برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد! پخش زنده بازی ایران و ترکمنستان (۷ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حضور لیگ برتری‌ها و لژیونرها در جام فوتسال رمضان مشهد زنان هاکی ایران همچنان می‌تازند
سرخط خبرها

راه آسیا بسته شد

  • کد خبر: ۷۲۰۵
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸
راه آسیا بسته شد
شهر خودرو با شکست خانگی مقابل نفت مسجد سلیمان، از جام حذفی حذف شد!

خبر مرتبط: شهرخودرو صفر - نفت مسجد سلیمان ۱ + فیلم گل


 

مرتضی اخوان - «اسم‌ها فوتبال بازی نمی‌کنند»! این جمله کلیدی بود که همان ابتدای فصل، یحیی گل‌محمدی، سرمربی شهرخودرو، پس از جذب ستاره‌هایی مانند سروش رفیعی، مهدی رحمتی و روح‌ا... باقری به زبان آورد. جمله‌ای که روز گذشته گریبانش را گرفت و شهرخودرو در دیدار خانگی مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی، در برابر نفت مسجدسلیمان، غافلگیر شد و با یک گل، بازی را واگذار کرد تا از گردونه مسابقات کنار برود. شکستی که در آن بیش از هر چیز، ناکامی و ضعف ستاره‌های عنابی‌پوشان به چشم می‌آمد. نفتی‌های شهر مسجد سلیمان، با تدابیر تاکتیکی مهدی تارتار، فوتبال حساب‌شده بازی می‌کردند، بدشانسی پایش را روی گلوی شاگردان یحیی گذاشته بود، داور و کمک‌هایش سر عدالت نداشتند و با سوت‌ها و پرچم‌هایشان، بارها روی اعصاب شهرخودرویی‌های حاضر در ورزشگاه رفتند، اما همه این‌ها بود و این همه نبود! نقطه قابل تامل بازی، ناکارآمدی ستاره‌ها بود. شهرخودرویی‌ها در این بازی نتوانستند توپ را آن‌طور که در نبردهای پیشین نشان داده بودند، به گردش درآورند و بارها ستاره‌هایشان با حرکات بچه‌گانه و توپ لودادن‌های باری به هر جهت، روی اعصاب هواداران رژه رفتند. سروش رفیعی و امین قاسمی‌نژاد، 2 هافبک خلاق و فانتزی‌باز شهر خودرو، در این بازی بیشتر از آن‌که با دریبل‌ها و پاس‌های زهردارشان به مهاجمان، ورزشگاه را به وجد بیاورند، با توپ‌لو‌دادن‌ها و تصمیمات اشتباه در ارسال پاس نهایی، حرص حاضران در ورزشگاه و بینندگان تلویزیونی را درآوردند. با این همه، اشتباه فاجعه‌آمیز که به گل پیروزی‌بخش حریف منتهی شد را جوان اول این تیم، علی نبی‌زاده مرتکب شد. هافبک دفاعی جنگنده‌ای که در بازی‌های قبلی، یک‌تنه جای خالی مسعود ریگی را در کنار اکبر صادقی پُر کرده بود اما در این بازی با پاس اشتباهش، توپ را به احمد الجبوری نفتی رساند تا او همچون فشنگ از قلب دفاع غافلگیرشده شهر خودرو عبور کند و با یک چیپ زیبا، سنگربان کهنه‌کار عنابی‌پوشان را به زانو درآورد. گلی که تنها 3 امتیاز نداشت و از برتری تدابیر تاکتیکی تارتار بر همتای پرسپولیسی خود روی نیمکت شهر خودرو حکایت داشت.


طلسم یحیی در برابر خوزستانی‌ها
یحیی گل‌محمدی بالاتر از شکست شهرخودرو، بازنده بزرگ جنگ مربیان بود. گل‌محمدی، چند هفته پیش هم در نبرد دو تیم در چهارچوب لیگ برتر در مسجد سلیمان، گرفتار مرداب تاکتیکی تارتار شده بود و با وجود علم به اتفاقات آن بازی، در این دیدار هم نتوانست با تدابیر درست، خط هافبک خود را راه بیاندازد. فشردگی میانه زمین و پرس عجیب مسجدسلیمانی‌ها که تا پایان سوت 90 دقیقه دیدار هم ادامه داشت. تدبیری بود که گل‌محمدی برای رهایی از آن نه‌تنها برنامه‌ای نداشت بلکه با تعویض‌های نادرست در این دیدار، گره کور بازی را کورتر کرد. از خروج نبی‌زاده، بازیکنی که روی صحنه گل اشتباه کرد که بگذریم، ورود مدافع چپ جوان شهر خودرو، محمد محمدزاده، یکی از تصمیمات عجیب گل‌محمدی بود. بازی‌دادن به بازیکن جوانی در اندازه‌های کیفی محمدزاده، آن هم در وضعیتی که تیم یک بر صفر عقب است و در جام حذفی فرصتی برای جبران نیست، ریسک بزرگی بود که البته فشار شهر خودرو در سمت چپ زمین را بر حریف افزایش داد اما دردی از گل‌محمدی دوا نکرد. حتی حضور دیرهنگام و دقیقه نودی حسین مهربان هم با هیچ معیاری سازگار نبود. مهربان، بازیکن ریزنقش و سرعتی بود که در آن دقیقه از بازی و با توجه به فشردگی کار دفاعی مسجد سلیمان، هیچ‌جوره به کار تیم نمی‌آمد. شاید اگر مهربان زودتر به میدان آورده می‌شد، به فرارهای پشت مدافعان و حفره‌هایی که در قلب دفاع حریف ایجاد می‌کند، امیدوار بود اما در آن دقیقه از بازی که توپ فقط روی دروازه حریف ریخته می‌شد، این تدبیر اشتباه به‌نظرمی‌رسید. از سوی دیگر، مهدی‌ تارتار با پرس منطقه‌ای، کاملا خط هافبک شهرخودرو را از کار انداخته بود، به‌گونه‌ای که هافبک‌های شهر خودرو پشت محوطه جریمه، حتی یک بار فرصت شوت‌زنی به سمت دروازه حریف را پیدا نکردند.


