بهره برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا برای تابستان مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد طبس، عضو دبیرخانه شهر‌های زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس شد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد رونمایی از پوستر اولین رویداد هفته خلاقیت و نوآوری شهری | اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته خلاقیت فرجام کلنل میهن پرست؛ روایت شش ماه آرمانگرایی نویافته های باستان شناسی «کشف رود» مشهد رونمایی شد
سرخط خبرها

لیست وحدت و ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی در انتخابات شورای شهر مشهد پیروز شد

  • کد خبر: ۷۱۲۳۱
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
لیست وحدت و ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی در انتخابات شورای شهر مشهد پیروز شد
با اعلام فرمانداری مشهد، اسامی ۱۵ منتخب راه‌یافته به شورای ششم شهر مشهد در آخرین ساعات شب گذشته مشخص شد.

مهدی عسکری | شهرآرانیوز؛ با اعلام فرمانداری مشهد، اسامی ۱۵ منتخب راه‌یافته به شورای ششم شهر مشهد در آخرین ساعات شب گذشته مشخص شد. هر چند عصر دیروز محمدعلی نبی‌پور، رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی از احتمال اعلام اسامی برندگان برای امروز خبر داده بود، اما در آخرین ساعات دیشب این اسامی از سوی فرماندار مشهد در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت. بر این اساس تمام اعضای لیست شورای وحدت و ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی به جز مجید نژادحسین به شورای ششم راه یافتند و غلامحسین صاحبی نیز که سابقه عضویت در شورای چهارم و پنجم را در کارنامه دارد، از ائتلاف خادمان مردم (شورای هماهنگی معتمدین محلات مشهد) به جمع ۱۵ چهره شورای ششم راه یافت.


به گزارش خبرنگار ما، با اعلام محمدرضا هاشمی فرماندار مشهد، ایمان فرهمندی با ۱۵۰ هزارو ۱۹۸ رأی، حسین حسامی با ۱۴۵ هزارو ۵۲۱ رأی، ابراهیم علیزاده با ۱۳۷ هزارو ۸۰۴ رأی، حسن موحدیان با ۱۳۱ هزارو ۵۴۱ رأی، حسن منصوریان با ۱۲۱ هزارو ۵۱۶ رأی، مجید طهوریان عسگری با ۱۱۸ هزارو ۳۵۵ رأی، مجید دبیریان با ۱۱۷ هزار و ۳۸۳ رأی، فاطمه سلیمی با ۱۰۸ هزار و ۵۱۲ رأی، وحید حاجی‌بگلو با ۱۰۸ هزار و ۲۰۸ رأی، حسین علوی‌مقدم با ۱۰۵ هزار و ۹۹۴ رأی، حمید ضمیری با ۱۰۳ هزار و ۶۶۳ رأی، حسن کریم‌دادی با ۱۰۳ هزارو ۶۳۹ رأی، غلامحسین صاحبی با ۱۰۳ هزار و ۶۲۱ رأی، مهدی ناصحی با ۱۰۱ هزار ۶۶۷ رأی و هاشم دائمی با ۱۰۱ هزار و ۳۵۹ رأی، به عنوان منتخبان مردم مشهد در شورای ششم شناخته شدند.


با پایان رأی گیری در نخستین ساعات بامداد دیروز، محمدعلی‌نبی‌پور به این هم اشاره کرد که ۷۵ درصد خراسانی‌ها به ریاست جمهوری آیت ا... رئیسی، رأی مثبت داده‌اند.


وی با بیان اینکه رأی گیری در مشهد تا ساعت ۲ بامداد شنبه ادامه داشت، به این نکته اشاره کرد که ۵۱ درصد شرکت کنندگان در انتخابات زن و ۴۹ درصد مرد بوده اند. ۱۴ درصد از رأی دهندگان از سنین ۱۸ تا ۲۵ سال ۴۷ درصد از سن ۲۵ تا ۴۵ سال، ۲۹ درصد از ۴۵ سال تا ۶۵ سال و ۱۰ درصد نیز شامل سنین بالای ۶۵ سال بوده اند.


