اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: آمادگی داریم تمام دغدغه‌ها و تجربیات را در اختیار شورای ششم قرار دهیم

  • کد خبر: ۷۱۴۰۶
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: آمادگی داریم تمام دغدغه‌ها و تجربیات را در اختیار شورای ششم قرار دهیم
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ما آمادگی داریم تمام دغدغه‌ها و تجربیات را در اختیار شورای ششم قرار دهیم.

جانقربان| شهرآرانیوز، محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، در صدوسی‌وچهارمین جلسه علنی این شورا گفت: فردا روز ولادت امام‌رضا (ع) است که ما به‌عنوان خادمان این شهر ۴ سال در خدمت زائران و مجاوران این امام همام بودیم. امام مدارا و گفتگو که در دوره خود درخشید و پایه‌گذار گفتگو به‌عنوان سنت نبوی بود که چه خوب است ما هم از این سیره پیروی کنیم. واکنش‌های امام در مقابل مأمون نیز از اخلاق خارج نمی‌شود و لازم است که ما به این اصول نیز پایبند باشیم.
وی در ادامه همچنین شهادت مجاهد بزرگ، دکتر چمران، را تسلیت گفت و روز اصناف را گرامی داشت و گفت: امیدواریم به وضعیت مطلوبی در این زمینه برسیم. ما در شورای پنجم به‌دنبال فراهم‌کردن تخفیف‌های ویژه برای مشاغل مختلف بوده‌ایم.
وی در ادامه با بیان اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری و شورا‌های شهر با تمام فرازونشیب‌ها برگزار شد، افزود: به آیت‌اللّه رئیسی تبریک می‌گویم و برای منتخبان ششمین دوره شورای شهر آرزوی توفیق داریم. ما آمادگی داریم تمام دغدغه‌ها و تجربیات را در اختیار شورای ششم قرار دهیم و از اعضای فعلی شورای شهر که وارد رقابت شدند، تشکر می‌کنم. همچنین برای دکتر صاحبی آرزوی توفیق داریم.
به‌گفته وی، آنچه در شوراست، فرایند تصمیم‌سازی در شورای شهر براساس تکالیف قانونی از مسیر شوراست. آنچه اتفاق افتاده است، پیامد تعامل شورا با دیگر ارگان‌هاست و پروژه‌ها، خواست مردم با پیگیری شورا بوده است.
حیدری خاطرنشان کرد: تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در شوراست و اجرا در شهرداری بوده است که از تلاش همه همکاران و شهردار و شهرداری تشکر می‌کنم که فداکارانه زحمت کشیدند.
وی ادامه داد: در روز‌های پایانی شورای پنجم حال شورا خوب است، چون ما شهر امام‌رضا (ع) را آباد کردیم و آن را پاک و زیبا تحویل می‌دهیم. پروژه‌ها اجرا شده است و در چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد. حال این شورا خوب است، چون دیوار‌های نامهربانی نیز برداشته شده است و توانستیم به شهرداری اجازه دهیم برای پرسنل امکانات رفاهی فراهم کند.
اگر اطراف حرم قدم بزنیم، دیگر روی گل‌ولای نیستیم و دیگر در توس شرمنده گردشگران نیستیم و منافع شهر را به هر چیزی ترجیح دادیم.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد:، اما از طرفی، بدعهدی‌ها و پیمان‌شکنی‌ها بد است! برخی مدیران از چرخه شهرداری حذف شدند و افرادی که باید از آن‌ها حمایت نکردند! حال ما از عناصری بد است که برای دستیابی به پست و قدرت به هر کاری دست زدند. متولیان بدانند که این‌ها افراد قابل اعتمادی نیستند، اما در کل از اینکه توفیق نمایندگی مردم را به‌عهده داشتیم، حال ما خوب است.

امیدوارم در آینده بتوانیم کشورمان را بهتر بسازیم

در ادامه در نطق پیش از دستور دکتر صاحبی عضو منتخب شورای ششم از مشارکت مردم در انتخابات تقدیر کرد. وی گفت: امیدوارم در آینده بتوانیم کشورمان را بهتر بسازیم و مشکلات را در حوزه های مختلف برطرف کنیم.