حاشیه‌هایی که به ضرر شهر خودرو تمام شد
حواشی نبرد شهرخودرو و مسجد سلیمان، همگی دست به دست هم دادند و به ضرر تیم شهر مشهد تمام شدند. از همان تاخیر در شروع بازی به سبب همرنگی جوراب بازیکنان نفت مسجد سلیمان با شهرخودرویی‌ها بگیرید تا اعتراض‌های مکرر به داوری که تمرکز را از مردان تیم مشهد گرفت. یکی از حواشی جالب بازی، همرنگی جوراب مسجد سلیمانی‌ها و شهر خودرویی‌ها بود که سبب شد داور مسابقه اجازه برگزاری بازی را ندهد. مسجد سلیمانی‌ها هم برای حل این مشکل با ابتکار عجیب سرپرست تیم، دور جوراب‌هایشان نوار چسب سفید زدند و وارد زمین شدند. در نیمه دوم هم گروه تدارکات تیم، یک دست کامل جوراب سفید برای بازیکنان از فروشگاه‌های سطح شهر تهیه کرد تا مشکل به طور کامل رفع شود. وقفه‌ ایجاد‌شده در شروع بازی سبب شد تا پخش تلویزیونی بازی از شبکه خراسان هم به‌دلیل هم‌زمانی با اذان مغرب، برای دقایقی قطع شود و بینندگان خراسانی از تماشای بازی از این شبکه محروم شوند! اما مهم‌تر از این اتفاق، اعتراض‌های کادر فنی شهر خودرو به داوری در طول بازی بود که بارها تمرکز را از بازیکنان داخل زمین گرفت.


حذف بزرگ در نخستین شکست
تیم فوتبال شهر خودرو، دیدار حساس حذفی را از مسجد سلیمان باخت تا نه‌تنها از جام حذفی کنار برود، بلکه رکورد شکست‌ناپذیری‌اش در برابر این تیم جنوبی از بین برود. شهرخودرویی‌ها در شرایطی نخستین شکستشان در برابر مسجد سلیمان را تجربه کردند که پیش از این، 3 پیروزی و 2 تساوی در برابر نفتی‌ها به‌دست‌آورده بودند. نکته جالب آ‌ن‌که شهرخودرو در این فصل، از 8 بازی که در لیگ برتر و جام حذفی انجام داده، 2 شکست و یک تساوی در برابر تیم‌های خوزستانی داشته و سایر حریفان را برده است!


گل‌محمدی: اشتباه وحشتناکی داشتیم و گل هم خوردیم
سرمربی شهر خودرو گفت: نتیجه بازی مورد نظر ما نبود، اشتباه وحشتناکی داشتیم و گل هم خوردیم. یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم شهر خودرو بعد از شکست تیمش در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی مقابل نفت مسجد سلیمان گفت: بازی در کنترل ما بود و تیم حریف با دفاع منظم کار کرد. در این بازی‌ها باید از تک موقعیت‌ها خوب استفاده کرد اما این طور نشد. روی اشتباه گل خوردیم اما به گل نرسیدیم. وی در خصوص اعتراضش به کمک داور بازی خاطرنشان کرد: کمک داور زود پرچم می‌زد و این در حالی است که چیزی که ما از داوری می‌دانیم این است که باید تا آخرین لحظه پرچم نزند و اجازه دهد که بازی ادامه داشته باشد اما او زود پرچم می‌زد و بچه‌های ما عصبانی می‌شدند. در مجموع تیم داوری عملکرد خوبی داشت و من به آنها خسته نباشید می‌گویم. وی درباره اینکه تیم‌هایی که مشهد می‌آیند باید در باشگاه امام رضا(ع) شکست بخورند خاطرنشان کرد: تقریبا همه تیم‌هایی که اینجا می‌آیند مقابل ما 10 نفره دفاع می‌کنند. خیلی از تیم‌ها را با همین شیوه شکست دادیم و حتی همین نفت فصل گذشته در مشهد
3 گل از ما خورد که تقریبا با همین شیوه امروز بازی می‌کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->