بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور زمان برگزاری مزایده جدید شمش طلا اعلام شد+ جزئیات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور مسیر دسترسی کشاورزان به یافته‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان در بازار آزاد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر جهاد کشاورزی: خراسان رضوی می تواند پایلوت تولید نان کامل باشد + فیلم قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | نرخ طلا ثابت ماند نقش قانون‌گذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار آخرین وضعیت اجاره خانه در مشهد | سهم اجاره در سبد هزینه خانوار بیشتر شده است تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی شناسه «یکتا» چیست؟ + نحوه تبدیل پروانه‌کسب کاغذی به الکترونیکی گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران وارد می شود اجاره مسکن در منطقه طلاب مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | تعدد فایل‌های کمتر از ۱۰۰ متر (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) عراق، اصلی‌ترین مقصد صادرات مرغ منجمد ایرانی ورق در بازار خودرو برگشت؛ قیمت‌ها صعودی شد | آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، شاهین، دنا و تارا (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار: مسکن، معیشت، اشتغال و دستمزد مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری است هفته کارگر رسید، تکلیف دستمزد کارگران مشخص نشد قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | رقابت تارا و ۲۰۷ در مسیر گرانی (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت روغن مایع در بازار + جدول (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار برای خریدوفروش طلای عیارپایین و بدل‌اندازی به‌جای طلا در بستر سایت‌ها
سرخط خبرها

بازار داغ معاملات بورس در ادارات دولتی

  • کد خبر: ۳۳۷۸۴
  • ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
بازار داغ معاملات بورس در ادارات دولتی
ماجرا از این قرار است که در هفته اخیر که برای انجام چند کار اداری به برخی از سازمان‌ها و اداره‌های شهر مراجعه کردم، وارد هر اداره‌ای که می‌شدم به شک می‌افتادم که آنجا فلان اداره است یا تالار بورس اوراق بهادار تهران!
محمدامین شرکت‌اول/شهرآرانیوز؛ ابتدا تصورم این بود که این تب ورود به بورس و بازار معاملات حرفه‌ای تجاری در حد همان محفل‌های خانگی محدود خواهد شد، اما این روز‌ها پاندمی (یا بنا به گفته دکتر حداد عادل، جهانگیری!) بورس آن‌چنان وحشتناک در حال رسوخ به تمامی زوایای زندگی اجتماعی مردم است که کمتر جایی را می‌توان یافت که بحث بورس روی بورس نباشد.

ماجرا از این قرار است که در هفته اخیر که برای انجام چند کار اداری به برخی از سازمان‌ها و اداره‌های شهر مراجعه کردم، وارد هر اداره‌ای که می‌شدم به شک می‌افتادم که آنجا فلان اداره است یا تالار بورس اوراق بهادار تهران!

به بیشتر اتاق‌هایی که مراجعه می‌کردم، شاهد آن بودم که کارکنان به دنبال معامله و سیگنال‌گیری هستند. در این بین اسم و رسم نماد‌های معاملاتی بود که رد و بدل می‌شد و حتی گاهی ارباب‌رجوع را هم با خود هم‌پیاله می‌کردند و کار تا آنجا پیش می‌رفت که تحلیل تکنیکال ارائه می‌دادند و به افشای اطلاعات بااهمیت گروه «الف» و «ب» دست می‌زدند و درنهایت، نتیجه همه این مسائل این می‌شد که چرخه فعالیت اداری که باید در چنددقیقه انجام می‌شد و تا پیش از این تب، یک روز زمان می‌برد، در این روز‌ها نیازمند چند روز صرف زمان است.

اگر تا پیش از این روند افزایش و کاهش قیمت دلار و خودرو و طلا و خانه بر بازده کاری کارکنان تأثیرگذار بود، این روزها، تک‌تک نمادها، با بالا و پایین رفتنشان به این جمع تأثیرگذار اضافه شده‌اند.

تا پیش از جریان‌ها طبق آمار مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، متوسط ساعت کار مفید کارمندان دولتی ایران فقط ۲۲دقیقه بوده است که اکنون و با پیشامد چنین جریان‌هایی خدا می‌داند چقدر کمتر شده است. اینکه افراد در کنار فعالیت اصلی خود دست به فعالیت‌های اقتصادی بزنند، نه‌تن‌ها امری خطا نیست، که می‌تواند در معیشت آن‌ها و کاهش فشار از سازمان‌های محل خدمت آن‌ها تأثیرگذار باشد، اما نکته‌ای که در این میان مطرح می‌شود، این است که این فعالیت در کجا و چه زمانی باید باشد؟ باید در کنار فعالیت اصلی آن‌ها باشد یا در حین فعالیت اصلی‌شان؟

آیا می‌شود فعالیت در بورس را که نیازمند رصد لحظه به لحظه بازار است و دقیقا ساعات فعالیتش هم منطق با ساعات اوج کاری ادارات و سازمان‌هاست، فعالیت اقتصادی مناسبی برای کارمندان دانست؟

آیا مدیران ادارات و سازمان‌ها (البته اگر خودشان هنوز به این بازار مبتلا نشده باشند) درباره بازده کار کارکنانشان در محل کار، در طول فعالیت بازار بورس، اشراف کامل دارند؟ آیا نباید سازوکاری در این‌باره تدوین شود تا حقی از ارباب‌رجوع پایمال نشود؟
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->