«ریشا» شیر نر باغ وحش وکیل آباد مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است
سرخط خبرها

کشف یک نوع شیرینی جدید برای تقویت و سفیدی دندان‌ها

  • کد خبر: ۷۰۵۹۶
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
گروهی از محققان دانشگاه واشنگتن برای انجام آزمایش‌های بالینی نوعی شیرینی جدید آماده کردند که مینای دندان را تقویت و آن را سفیدتر می‌کند. این شیرینی با طعم نعناع است.

به گزارش شهرآرانیوز، گروهی از محققان دانشگاه واشنگتن برای انجام آزمایش‌های بالینی نوعی شیرینی جدید آماده کردند که مینای دندان را تقویت و آن را سفیدتر می‌کند. این شیرینی با طعم نعناع است.

محققان تاکید کردند که موفقیت در این آزمایش‌ها به معنای ظهور محصولی جدید در بازار با طعم نعناع است که برای دندان‌ها مفید و مورد علاقه کودکان و سالمندان است.

این شیرینی حاوی یک پپتید اصلاح شده ژنتیکی (زنجیره‌ای از اسید‌های آمینه) و یون‌های فسفر و کلسیم است که وارد ترکیب مینای دندان می‌شود که قسمت‌های اصلی دندان یعنی عاج را در صورت آسیب دیدن در معرض افزایش حساسیت، حفره‌ها و بیماری لثه قرار می‌دهد. محققان این پپتید جدید را از پروتئین آملوژنین به دست آوردند که در تشکیل مینای دندان و نیز روکش آن نقش دارد.

محققان تاکید می‌کنند که این پپتید هنگام ورود به حفره دهان، به سلول‌های مینای دندان آسیب دیده متصل می‌شود بدون اینکه بر بافت‌های نرم مجاور آن تأثیر بگذارد. یک تکه شیرینی درمانی در روز سلامت مینای دندان را حفظ می‌کند و دوتکه از آن علاوه بر سفیدتر شدن دندان، به ترمیم لایه مینای دندان آسیب دیده نیز کمک می‌کند.

این شرینی مانند محصولات سفیدکننده دندان‌ها، حاوی پراکسید هیدروژن نیست زیرا استفاده طولانی مدت از پراکسید هیدروژن مینای دندان را ضعیف می‌کند، در حالی که شیرینی جدید آن را تقویت می‌کند.

محققان در نظر دارند یک ژل بر پایه پپتید اصلاح شده ژنتیکی یا محلولی برای درمان حساسیت دندان بسازند تا برخلاف محصولات فعلی که حساسیت دندان را به طور موقت متوقف می‌کند، یک لایه مینای دندان جدید ایجاد کند که از دندان محافظت می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->