اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالی در گامبیا مفاد جدید آتش‌بس غزه منتشر شد | آزادی۱۰۰۰ فلسطینی مقابل۳۳ اسیر اسرائیلی درگیری مسلحانه در زاهدان یک کشته و سه مجروح برجا گذاشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را تهدید کرد قدردانی امیرعبداللیهان از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از فلسطین تاکید مقام حماس بر پیگیری مذاکرات و آتش بس | نتانیاهو به دنبال توافق نیست لاپید: پایان جنگ بدون دستیابی به توافق ممکن نیست یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد امیرعبداللهیان: باید رژیم سرکش و اشغالگر فلسطین را متوقف، محاکمه و مجازات کرد ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار شعار هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایهود باراک: حمله به رفح یک اشتباه بزرگ راهبردی است صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد جنایت جدید صهیونیست‌ها در کرانهٔ باختری (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین علیه اسرائیل (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح
سرخط خبرها

شبکه الجزیره: آمریکا دولت «غنی» را رها می‌کند

  • کد خبر: ۷۱۹۷۵
  • ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
شبکه الجزیره: آمریکا دولت «غنی» را رها می‌کند
در پی قطعی‌شدن برنامه خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان، رهبران این کشور، اشرف غنی و عبدا... عبدا...، روز جمعه با جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا، در کاخ سفید برای بحث و گفتگو درباره موضوعاتی حیاتی که احتمالا آینده افغانستان را تعیین خواهد کرد، دیدار کردند.

عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ در پی قطعی‌شدن برنامه خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان، رهبران این کشور، اشرف غنی و عبدا... عبدا...، روز جمعه با جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا، در کاخ سفید برای بحث و گفتگو درباره موضوعاتی حیاتی که احتمالا آینده افغانستان را تعیین خواهد کرد، دیدار کردند.

 

به گزارش الجزیره، تحلیلگران سیاسی باور دارند که در این دیدار، بایدن با تأکید بر حمایت آمریکا از دولت افغانستان در کابل، از غنی و عبدا... خواسته است تا برای رویارویی با طالبان، جناح‌های سیاسی خود را متحد کنند. الجزیره می‌نویسد: «در همین حال، غنی و عبدا... از بایدن انتظار دارند که با کمک‌های مالی و دیپلماتیک مشخص، ازجمله ادامه کمک‌های فنی برای نیرو‌های نظامی افغانستان، به حمایت از این کشور درمقابل طالبان ادامه دهد.» درگیری‌های میان نیرو‌های دولتی افغانستان و طالبان، با افزایش حملات و مبارزات نظامی این گروه شدت گرفته است. به گزارش رویترز، با عقب‌نشینی نیرو‌های خارجی از افغانستان، طالبان در روز‌های گذشته، حملات متعددی را در مناطق شمالی این کشور ترتیب داده‌اند.

 

اسکات وردن، مدیر برنامه افغانستان در انستیتوی صلح ایالات‌متحده، دراین‌باره می‌گوید: «وضعیت امنیتی در افغانستان نگران‌کننده است و هر لحظه بدتر می‌شود.» همچنین نماینده سازمان ملل متحد در افغانستان اعلام کرده است که طالبان بیش از ۵۰ منطقه (از ۳۷۰ ولسوالی) را تصرف کرده و برای کنترل مراکز استان‌ها در موقعیت قرار گرفته‌اند. به گزارش آسوشیتدپرس، دولت جدید آمریکا قرار است پس از خروج نیرو‌ها و تجهیزات نظامی، فقط ۶۵۰ سرباز را برای حفظ امنیت دیپلمات‌ها در افغانستان حفظ کند. روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال نیز با استناد به بررسی‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا، ادعا کرده است که دولت افغانستان در کابل، شاید در مدت ۶ تا ۱۲ ماه پس از تکمیل خروج نظامیان آمریکایی از این کشور سقوط کند. با این حال ژنرال بسم‌ا... محمدی، سرپرست وزارت دفاع افغانستان با تأکید بر آمادگی نیرو‌های این کشور برای دفاع مستقلانه از افغانستان گفت که اجازه تحمیل رژیم طالبان بر مردم داده نخواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->