وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش
سرخط خبرها

درباره مجموعه‌ «از ما مردم» که حوزه هنری خراسان رضوی در فضای مجازی منتشر کرده است

  • کد خبر: ۷۱۸۱۰
  • ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
درباره مجموعه‌ «از ما مردم» که حوزه هنری خراسان رضوی در فضای مجازی منتشر کرده است
حوزه هنری خراسان رضوی چندی است انتشار مجموعه‌ای به نام «از ما مردم» را در فضای مجازی آغاز کرده که داستان‌هایی از امید و همدلی را برای مردم روایت می‌کند. داستان‌هایی براساس شخصیت‌های واقعی که در مناطق مختلف ایران در دوران کرونا کار‌های حمایتی و خیرخواهانه انجام داده اند.

شکیبا افخمی‌راد | شهرآرانیوز - حوزه هنری خراسان رضوی چندی است انتشار مجموعه‌ای به نام «از ما مردم» را در فضای مجازی آغاز کرده که داستان‌هایی از امید و همدلی را برای مردم روایت می‌کند. داستان‌هایی براساس شخصیت‌های واقعی که در مناطق مختلف ایران در دوران کرونا کار‌های حمایتی و خیرخواهانه انجام داده اند. بنا به گفته‌های مسئول واحد هنر‌های تصویری حوزه هنری خراسان رضوی این افراد پیش از آغاز همه گیری کرونا هم کار‌های خیرخواهانه انجام می‌داده اند، اما در زمان کرونا با توجه به شرایط خاصی که ایجاد شده، فعالیت‌های ویژه دیگری را تدارک دیده اند.

در مجموعه «از ما مردم» به کارگردانی علیرضا رضایی این فعالیت‌ها با بهره گیری از حضور برخی هنرمندان تئاتر مشهد به تصویر کشیده شده است. تا به امروز ۶ قسمت از این مجموعه منتشر شده و پخش آن همچنان ادامه دارد. «از ما مردم» هر دو هفته سه شنبه‌ها از طریق صفحه اینستاگرام «از ما مردم» حوزه هنری منتشر می‌شود. در ادامه برای آشنایی با جزئیات بیشتر این پروژه با کارگردان و مسئول واحد هنر‌های تصویری حوزه هنری خراسان رضوی صحبت کرده ایم که می‌خوانید.


روایت داستان‌های واقعی

علیرضا رضایی، کارگردان مجموعه «از ما مردم» درباره این اثر توضیح می‌دهد: داستان‌های این مجموعه از اتفاقاتی که در واقعیت در منطق مختلف ایران رخ داده استخراج شده و درباره افرادی است که در شرایط شیوع بیماری کرونا در یک سال گذشته به صورت خودجوش فعالیت‌های خیرخواهانه انجام داده اند.


او تأکید می‌کند: ما در روایتمان سعی کرده ایم به اصل قضیه و اتفاقاتی که می‌افتد و خود شخصیت وفادار بمانیم و کار را نزدیک به واقعیت پیش ببریم. البته در هرحال، چون ماجرا‌ها در فضای داستانی قرار می‌گیرند کمی دراماتیزه شده اند.
به گفته این کارگردان سعید صادقی، غلامرضا بایزان منش، زهره مرادی، رضا حیدری شاه بیدک، جلال کریم زاده و فائزه علی آبادی بازیگرانی هستند که در ۶ قسمت پخش شده از مجموعه «از ما مردم» جلوی دوربین رفته اند.


روایت همدلی‌ها در روزگار کرونا

عنصر اصلی «امیدآفرینی» است

رضایی که محور و عنصر اصلی مجموعه «از ما مردم» را امیدآفرینی می‌داند، خاطرنشان می‌کند: فکر می‌کنم کار‌هایی مانند «از ما مردم» در روز‌هایی که در شرایط خاص کرونایی به سر می‌بریم می‌تواند روحیه امیدواری مردم را بالا ببرد و بر نوع رویاروی آن‌ها با مشکلات تأثیرگذار باشد.
او یادآور می‌شود: هدف این مجموعه نشان دادن استقامت و پایمردی مردم، ایثار و از خودگذشتگی، مهربانی و همدلی، ایمان و توکل، امید و نشاط و متانت و نجابت آن هاست. به نظر این کارگردان نحوه برخورد آدم‌های مجموعه «از ما مردم» با مسائل می‌تواند الگوی خوبی برای کسانی باشد که در زمینه کمک‌های مردمی و جهادی فعال هستند.


تدارک ۱۷ قسمت برای فصل اول

رضایی درباره تعداد قسمت‌های این مجموعه نیز توضیح می‌دهد: این مجموعه از سوی حوزه هنری خراسان رضوی تولید می‌شود و فصل اول ۱۷ قسمت خواهد داشت. همچنین این روز‌ها در حال برنامه ریزی برای تولید فصل بعدی آن هستیم.
رضایی خاطرنشان می‌کند: در فصل‌های بعد هم رویکرد و اهداف مانند فصل اول است. ولی در داستان پردازی و شکل روایت احتمالا تغییراتی ایجاد خواهد شد.


