جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

درباره رضا یزدانی و کتاب «ساعت‌‌ها» که به تازگی منتشر کرده است

  • کد خبر: ۷۰۲۲۴
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
درباره رضا یزدانی و کتاب «ساعت‌‌ها» که به تازگی منتشر کرده است
حالا که کرونا بساط کنسرت را به هم ریخته است؛ خیلی از خوانندگان راه‌های دیگری را برای درآمدزایی برگزیده‌اند. خبری که امروز بهانه نوشتن این مطلب شد؛ درباره رضا یزدانی است و کتابی که منتشر کرده است.
محمد ناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز - «اکنون که اوضاع بسیار خوب است، من حدود ۶ماه است که هزارتومان پول هم در نیاورده‌ام و اوضاعم به قدری خراب است که اگر علی (اوجی) پیشنهاد دزدی بدهد، می‌توانم قبول کنم، چون تقریبا از آذر، شرایط به گونه‌ای پیش رفت که من هیچ فعالیت هنری نداشتم.» این حرف‌های کنایه‌آمیز و البته روراست و بی‌سانسور را رضا  یزدانی حدود یک سال پیش در برنامه دورهمی گفت. زمانی که کرونا کنسرت‌ها را تعطیل کرده بود و خوانندگان، مثل بازیگران تئاتر و صاحبان سالن‌های سینما بی‌کار شده بودند. همان طور که می‌دانید؛ خوانندگان در ایران به غیر از کنسرت یا خواندن تیتراژ برنامه‌های تلویزیونی و سریال‌ها، راه درآمدزایی دیگری ندارند. چرخه فروش آلبوم معیوب است و نبودن قانون سفت و سخت کپی‌رایت کار را آن‌قدر پیچیده می‌کند که خوانندگان به جای درآمدزایی از حقوق معنوی اثرشان، مجبور به برگزازی تور طولانی کنسرت‌ها و اجرای دو یا حتی سه سیانس پشت سرهم می‌شوند، اما حالا که کرونا این بساط را به هم ریخته است؛ خیلی از خوانندگان راه‌های دیگری را برای درآمدزایی برگزیده‌اند. خبری که امروز بهانه نوشتن این مطلب شد؛ درباره رضا یزدانی است و کتابی که منتشر کرده است.


کتاب ساعت ها!

پدرباره انتشار کتاب «ساعت‌ها» رضا یزداتییش فروش کتاب «ساعت ها» رسما اعلام شد. کتابی که در آن ترانه ها، آکورد، نت و عکس‌های آلبوم‌های سه گانه «ساعت ها» جمع آوری شده است. برای ترغیب مخاطبان در راستای خرید این کتاب، در این پیش فروش یک عدد آلبوم رضا یزدانی نیز به عنوان هدیه به خریداران داده می‌شود، اما برای اینکه تیم تبلیغات این کتاب، میخ آخر را هم محکم کوبیده باشد کار‌های دیگری هم کرده اند. اهدای تابلوی نفیسِ رضا یزدانی همراه با امضا و دیدار حضوری، به ۱۰ نفر از کسانی که بیشترین خرید را انجام دهند، پنجاه کتاب امضا شده به قید قرعه از بین همه خریداران و بلیت اولین کنسرتِ بعد از کرونا، همراه با دیدار حضوری در بک استیج برای ۳ نفر، هدایای ویژه این کتاب است.


