کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

روایت سرمربی مشهدی تیم‌ملی آلیش بانوان از تعطیلی اردو

  • کد خبر: ۷۱۵۱۱
  • ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
روایت سرمربی مشهدی تیم‌ملی آلیش بانوان از تعطیلی اردو
۸ تست مثبت کرونا اردوی تیم ملی کشتی آلیش بانوان ایران را لغو و ورزشکاران را راهی قرنطینه کرد.

مژده رنگیان | شهرآرنیوز؛ قرار بود اردوی تیم‌ملی آلیش بانوان پس از مدت‌ها از روز گذشته در تهران آغاز شود. طبق روال همه اردو‌ها و مسابقات ورزشکاران پیش از شروع تست کرونا را پشت سر گذاشتند، اما نتایج این تست‌ها همه را غافل‌گیر کرد و اردو را به تعطیلی کشاند.


در وزن ۵۵ کیلوگرم یگانه غریب‌گشته از یزد و سپیده بابایی از مازندران، در ۶۰ کیلوگرم فاطمه فتاحی از مازندران و فاطمه کرمی از کرمان، در ۶۵ کیلوگرم محدثه حسینی از خراسان‌رضوی و زهرا ابراهیمی از مازندران، در ۷۰ کیلوگرم ریحانه گیلانی از توابع تهران و نگین نظری از اصفهان، در ۷۵ کیلوگرم مریم احمدی از فارس، سارا علیپور از تهران و ندا مرادی از کرمانشاه، در ۷۵+کیلوگرم نیز هانیه عاشوری از کرمانشاه، نیلوفر امینی از توابع تهران و منا اصغری از مازندران آلیش‌کاران این دوره از اردو‌ها را تشکیل می‌دادند.

 

هدایت تیم‌ملی برعهده آنا براتی از مشهد بود و هدی نقیبی از مازندران، هانیه قدرتی‌پور از اصفهان، مربیان مدعو در این اردوی انتخابی بودند. مونا میرزایی نیز سرپرستی اردو را برعهده داشت. براساس نتایج آزمایش‌ها، ۶ ورزشکار مبتلا شده‌اند و ۷ ورزشکار نیز در سلامت به‌سر می‌برند. دراین‌میان تست ۲ مربی مبتلاشده و سرمربی و سرپرست آن‌ها نیز منفی بوده است.


تعجب از تست‌های مثبت پرتعداد

آنا براتی، سرمربی مشهدی تیم‌ملی، درباره این اتفاق گفت: براساس برنامه‌ریزی، اردوی تیم‌ملی آلیش بانوان باید با حضور ۱۴ ورزشکار از ۳۱ خرداد تا ۶ تیر در خانه کشتی توفیق جهانبخت برگزار می‌شد. نفرات دعوت‌شده به اردو همراه با کادرفنی ساعت ۹ صبح روز یکشنبه ۳۰ خرداد در خوابگاه شماره ۲ مجموعه ورزشی آزادی برای انجام آزمایش کرونا حاضر شدند. اتفاقا پیش از آن شنیده بودیم که اردوی تیم‌ملی کشتی فرنگی جوانان نیز پس از مثبت‌شدن آزمایش ۲۲ نفر، از سوی فدراسیون لغو شده و این موضوع برای ما جالب بود که چطور ممکن است این تعداد ورزشکار مبتلا شوند، اما ساعاتی بعد همین اتفاق در اردوی ما نیز رقم خورد.


ابتلای نفرات اول هر وزن

او ادامه داد: پس از مثبت‌شدن تست ۶ ورزشکار و ۲ مربی، دوباره از همه اعضای حاضر در اردو تست گرفته شد تا نتیجه آن تا صبح اعلام شود. متأسفانه همان ۸ نفر دوباره مثبت شدند و باتوجه‌به این موضوع اردو لغو شد. در واقع همه نفرات اول وزن‌های مختلف درگیر این بیماری شده‌اند و بدون حضور آن‌ها نمی‌توانستیم اردو برگزار کنیم. براتی تأکید کرد: باتوجه‌به اینکه از ۹ صبح تا ۹ شب روز یکشنبه همه اعضای تیم در یک خوابگاه حضور داشتیم تا نتایج مشخص شود و تا آن زمان کسی از ابتلا اطلاعی نداشت، احتمال دارد که به دیگر اعضا نیز سرایت کرده باشد و ما دست‌کم باید ۲ هفته خود را قرنطینه کنیم.


ابتلای آلیش‌کار خراسانی به کرونا

سرمربی تیم‌ملی درباره وضعیت تنها ورزشکار خراسانی اردو نیز گفت: متأسفانه تست محدثه حسینی هم مثبت بود. به‌محض اطلاع از نتایج، اعضای تیم جدا شدند و ما در خوابگاه توفیق مستقر شدیم. بعد از آن هم روز دوشنبه بچه‌ها به شهرهایشان بازگشتند. بچه‌ها در این مدت زیر نظر من در فضای‌مجازی تمرینات خود را دریافت می‌کردند. بالطبع برای انجام تمرینات بدن‌سازی از باشگاه‌های ورزشی استفاده می‌کردند، اما نمی‌توان گفت از کجا مبتلا شده‌اند.

 

او خاطرنشان کرد: کاش سریع‌تر سازوکاری شکل بگیرد تا همه ملی‌پوشان در رشته‌های مختلف واکسینه شوند، زیرا همگی درگیر اردو‌ها و مسابقات مختلف هستند. اکنون فقط المپیکی‌ها واکسن دریافت کرده‌اند. البته همیشه یک استثنایی نیز وجود دارد و آن فوتبال است و ملی‌پوشان فوتبال بانوان نیز واکسن زده‌اند، اما این موضوع شامل حال دیگر ورزش‌ها نمی‌شود.


اردوی بعدی شاید یک ماه دیگر

براتی گفت: احتمالا اردو را بتوانیم یک ماه دیگر برگزار کنیم، البته آن هم مشخص و قطعی نیست. خوشبختانه هنوز زمان برگزاری مسابقات آسیایی آلیش نیز به‌صورت رسمی اعلام نشده است و از این بابت زیر فشار نیستیم و برای آماده‌سازی فرصت داریم. در این مدت که اردو برگزار نشده بود، انتقاد‌هایی وجود داشت که کاری صورت نمی‌گیرد، اما ما به‌دلیل وضعیت شیوع ویروس دست نگه داشته بودیم و می‌دانستیم که برگزاری اردو ممکن است پرریسک و خطرناک باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->