سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

خیانت ۵۰۰ میلیونی به کیف رمزارز عمو!

  • کد خبر: ۷۳۰۱۰
  • ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
خیانت ۵۰۰ میلیونی به کیف رمزارز عمو!
بازداشت متهمی که با سوءاستفاده از اعتماد یکی از بستگانش در مشهد، کیف پول دیجیتال او را خالی کرد.

محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ همه چیز از یک مهمانی آغاز شد. بیشتر اعضای فامیل دورهم جمع شده بودند. نقل محفل مثل همیشه پس از مسائل سیاسی، دنیای فن آوری و شبکه‌های اجتماعی بود. دنیای موازی بازار‌های جدید مالی هم یکی دیگر از مسائل رایج در محافل، به این دورهم نشینی وارد شده بود.

 

به طبع آسیب‌های اجتماعی گریبان گیر جامعه، هر کدام از این افراد قصد داشت تا خود را برتر از دیگران نشان دهد. موضوعی که معمولا موجب رنجش‌های نهفته در افراد می‌شود، هر چند که ظاهرا چیزی نمی‌گویند. در میانه این مهمانی که تقریبا بزرگ و کوچک با گوشی تلفن همراه در دست دیده می‌شدند، اتفاقی مرموز در حال رخ دادن بود، اتفاقی که چند ماه بعد با دستگیری یکی از افراد حاضر در این جمع به اتهام کلاهبرداری ۵۰۰ میلیون تومانی از یکی از مهمان ها، فاش شد.


رونمایی از یک سرقت دیجیتالی

مرد میان سال با گوشی در دست مقابل یکی از کارشناسان پلیس فتای خراسان رضوی نشسته بود. او با معرفی دادسرای رسیدگی به جرائم رایانه ای، برای رسیدگی به پرونده اش به پلیس فتا آمده بود.
شاکی سرگردان از سرقتی که پول هایش را نشانه رفته بود، اعلام کرد که کیف پول دیجیتالش (ولت) احتمالا هک شده است و افرادی ناشناس تمام رمزارزهایش به ارزش نیم میلیارد تومان را ربوده اند.


در جست وجوی سارق مرموز

در این پرونده‌ها همیشه اولین حدس و گمان، دست داشتن یکی از اطرافیان در این سرقت است. اما شاکی اعلام کرد که حتی نزدیک‌ترین اشخاص به او نیز از رمز کیف پول دیجیتالش اطلاع نداشته اند و به هیچ عنوان امکان دست داشتن آن‌ها در این سرقت وجود ندارد.
با این اطلاعات، اقدامات فنی پلیس با کندی روبه رو شد. از آنجا که معمولا ریشه رمزارز‌ها در خارج از کشور است و به منظور شناسایی هر جابه جایی رمزارز در میان کیف پول‌های دیجیتال باید اقدام جداگانه‌ای انجام شود، مأموران اقدامات فنی خود را آغاز کردند.


شناسایی رمزارز‌های مفقودی در کیف جدید

پس از انجام اقدامات فنی در این حوزه، کارشناسان با سرنخ‌های کشف شده متوجه شدند که فرد یا افرادی با روشی نامشخص موفق به نفوذ در کیف پول دیجیتال شاکی شده و تمامی اندوخته او را در یک نوبت به کیف پول دیگری منتقل کرده اند.
تحقیقات به منظور کشف کیف پولی که رمزارز‌های سرقتی به آن واریز شده بود، کارشناسان پلیس فتا را به مردی جوان ساکن مشهد رساند که به یک باره کیف پول دیجیتال او ۵۰۰ میلیون تومان شارژ شده بود.


احضار متهم به پلیس فتا

کارشناسان با شناسایی متهم، از او خواستند تا برای پاره‌ای توضیحات به پلیس فتای خراسان رضوی مراجعه کند.
متهم چند روز بعد خودش را معرفی کرد. او وقتی با اتهام سرقت دیجیتالی روبه رو شد، اظهارات ضدونقیضی را تحویل پلیس داد، اما نتوانست هیچ بهانه قانع کننده‌ای برای افزایش ۵۰۰ میلیون تومانی کیف پول دیجیتالش آن هم یک شبه، بیاورد.


اعتراف به سرقتی خبیثانه

مرد جوان که نتوانسته بود، اتهام سرقت را از خود دور کند در بازجویی‌های فنی ناچار شد رازی شوم را بر زبان بیاورد. متهم در اعترافاتی صریح با اشاره به سرقت از کیف پول دیجیتالی شاکی، اعلام کرد که برادرزاده مال باخته است.


متهم که اقدام به سرقت از عمویش کرده بود، درباره چگونگی سرقت توجه مأموران را به ماه‌ها قبل و یک دورهم نشینی معطوف کرد. او اعتراف کرد که در این مهمانی پس از اینکه اظهارات او درباره دنیای فناوری توجه همه را به خود جلب کرده چندین نرم افزار کاربردی به افراد حاضر در مهمانی معرفی می‌کند. در این میان عمویش برای نصب یکی از همین نرم افزار‌ها گوشی اش را در اختیار او می‌گذارد.


متهم در ادامه اعترافاتش گفت: منتظر نصب برنامه بودم که چشمم به کیف پول دیجیتال عمویم که روی گوشی اش نصب شده بود افتاد. از سر کنجکاوی آن را باز کردم که رمز کیف بر روی آن ذخیره شده بود. وقتی متوجه شدم که رمزارز‌های او ۵۰۰ میلیون تومان ارزش دارد، وسوسه شدم و از روی رمز آن عکس گرفتم. مدتی صبر کردم تا خاطره آن شب در ذهن‌ها کم رنگ شود و بعد که آب‌ها از آسیاب افتاد، اقدام به جابه جایی رمزارز‌ها کردم.


خیانت به سرمایه عمو

به گفته رئیس پلیس فتای خراسان رضوی پرونده به همراه متهم برای سیر مراحل قضایی به دادسرا ارسال شده است.
سرهنگ جهانشیری در توصیه‌ای به شهروندان بیان کرد که رمزارز‌ها که شکل جدیدتری از پول را در حوزه فناوری اطلاعات ارائه می‌دهد مورد توجه بخشی از کاربران فضای سایبر قرار گرفته و ورود بدون آگاهی به این عرصه موجب ضرر و زیان مالی خواهد شد. افراد برای تبدیل پول حقیقی به دیجیتالی نباید تنها به اطلاعات خود متکی باشند و البته نباید برای ساخت و نگهداری کیف پول به کسی اعتماد کنند. ایجاد رمز دومرحله‌ای برای نرم افزار‌های نصب شده بر روی گوشی‌های تلفن همراه، علاوه بر اینکه انجام هر تراکنش را منوط به تأیید صاحب حساب می‌کند، محافظ سرمایه‌های مالی افراد نیز خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->