امیدواریم اتفاق‌های خوب بیفتد

تقریبا همه جور امکانات و مزایایی برای خریداران این اثر در نظر گرفته شده است. البته که نمی‌توان انتقادی به این کار وارد کرد؛ از سویی وضعیت اقتصادی هنرمندان در دوره کرونا آشفته شده و از سوی دیگر یک خواننده تصمیم گرفته تا با ارائه محصولی فرهنگی هم در حوزه خودش کاری کند و هم درآمدزایی داشته باشد، اما این اتفاق فقط در یک صورت جای نقد دارد و آن هم اینکه پس از پخش کتاب، کیفیت بصری و ویژگی‌های محتوایی این کتاب در سطحی نباشد که قیمت احتمالا بالای آن را منطقی کند. این اتفاقی است که مثلا در کنسرت‌های بعضی خوانندگان که بلیت گرانی دارند و بهانه اش را اجرای پرفورمنس (اجرا) روی صحنه می‌دانند می‌بینیم. نمایش‌هایی نه چندان دلچسب که اصلا به پولی که برای این اجرا‌ها داده شده، نمی‌ارزد. اتفاقی که امیدواریم برای کتاب رضا یزدانی نیفتد.


خوانندگی ام تحت الشعاع بازیگری نیست

حضور هنرمندی که در یک عرصه به چهره شناخته شده‌ای تبدیل شده، بعد از ورود به یک عرصه جدید همیشه با حرف و حدیث‌هایی مطرح می‌شود. حرف و حدیث‌هایی که بار انتقادی به خود می‌گیرد و کمی گلایه آمیز می‌شود. اتفاقی که برای رضا یزدانی هم رخ داد. بعد از حضور جدی‌تر او در دنیای تصویر بسیاری معتقد بودند که وجهه او به عنوان یک خواننده تحت تأثیر دنیای فیلم و سینما قرار گرفته و همین اتفاق باعث شده کار خواندن او به حاشیه برود. نکته‌ای که البته خود رضا یزدانی برای آن پاسخ‌هایی داشت و در مصاحبه‌ای که پیش از این با روزنامه شهرآرا داشت در بخشی از صحبت هایش این گونه به آن اشاره کرد: «بازیگری برای من همیشه جریان داشته و اصلا شروع کار هنری من در سال ۷۶ با تئاتر بود. این وجهه کاری من در کنار خوانندگی من است. من در کار بازیگری، چه در عرصه سینما و چه در عرصه تئاتر و تلویزیون که به تازگی بیشتر درگیر آن شده ام، کار خوانندگی ام را هم ادامه می‌دهم و این طور نیست که به دلیل بازیگری خوانندگی و آهنگ سازی من تحت الشعاع قرار بگیرد.»


NFT هم هست!

هرچند هنرمندی مثل رضا یزدانی قبل از کرونا با بازی در فیلم‌های سینمایی، به ویژه حضور و همکاری اش با مسعود کیمیایی و البته اجرای موسیقی در چند اجرای تئاتر، نشان داده بود که در زمینه‌های دیگر هم فعال است و با وجود نقاط ضعف تلاشی در گسترش کسب و کارش دارد، اما او علاوه بر پیشرو بودن در این حضور‌های بین رشته ای، اولین هنرمندی بود که تلاشی برای ارائه NFT کاور آلبوم هایش انجام داده و نشان داده که می‌خواهد در این حوزه هم فعال باشد. حرکت اقتصادی جدید هنرمندان که خیلی از مؤلفان خارجی شروع به فعالیت در آن کرده اند و در کشور ما هنوز ناشناخته مانده است، اما NFT کردن آثار هنری به چه معنا است؟

فرض کنید شما هنرمندی هستید که یک طرح گرافیکی یا نقاشی رنگ روغن کشیده اید یا عکسی را گرفته اید و می‌خواهید آن را به فروش برسانید. هر شخصی می‌تواند یک کپی از اثر شما را در کامپیوتر خود داشته باشد و با دانلود آن اثر، هیچ حق مالکیتی نیز به شما پرداخت نشود.
 
اما شما می‌توانید اثر خود را به یک NFT تبدیل کنید و با این تبدیل، حتی با از بین رفتن کالای فیزیکی، خود اثر را در قالب یک NFT بفروشید. به عبارت ساده‌تر در صورتی که تابلو نقاشی به یک عکس تبدیل و آن عکس در قالب یک NFT فروخته شود، این عکس دارای شناسنامه منحصر به فردی خواهد بود که حتی کپی‌های آن نیز برابر با اثر اصلی نخواهند بود.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->