نبی پور افزود: در این انتخابات ۲ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۲۴۲ نفر معادل ۵۴.۹ درصد از مردم خراسان رضوی در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت کردند.


وی تصریح کرد: از این میزان ۲ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۷۲۳ رای صحیح و ۲۲۴ هزار و ۶۹۷ هزار رای معادل ۹.۱۱ درصد کل آرا باطله بوده است.


قدردانی از حضور مردم

دیروز همچنین آیت ا... سید احمد علم الهدی، نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس، با صدور پیامی، از حضور مجاهدانه و حماسه آفرین مردم در انتخابات ۱۴۰۰ قدردانی کرد. در متن این پیام آمده است: «تشکر می‌کنیم از این حرکت عظیم و مجاهدات ذی قیمتی که مردم ما انجام دادند؛ امیدواریم این مجاهدات و فداکاری‌های مردم به عنوان یک عرض ارادت ارزشمند مورد توجه خاص امام هشتم (ع) قرار بگیرد و همه ما از سفره رأفت ایشان بهره‌مند بشویم.»


استاندار خراسان نیز با صدور پیامی، ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در انتخابات اخیر گفت: شرکت غرور انگیز ملت حماسه ساز ایران اسلامی در انتخابات روز ۲۸ خردادماه، برگ زرین دیگری از دفتر پایداری و وفاداری به انقلاب اسلامی بود. ملت شریف ایران به رغم همه توطئه ها، جوسازی ها، تخریب، تحریم و تهدیدها، با حضور فراگیر و پرامید و پرشور خود در انتخابات، همچون گذشته خوش درخشیدند.


محمدصادق معتمدیان همچنین در نشست خبری ستاد انتخابات استان گفت: در نوار مرزی استان، با توجه به مرز طولانی‌ای که با کشور ترکمنستان و به ویژه افغانستان -که شاهد ناامنی‌هایی در آن بودیم- داریم، با حضور مقتدرانه نیرو‌های انتظامی و نظامی، اشراف بسیار خوبی از لحاظ امنیتی و اطلاعاتی در مناطق مرزی پیدا کردیم. وی اضافه کرد: امسال برای اولین بار ۲۵ فرایند انتخابات شورا‌های شهر در ۲۴ مرکز استان و ۹ شهر به صورت تمام الکترونیک برگزار شد.


برگزاری انتخابات در امنیت کامل

یکی از دغدغه‌های مهم مسئولان استانی برگزاری انتخابات در امنیت کامل بود. در این باره سردار محمدکاظم تقوی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی، از برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در استان در امنیت کامل خبر داد و اعلام کرد که حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ مأمور برای امنیت بیش از ۵۰۰۰ صندوق رأی الکترونیکی در مشهد خدمت کرده اند؛ ضمن اینکه بیش از ۱۰‌هزار بسیجی در روز یاد شده، در برقراری امنیت نیروی انتظامی را همراهی کردند.


در جریان پیگیری‌ها تضمین سلامت انتخابات، علی بامشکی، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورا‌های شهر و روستای شهرستان مشهد، نیز از تقلب یکی از نامزد‌ها به شیوه‌ای خاص خبر داد و اعلام کرد: یکی از نامزد‌های شورای شهر مشهد، اقدام به توزیع شب نامه‌ای کرده بود که در آن اسم نامزدی معروف درج شده بود، در صورتی که مقابل آن اسم، کد خودش را ذکر کرده بود تا با این ترفند آرای آن نامزد را به سود خود تغییر دهد.


محمد باباخانی، مدیر گروه سلامت و بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نیز پس از پایان فرایند رأی گیری در مشهد اعلام کرد که الزام استفاده از ماسک در ۸۴ درصد شعب رأی خراسان رضوی رعایت شد. وی این را هم گفت که ۱۴ هزار و ۵۴۰ مورد بازدید در این چارچوب از شعبه‌های اخذ رأی در استان صورت گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->