برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی
سرخط خبرها

ماهیانه ۷۰ مورد نماد اعتماد الکترونیک در خراسان رضوی صادر می‌شود

  • کد خبر: ۷۱۸۵۳
  • ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
ماهیانه ۷۰ مورد نماد اعتماد الکترونیک در خراسان رضوی صادر می‌شود
از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۵ نماد اعتماد الکترونیک برای سایت‌های کسب و کار اینترنتی در خراسان رضوی صادر شده است

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، حمیدرضا رجوعی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۵ نماد اعتماد الکترونیک برای سایت‌های کسب و کار اینترنتی در خراسان رضوی صادر شده است، اظهار کرد: همواره حدود دو تا ۲.۵ برابر میزان صدور پروانه درخواست و تقاضای صدور نماد وجود دارد. برای صدور هر نماد اعتماد الکترونیک باید پروسه کیفیت‌سنجی، ارزیابی و بررسی مدارک متقاضیان انجام شود زیرا تمامی درخواست‌ها دارای شرایط لازم برای صدور نماد نیستند. به همین دلیل تمامی درخواست‌ها تایید نمی‌شوند.

 

وی با بیان اینکه «استان تهران جایگاه اول میزان صدور نماد اعتماد الکترونیک در کشور را به خود اختصاص داده است»، افزود: رتبه دوم و سوم در این زمینه میان خراسان رضوی و اصفهان در حال جا به جا شدن است. در حال حاضر خراسان رضوی در زمینه صدور نماد اعتماد الکترونیک در جایگاه سوم  قرار دارد. تاکنون میزان سایت‌های کسب و کاری که در استان نماد الکترونیک کسب کرده‌اند ۵۰۲۳ مورد است، درحالی که این میزان در اصفهان ۵۲۴۵ سایت است. در سال گذشته خراسان رضوی با اختلافی بسیار کم جایگاه دوم را به خود اختصاص  داد.

ماهیانه ۷۰ مورد نماد اعتماد الکترونیک در استان صادر می‌شود

رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه « در سال ۹۹ مجموع صدور نماد اعتماد الکترونیک در استان حدود ۵۳۸ عدد و میانگین ماهیانه ۴۵ مورد بوده است»، خاطرنشان کرد: در سال جاری تعداد صدور نماد اعتماد الکترونیک به ماهی ۷۰ مورد افزایش پیدا کرده است. به این معنا که تعداد ۲۱۵ نماد تا به امروز صادر شده و تا پایان خرداد ماه به بالای ۷۰ مورد هم خواهد رسید.

 

رجوعی تصریح کرد: در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تعداد نمادهای صادره در خراسان رضوی ۴۰ درصد افزایش داشته است، که البته ممکن است در ماه‌های آتی این میزان متعادل‌تر شود. همچنین میزان درخواست‌ها نیز به همین میزان افزایش یافته است.

تعداد تقاضای صدور نماد اعتماد الکترونیک افزایش پیدا کرده است

وی با بیان اینکه رکود و رونق اقتصادی در کشور بر روی میزان تقاضای کسب‌وکار تاثیر می‌گذارد، افزود: در حال حاضر به دلیل اینکه کسب‌وکارها از فشارهای حاصل از کرونا تا حدودی گذر کرده‌  است و امید به رشد اقتصادی در سال جاری وجود دارد، تعداد تقاضای صدور نماد اعتماد الکترونیک نیز افزایش پیدا کرده است.

سهم خراسان رضوی از صدور نماد اعتماد الکترونیک در کشور ۵.۵ درصد است

رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه تعداد کل نمادهای الکترونیک کشور، ۹۱ هزار و ۶۷۰ مورد است، گفت: سهم خراسان رضوی از این میزان ۵.۵ درصد است که میزان قابل قبولی است، اما هنوز جا دارد که این مقدار افزایش پیدا کرده و سهم بیشتری را در سال جاری و آتی داشته باشیم.

سهم خراسان رضوی از تولید ناخالص داخلی در کسب‌وکارهای مجازی در حال افزایش است

رجوعی خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌هایی که نشان می‌دهد کسب‌وکارهای مجازی چه سهمی از تجارت و اقتصاد کشور را دارا هستند، سهم آن‌ها در تولید ناخالص داخلی است.  تراکنش‌هایی که در بخش خرید و فروش سایت‌های مجازی شکل می‌گیرد، در حال حاضر به عدد ۱۸ درصد از تولید ناخالص داخلی نزدیک شده و سال به سال به میزان بالاتری از این سهم می‌رسیم. سهم خراسان رضوی از تولید ناخالص داخلی در کسب‌وکارهای مجازی در حال افزایش است که این روند رو به رشد نشان از توسعه زیرساخت‌های الکترونیک در توسعه کسب‌وکارهای مجازی داشته است.

 

وی افزود: معتقد هستیم که توسعه کسب‌وکارهای مجازی بهره‌وری شبکه‌های توزیع را به شدت افزایش می‌دهد؛ یعنی علاوه بر توسعه کسب‌وکارهای اینترنتی، در منابع و هزینه‌ها صرفه‌جویی صورت می‌گیرد و بهره‌وری و کارآمدی در این حوزه توسعه پیدا می‌کند.

 

رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از همین باب است که ما توسعه کسب‌وکارهای مجازی را از اولویت‌های سازمان و همچنین وزارت صنعت معدن تعریف کرده و در حال کار کردن بر روی این مسئله هستیم.

 

منبع:ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->