این کارگردان در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به سختی‌های تولید اثر در دوران کرونا می‌گوید: به دلیل مسائلی، چون منع تردد و نیاز به مجوز‌های فرمانداری، تصویربرداری بخش‌هایی که باید در روستا‌ها و شهرستان‌ها انجام شود با مشکلاتی روبه رو شده است. از این رو صبر کردیم تا با آسان‌تر شدن شرایط عبور و مرور بتوانیم کار را پیش ببریم.


او یادآور می‌شود: حلقه وصل تمام داستان‌ها بیماری کرونا و اتفاقاتی است که در این شرایط رخ می‌دهد. همین موضوع نیز کار را سخت کرده است با این حال سعی کرده ایم با برنامه ریزی درست و با توجه به شرایطی که اکنون داریم کار را انجام دهیم و تعداد عوامل در هر قسمت بیشتر از ۵ نفر نباشد.


حمایت از هنرمندان تئاتر مشهد

سجاد انتظاری، مسئول واحد هنر‌های تصویری حوزه هنری خراسان رضوی، نیز درباره «از ما مردم» توضیح می‌دهد: ایده تولید این مجموعه هم زمان با شیوع کرونا از سوی دفتر هنر‌های نمایشی حوزه هنری مطرح شد. آن زمان تصمیم بر این بود که موضوع‌هایی مردمی مانند همدلی و کمک‌هایی که در شرایط همه گیری کرونا شده در قالب تله تئاتر‌های کوتاه تولید شود. دو قسمت هم به همین روال با تکنیک پرده سبز فیلم برداری شد. اما بعد از مدتی به این نتیجه رسیدیم که کار را در فضا و لوکیشن‌های واقعی و با استفاده از بازیگران تئاتر ضبط کنیم.


او کمک به هنرمندان تئاتر مشهد را یکی از اهداف این پروژه بیان می‌کند و می‌گوید: در حوزه هنری اتاق فکری داریم که انتخاب بازیگر و سوژه یابی آنجا انجام می‌شود، اما در نهایت تولید کار برعهده علیرضا رضایی و گروهش است. آن‌ها سوژه‌هایی که قابلیت به تصویر کشیده شدن دارند و از بار دراماتیک بهتری برخوردار هستند را انتخاب می‌کنند و به نویسندگان کار می‌دهند.


مسئول واحد هنر‌های تصویری حوزه هنری خراسان رضوی، با اشاره به انتشار ۶ قسمت از مجموعه «از ما مردم» درباره وضعیت قسمت‌های دیگر آن خاطرنشان می‌کند: حدود ۱۱ قسمت دیگر تا پایان این فصل خواهیم داشت که برخی از آن‌ها تصویربرداری شده و برخی در مرحله نگارش فیلم نامه قرار دارند.
به گفته او تولید پروژه‌های این چنینی هزینه بر است و بودجه حوزه هنری هم محدود است، اما اگر مشکلات مالی برطرف شود تیم سازنده و سفارش دهنده تمایل دارند که تولید پروژه ادامه داشته باشد.


روایت همدلی‌ها در روزگار کرونا

داستان‌های «از ما مردم» جذاب است

انتظاری، با اشاره به بازخورد‌هایی که از پخش شش قسمت اول گرفته شده یادآور می‌شود: بعد از آنکه قسمت‌های ابتدایی به صورت تله تئاتر ضبط و منتشر شد، نهاد‌های دیگری نیز با گروه‌های مختلف قرارداد بستند و شبیه این کار را با موضوع‌هایی متفاوتی تولید کردند. این اتفاق باعث شد هنرمندان تئاتر که به نوعی در ایام شیوع کرونا و تعطیل شدن رویداد‌های هنری بیکار شده بودند فعالیتشان را در بستر دیگری ادامه دهند.


او همچنین بیان می‌کند: «از ما مردم» برای دیگر افراد هم جذاب است، چون آن‌ها همیشه درباره فعالیت افراد خیر می‌شنوند و کمتر به چشم این ماجرا‌ها را می‌بینند. حالا این کمک‌ها و فعالیت‌ها در پروژه «از ما مردم» به تصویر کشیده شده که می‌تواند تأثیر زیادی بر مخاطب بگذارد.


مسئول واحد هنر‌های تصویری حوزه هنری خراسان رضوی همچنین از انتشار دومین فراخوان فیلم کوتاه داستانی «سینما حماسه» در ۲۱ شهریور امسال هم زمان با روز سینما خبر داد.

 

 
قسمت ششم مجموعه «از ما مردم»
 
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->