سازمان ملل از انباشت ۲۷۰ هزار تن زباله جامد در نوار غزه خبرداد وزارت خارجه عراق به اقدام تخریبی در اصفهان واکنش نشان داد بهره‌مندی ۲ میلیون خانوار خراسان رضوی از اینترنت فوق پرسرعت تا سال ۱۴۰۴ تشدید اختلافات میان وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید بر سر حمایت از تل‌آویو حماس حمله به مقر حشدالشعبی در جنوب عراق را محکوم کرد دموکرات‌ها در تلاش برای گرفتن رای «نه» برای بسته کمکی واشنگتن به تل‌آویو سردار فدوی: موفقیت ایران در حمله موشکی بسیار بزرگ بود تبلیغات دور دوم انتخابات از ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شود + جزئیات آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد امیرعبدالهیان: توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم
سرخط خبرها

ارتش افغانستان ولسوالی بلخ و دوشی را پس گرفتند + جزئیات

  • کد خبر: ۷۱۵۴۴
  • ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
ارتش افغانستان ولسوالی بلخ و دوشی را پس گرفتند + جزئیات
در روز‌های اخیر جنگ در بخش‌های مختلف افغانستان بالا گرفته است و ولسوالی‌های/شهرستان مختلف افغانستان هدف تجاوز طالبان قرار گرفته است که نیرو‌های امنیتی این کشور در ساعات گذشته موفق شدند بعضی از این شهر‌ها را پس بگیرند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فواد امان معاون سخنگوی ارتش افغانستان در توئیتر خود نوشته است که کوماندو‌ها و سایر نیرو‌های قهرمان دفاعی و امنیتی ولسوالی بلخ، در نزدیکی شهر مزار شریف را دوباره پس گرفتند.

 

کوماندو‌های افغانستان ساعت ۹ شب گذشته عملیات خود را آغاز و ساعت ۱۰:۴۰ شب گذشته موفق شدند ولسوالی بلخ را پس بگیرند. ۳۱ طالب در حمله کماندو‌های افغانستان کشته شده‌اند.

 

نیرو‌های امنیتی شهرستان دوشی بغلان را از طالبان پس گرفتند

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که جنگ‌جویان گروه طالبان از شهرستان دوشی ولایت بغلان فرار کرده و در حال حاضر این شهرستان تحت کنترل نیرو‌های امنیتی و دفاعی قرار دارد.

 

به گزارش شهرآرانیوز؛ فواد امان، معاون سخن‌گوی وزارت دفاع صبح امروز (سه‌شنبه، ۱ سرطان-تیرماه) در توئیتی گفته است که عملیات‌های پاکسازی طالبان در بغلان ادامه دارد.

 

به‌گفته وی، نیرو‌های امنیتی و دفاعی از تمام گزینه‌ها و امکانات استفاده و از جان و مال مردم محافظت می‌کنند.

 

شهرستان دوشی ولایت بغلان دو شب پیش به‌دست گروه طالبان سقوط کرد.

 

افزون بر این، طالبان ادعا کرده‌اند که در هفته‌های اخیر، شهرستان‌های جلگه، نهرین، بُرکه و بغلان مرکزی را تصرف کرده‌اند.

 

مولوی بریالی از فرماندهان برجسته طالبان در بلخ کشته شد

وزارت کشور افغانستان می‌گوید که مولوی بریالی یکی از فرماندهان برجسته گروه طالبان با سه تن همراهانش در ولایت بلخ کشته شده است.

 

این وزارتخانه امروز سه‌شنبه (اول سرطان- تیر) در خبرنامه‌ای گفت که مولوی بریالی در سازماندهی حملات تروریستی علیه مردم و نیرو‌های امنیتی در ولایت‌های شمال افغانستان دست بلند داشت.

 

این وزارت گفته که مولوی بریالی از جمله چهار فرمانده برجسته طالبان محسوب می‌شد.

 

گروه طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته است.

 

درهمین حال، روز گذشته، قول اردوی ۲۰۹ شاهین نیز اعلام کرد که در یک حمله هدفمند نیروی هوایی کشور در مربو‌طات ولسوالی چهار بو‌لک ولایت بلخ، مولوی صبور مشهور به مولانا، دومین مسئول عمومی استخبارات طالبان برای زون شمال همراه با ۵ تن از تروریستان زیر دستش کشته شد.

 

قول اردوی شاهین گفته که پس از کشته شدنِ قاری قدرت، مسئولیت استخبارات زون شمال به مولوی صبور سپرده شدند که روز دوشنبه در یک حمله هوایی کشته شد.

 

کشته و زخمی شدن نزدیک به ۵۰ تن از طالبان در هرات

دفتر والی هرات از کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از جنگجویان طالبان در ولسوالی پشتون زرغون این ولایت خبر می‌دهد.

 

در خبرنامه‌ای که اداره محلی هرات به رسانه‌ها فرستاده آمده؛ نزدیک به ۵۰ تن از طالبان که از ولسوالی شیندند به ولسوالی پشتون زرغون آمده بودند و قصد انفجار یک خودروی هاموی مملو از مواد انفجاری را بر مرکز ولسوالی پشتون زرغون داشتند ناکام شدند.

 

در این خبرنامه افزود: پس از شناسایی این هاموی پُر از مواد انفجاری توسط نیرو‌های امنیتی با واکنش شدید این نیرو‌ها مواجه شده و از بین بُرده شد.

 

در ادامه این خبرنامه گفته شده است در این حمله هدفمند نیرو‌های امنیتی نزدیک به ۵۰ تن از مخالفان مسلح دولت کشته و تعدادی هم زخمی شدند.

 

اداره محلی هرات گفته این حمله در منطقه "رباط نهال" ولسوالی پشتون زرغون انجام شده که علاوه بر تلفات جانی خسارات مالی زیادی به این گروه وارد شده است.

 

در ادامه روز گذشته از درگیری‌ها میان نیرو‌های دولتی و طالبان از ولسوالی‌های چندگانه شیندند و فرسی هرات هم گزارش شده بود.

 

در خبرنامه اداره محلی هرات گفته شده که در منطقه "جوی غازی و کوچه آسیا" ولسوالی شیندند شش تن از مخالفان مسلح دولت وابسته به "ملا صبغت" در نبرد با نیرو‌های امنیتی کشته شدند؛ و هم چنین در ولسوالی فرسی هرات در نبرد میان نیرو‌های امنیتی و این گروه چندین تن از طالبان کشته و تعدادی هم مجروح شدند که اجساد دو تن شان در میدان نبرد باقی مانده است.

 

تاکنون گروه طالبان در مورد این درگیری‌ها واکنشی نشان نداده است.

 

در این اواخر حملات طالبان بالای ولسوالی‌های راهبردی هرات افزایش پیدا کرده و هدف این گروه هم سقوط ولسوالی‌ها می‌باشد.

 

مسئولان امنیتی هم بار‌ها تأکید کردند که نیرو‌های امنیتی کشور با تمام توان در مقابل طالبان ایستادگی می‌کنند و اجازه سقوط ولسوالی‌های این ولایت را نمی‌دهند.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->