۲ میلیون دوز واکسن کرونا وارد ایران شد

  • کد خبر: ۷۰۹۵۱
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
۲ میلیون دوز واکسن کرونا وارد ایران شد
سخنگوی جمعیت هلال احمر از ورود بزرگترین محموله با ۲ میلیون دُز واکسن در ساعت ۶ صبح امروز به کشور توسط هلال احمر خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدحسن قوسیان مقدم، با اشاره به ورود دو میلیون دُز واکسن کرونا به کشور گفت: پس از هماهنگی‌های انجام شده ساعت ۶ صبح امروز این محموله از طریق فرودگاه مهرآباد وارد کشور شد.

وی تصریح کرد: تا پیش از این، جمعیت هلال احمر در سه مرحله به ترتیب ۴۰۰ هزار، یک میلیو و یک میلیون دز واکسن خریداری و به ایران منتقل کرده بود و با احتساب واکسن‌های که امروز وارد کشور شدند تعداد واکسن‌هایی که از طریق جمعیت هلال احمر وارد شده، به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار دز واکسن رسیده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر افزود واکسن‌هایی که امروز صبح از طریق این جمعیت وارد کشور شد در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت.

قوسیان مقدم گفت: در تلاش‌ هستیم بر اساس برنامه‌ریزی که توسط هلال انجام شده است سایر محموله‌ها نیز وارد کشور شود.

حسین سلاح‌ورزی، نائب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در روزهای اخیر اعلام کرد که سه میلیون دز واکسن کرونا در راه ایران است و شرکت‌های داخلی در راستای مسئولیت اجتماعی خود پذیرفته‌اند که اگر بخش خصوصی واردات واکسن‌ را انجام دهد، این واکسن‌‌ها را خریداری کرده و به صورت رایگان به کارگران و دیگر پرسنل تزریق کنند.

به گفته وی، حدود سه میلیون دز واکسن توسط شرکت‌‌های ایرانی یا نمایندگان رسمی کمپانی‌های واکسن‌ساز وارد کشور می‌شود.

سلاح‌ورزی گفت: قراردادهای واردات یک میلیون و دو میلیون دز واکسن کرونا را داریم که مراحل نهایی را طی می‌کند و به تایید وزارت بهداشت هم می‌رسد، اگر اتفاقی نیفتد تا دو هفته دیگر اولین محموله از این محموله‌های واکسن کرونا وارد کشور می‌شود.

منبع: تسنیم/ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->