وی در خصوص انتخاب آقای رئیسی نیز گفت:  لازم است بگویم که ایشان خیلی خوب در حوزه آستان قدس و حوزه قضایی عمل کردند که امیدوارم با مدیریت ایشان به نتایج خوبی دست یابیم.

به گفته وی، در حوزه انتخابات شورای شهر نیز به نوعی حضور نخبگان کمرنگ شده است که جای نگرانی دارد.باید صحنه سیاست را در مشهد به نوعی مدیریت کرد که همه بتوانند وارد صحنه شوند و در رقابتی برابر گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: از مردم مشهد که به این بنده حقیر اعتماد کردند تشکر می کنم و این عملکرد ما بود که در مقابل لیست ها توانست رای بیاورد.

همه جزئیات درباره احداث تصفیه خانه محلی طرق

شهردار مشهد نیز در جلسه امروز در خصوص پاسخ به سوال یکی از اعضا در خصوص عدم انعقاد قرارداد با شرکت ثابت کیش برای احداث و بهره برداری تصفیه خانه محلی طرق حضور یافت.

محمدرضا کلائی گفت:شهرداری مشهد مقدس در راستای تحقق اهداف سازمانی و اجرای پروژه‌های زیرساختی اقدام به مذاکره با آقای ثابت کرد که منتج به اجرای یک پروژه بزرگ شهری شد. پارک جنگلی طرق به دلایل مختلف تایید شد که با الهام از پارک‌های بزرگ در یک منطقه کم برخوردار خدمت بزرگی به شهر ارائه کند.

به گفته وی، ابتدایی‌ترین مشکل بوی بد فاضلاب و مسائل فرهنگی بود که با شرکت ثابت قرارداد منعقد شد.این قراداد شامل بند‌هایی بود که در قالب تهاتری منعقد شد و ایشان بلافاصله اقدامات اجرایی را آغاز کرد.

وی ادامه داد: در این دوره از شورا پروژه ۱۲ هکتاری طرق تایید شد و سرعت آن به گونه‌ای است که طی ۲ یکسال آینده بخشی از آن قابل بهره برداری خواهد بود.

متاسفانه تحریم‌ها مشکلات زیادی به پروژه تحمیل کرد.در نظر داریم موضوع تهاتر در توصیه خانه را در خصوص پروانه اصلاح کرده و به پیمانکار مورد تایید شهرداری واگذار کنیم.فاز اول این تصفیه خانه در طول ۲ ماه در صورت تامین منابع به بهره برداری خواهد رسید.در صورت توافق با سرمایه گذار تمامی مشکلات رفع خواهد شد و به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

مصوبات امروز عبارتند از:

- تصویب لایحه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در بکار گیری بانوان داوطلب آتش نشان

تصویب لایحه بهره مندی بازنشستگان شهرداری و افراد تحت تکفل از خدمات تکمیل درمان شهرداری

- تصویب لایحه تعیین تکلیف برخی از پروژه‌های مشارکتی شهرداری مشهد

- تصویب لایحه نامگذاری معابر فرعی به نام شهدای گرانقدر
۹ معبر فرعی در مناطق ۳، ۷، ۹، ۱۱ و ۱۲

  • تصویب لایحه نامگذاری دو معبر فرعی و یک سالن ورزشی
    سالن ورزشی واقع در معبر فرعی امامت ۴۹ در منطقه ۱۱ به نام مادر و کودک و معبر فرعی ۲۲ بهمن ۴ به نام رشادت و معبر فرعی ۲۲ بهمن ۲۶ به نام بشارت شد.
  • - تصویب لایحه نرخ کرایه مینی بوس در خطوط با مسیر کوتاه
    ۷ خط مجتمع کوثر به میدان فجر، پایانه معراج به شهید طرح چی، شهید آوینی ۳۶ به بلوار طبرسی، فتاح ۳۴ به بلوار طبرسی، طلوع به بلوار طبرسی، بوستان بسیج به بلوار طبرسی و شهرک الزهرا به پایانه معراج مشمول افزایش کرایه ۲۰ درصدی نخواهد شد.

    نرخ پیشنهادی هرکدام نیز به ترتیب ۷۵۰۰، ۷۵۰۰، ۷۵۰۰، ۵۰۰۰، ۵۰۰۰، ۵۰۰۰ و ۷۵۰۰ است که تا پایان سال ۱۴۰۰ تغییر نخواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->