزش زمین در این مناطق را نیز ارتقا بخشیده است. امیدواریم این رویکرد و این نگاه در جهت توسعه شهر مشهد تداوم یابد تا شهری زیباتر داشته باشیم.
وی در ادامه گفت: همچنین تذکری به شهرداری مشهد درباره اکران‌های شهری نیز دارم. قرار بر این شد که نماینده شهدا و کارشناسان زبده حضور داشته باشند که تاکنون انجام نشده است و ناخواسته لطمه‌هایی به مدیریت شهری وارد شده است. توصیه می‌کنم در این روز‌هایی که انتخابات را پیش رو داریم، با تمام پیش‌بینی‌های لازم اکران‌ها انجام شود و مراقب تخلفات باشند. باید مراقبت شود که از ظرفیت‌های شهرداری نیز به هیچ شکلی دراین‌زمینه استفاده نشود.

عملکرد ما قابل دفاع است

محمدحسین ودیعی، رئیس کمیسیون ویژه ایثارگران، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد، نیز در نطق پیش از دستور با اشاره به فعالیت‌های شورای پنجم گفت: این شورا آخرین روز‌های خود را سپری می‌کند که نمادی از مردم‌سالاری است. در این مسیر مردمی موانع بسیاری هنوز وجود دارد و در آستانه ششمین انتخابات شورا‌ها تأسف عمیق دارم از غیبت همکار توانمندمان سرکار خانم گندمی که از فعال‌ترین اعضا بودند.

به گفته وی، عملکرد ما قابل دفاع است و در رسانه‌ها و مناظره‌های مختلف برخی از این ابعاد باز شده است. در حوزه کمیسیون ایثارگران فعالیت‌های بسیاری انجام شده است و این اقشار بسیار قابل احترام‌اند.

وی ادامه داد: تکمیل آسایشگاه جانبازان پارک ملت با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال و اختصاص دو دستگاه خودرو با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، احداث و تکمیل باغ‌موزه دفاع مقدس و تخصیص اعتبار به این حوزه، نام‌گذاری صد‌ها معبر به‌نام شهدای گران‌قدر و اختصاص تخفیف‌ها و بخشودگی‌های مختلف در حوزه شهری از جمله فعالیت‌های انجام‌شده بوده است. همچنین پروژه‌های زیادی راه‌اندازی شد که نما و منظر شهری را اصلاح کرد و پروژه‌ها را از رکود خارج کردیم و پروژه‌های مشارکتی بسیاری نیز به سرانجام رساندیم که ۲۳ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص‌یافته به این پروژه‌ها بوده است.

به‌گفته وی، برای رفاه شهروندان مشوق‌های بازآفرینی و سرمایه‌گذاری نیز تعریف شد که نتایج آن سال‌های آینده برای مردم مشخص خواهد شد. می‌توانم بگویم کارنامه قابل دفاعی داریم.

شب و روز برای توسعه شهر به دور از عوام‌فریبی تلاش کردیم

همچنین در نطق پیش از دستور مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد، گفت: یاد شهدای ۱۵ خرداد را گرامی می‌دارم و رحلت امام (ره) را که راهبر مردم بود، تسلیت عرض می‌کنم. چند روز پیش روز دوچرخه‌سواری بود که از میدان جانباز تا میدان شهدا را رکاب زدیم تا موضوع هوای پاک را یادآور شویم. در‌این‌زمینه فعالیت‌های خوبی انجام شده است.

به‌گفته وی، در حوزه گسترش خطوط دوچرخه ۱۰۰ کیلومتر افزوده شد و الان ۲۰۰ کیلومتر خطوط دوچرخه داریم و مشهد رتبه نخست را در این زمینه دارد. اکنون دوچرخه‌های بایدو باکیفیت در اختیار مردم است و در حوزه دوچرخه‌سواری بانوان رایزنی‌هایی را انجام دادیم و الان زمینه دوچرخه‌سواری بانوان در مشهد فراهم است.

وی ادامه داد: در ابتدای مدیریت من بر این کمیسیون، تاکسی آرمان مشکلات و تجمعاتی داشت که الان حل شده است و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل را پیگیری کردیم و ۴۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس خریدیم. دست دلالان را از پایانه‌ها کوتاه و سیستم فروش بلیت را راه‌اندازی کردیم که افتخاری کشوری برای شورای پنجم بود.

بهاروند افزود: همچنین خط دو را راه‌اندازی کردیم که امروز حدود ۴۰ هزار نفر با این خط جابه‌جا می‌شوند. همچنین تقاطع‌های مختلف هم‌سطح و غیرهم‌سطح را در راستای کاهش تصادفات و گره‌های ترافیکی راه‌اندازی کردیم.

به‌گفته وی، لیست ما لیست امید بود. شب و روز برای توسعه شهر به دور از عوام‌فریبی تلاش کردیم و شورای پنجم شورای مردم بود. ما از ابتدا برای حمل‌ونقل این شهر ایده داشتیم. در لیست تأیید‌های جدید انتخابات مشخص شد که بسیاری از متخصصان دیگر‌ حضور نخواهند داشت و متخصصان بسیاری از مدیریت شهری حذف شدند.

وی خاطرنشان کرد: با این راهبرد‌های ادوار قبلی پای کار حاشیه شهر بودیم و کار‌ها به‌خوبی پیش رفت. در این دوره ۱۳ تقاطع غیرهم‌سطح احداث شد و مردم تصاویری زیبا را در شهر مشاهده می‌کنند.

در ادامه جلسه امروز با طرح سوال از شهردار مشهد در ارتباط با عدم قرارداد با شرکت ثابت کیش در خصوص احداث و بهره برداری تسویه خانه طرق وارد دستور شد.

مصوبات عبارتند از:

  • تصویب تفریغ بودجه سال ۹۷ و ۹۸ موسسه فرهنگی شهرآرا
  • تصویب تفریغ بودجه سال ۹۸ شهرداری مشهد با ۲۵ تبصره

    - تصویب لایحه مساعدت در پرداخت عوارض بر افزایش ارزش بهره برداری اعیان برای املاک دارای سابقه بهره برداری موقت

    براساس این مصوبه مبلغ عوارض بر افزایش بهره برداری اعیان (قبل از اعمال تخفیف پرداخت نقدی) تا مبلغ ۲ میلیارد ریال ۳۵ درصد تخفیف، مازاد بر مبلغ ۲ میلیارد تا ۱۰ میلیارد ریال ۳۰ درصد و مازاد بر ۱۰ میلیارد ریال ۲۵ درصد است.

  • - تصویب الحاق یک مصوبه به لایحه اعمال برخی اصلاحات در مصوبات نحوه دریافت و تقسیط مطالبات شهرداری از اشخاص حقیقی و حقوقی

تصویب لایحه اصلاح آیین نامه شوراهای اجتماعی محلات

تصویب لایحه استفاده از ظرفیت های شهرداری مشهد با تمرکز بر کسب و کارهای خرد و آسیب دیدگان اجتماعی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->