طالبان: ۶۰ شهروند خارجی در افغانستان زندانی هستند زنگ خطر سازمان پزشکان بدون مرز در غزه به صدا درآمد حاجی‌زاده: اسرائیل بعد از حمله به سفارت به التما‌س افتاد کدام نامزد‌های انتخاباتی قرار است ۶ تیر ماه به مشهد بیایند؟ لاوروف: افغانستان هنوز هم سرچشمه تهدیدات تروریستی است وزیر کشور خطاب به نامزدها: آقایان آمار اشتباه از دولت سیزدهم به مردم ندهند زمان حضور امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در مشهد برای سخنرانی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد رهبر معظم انقلاب خطاب به نامزدها: جایز نیست حرف‌هایی صادر بشود که کشور را دشمن‌شاد کند + فیلم استقرار ۴ هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رأی در خراسان‌رضوی | اخذ رأی فقط با شناسنامه یا کارت‌ملی انجام می‌شود + فیلم ارتش یمن از شهپاد «طوفان ۱» رونمایی کرد + جزئیات معاون دادستان خراسان‌رضوی: نشر اکاذیب از جرائم غیرقابل‌گذشت در حوزه انتخابات است انتقاد نمایندگان از روند پرداخت تسهیلات بانکی خرد و اشتغال رهبر معظم انقلاب: قوه قضاییه باید با شجاعت و بدون ملاحظه عدالت را اجرا کند | نامزدها از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنند + فیلم برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در صداوسیما (۲ تیر ۱۴۰۳) سازمان ملل: پوتین به زودی طالبان را از فهرست گروه تروریستی خارج می‌کند پخش زنده مناظرات نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در بوستان‌های مشهد + فیلم گزارش کامل از سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ + فیلم (۱ تیر ۱۴۰۳) استعفای مقام ارشد آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
سرخط خبرها

حضور نظامی آلمان در افغانستان پس از ۲ دهه پایان یافت

  • کد خبر: ۷۲۶۱۱
  • ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
حضور نظامی آلمان در افغانستان پس از ۲ دهه پایان یافت
در ادامه روند خروج نظامیان خارجی از افغانستان، آلمان با ترک این کشور به مرگبارترین ماموریت نظامی‌اش پس از جنگ جهانی دوم پایان داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «آنگرت کرامپ کارن بائر» وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که روند خروج نظامیان آلمانی از افغانستان تکمیل شده است و بدین ترتیب این کشور به مرگبارترین ماموریت نظامی‌اش پس از جنگ جهانی دوم پایان داد.

 

در سال‌های گذشته آلمان پس از آمریکا بزرگترین حضور نظامی را در افغانستان داشت و در ۲ دهه گذشته حدود ۱۵۰ هزار نظامی به افغانستان اعزام شدند که بسیاری از آن‌ها بیش از یک بار به این کشور آمدند.

 

در طی این سال‌ها ۵۹ نظامی آلمانی در افغانستان کشته شدند که ۳۵ مورد در نتیجه درگیری و یا حملات مخالفان مسلح دولت افغانستان به این نظامیان بود.

 

پیش از آغاز روند خروج نظامیان آلمانی، ۱۳۰۰ نظامی این کشور در افغانستان حضور داشتند که بیشتر آن‌ها در «کمپ مارمل» مستقر بودند.

 

نظامیان آلمانی درحالی افغانستان را ترک کردند که این کشور پیش از این بر ادامه حضور نیروهایش در افغانستان برای پیشرفت در مذاکرات بین‌الافغانی تاکید داشت.

 

نظامیان آلمانی نیز پیش از تکمیل روند خروج از افغانستان اعلام کرده بودند که تمام اسناد محرمانه را نابود می‌کنند.

 

حساب توئیتری نیرو‌های مسلح آلمان چندی قبل در توئیتی نوشت: «ماموریت حمایت قاطع در افغانستان در حال نابود کردن اطلاعات محرمانه در کمپ مارمل است».

 

یک افسر ارشد ارتش آلمان در ویدئوی منتشر شده اظهار داشت که اسناد محرمانه پس از خُرد شدن، در کوره‌ها سوزانده می‌شوند و ضایعات فلزی نیز در یک دستگاه پرس بزرگ خُرد می‌گردد تا غیرقابل استفاده شود.

 

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->