ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳ افزایش ۵/۵ برابری دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد
سرخط خبرها

موج پنجم‌کرونا با سویه دلتا کرونای هندی

  • کد خبر: ۷۳۱۶۴
  • ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
موج پنجم‌کرونا با سویه دلتا کرونای هندی
دبیر کارگروه اطلاع رسانی کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد: تاکنون هیچ موردی از مرگ به علت تزریق واکسن سینوفارم در شهر ثبت نشده است.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یک سوم موارد ابتلا به کرونا در خراسان رضوی ناشی از سویه دلتاست. علی اصغر انجیدنی با اعلام این خبر افزود: سویه هندی ویروس کرونا موسوم به «دلتا» عامل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در حدود یک سوم از مبتلایان در مناطق زیرپوشش این دانشگاه است.


وی با اشاره به اینکه راهکار‌های پیشگیری و درمان نوع دلتای هندی با انواع دیگر ویروس کرونا یکسان است افزود: بررسی‌های آزمایشگاهی در بیماران دارای علائم مشکوک در استان نشان داده است که نتیجه آزمایش برخی از آنان از نظر ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی منفی بوده، اما از نظر کرونای هندی مثبت شده است.
دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون بیش از ۶۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری و تحت درمان هستند.


تکذیب شایعه مرگ آور بودن سینوفارم

در هفته‌های گذشته، شایعه مرگ چندین فرد سالمند به واسطه تزریق واکسن سینوفارم چینی، در فضای مجازی دست به دست شد؛ مرگی که بیان می‌شد به دنبال تزریق و با سکته قلبی بوده است.


در این باره نیز دبیر کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به خبرنگار ما گفت: تاکنون موردی از فوت بر اثر تزریق واکسن چینی در مشهد نداشته ایم.


حمیدرضا رحیمی افزود: شهروندان در دل خود هراس ایجاد نکنند. همه افراد واکسینه شده با این نوع واکسن در مشهد روند طبیعی خود را دنبال می‌کنند و تاکنون هیچ موردی از مرگ افراد نداشته ایم.


واکسن فایزر به صورت رسمی وارد کشور نشده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در پاسخ به سؤالی مشابه و انتشار شایعاتی مبنی بر عوارض خاص واکسن فایزر، به خبرنگار ما گفت: اصلا این نوع واکسن به صورت رسمی وارد کشور نشده است.
مهدی قلیان اول افزود: وقتی هیچ واردات رسمی‌ای درباره واکسن فایزر صورت نگرفته است، وقوع عوارض و مرگ به دلیل تزریق این بیماری نیز تکذیب می‌شود.


وی درباره محموله جدید واکسن کرونا نیز بیان کرد: گفته می‌شود محموله جدیدی از واکسن سینوفارم چین در راه کشور است. هنوز اطلاعاتی از تعداد و زمان دقیق ورود محموله به کشور به دست ما نرسیده است، اما عرف این گونه است که از هر یک میلیون دوز واکسن وارد شده ۶۵ هزار دوز سهم مشهد می‌شود.


شایعه توقف تولید «کوو ایران برکت»

قلیان بیان کرد: با اختصاص سهم محموله جدید دانشگاه علوم پزشکی مشهد، امیدواریم از هفته آینده تزریق گروه سنی جدید آغاز شود.


وی در پاسخ به شایعات دیگری مبنی بر اینکه گفته می‌شود واکسن کوو ایران برکت دیگر تولید نخواهد شد ادامه داد: این شنیده‌ها شایعه است و ما خودمان چنین چیزی را نشنیده ایم.


ورود ۳ میلیون دوز واکسن سینوفارم در روز‌های آینده

این گفته‌ها در حالی است که روز گذشته مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو، از ورود ۳ میلیون دوز واکسن کرونای سینوفارم چین به کشور در روز‌های پیش رو خبر داد.


سیدحیدر محمدی به شبکه خبر اعلام کرد که این میزان واکسن در کنار واکسن‌های برکت و پاستور که هفته قبل مجوز مصرف اضطراری گرفتند، سبب می‌شود تا اواخر تیرماه، در تزریق واکسن کرونا به یک سرعت نسبی برسیم و بعد از آن میزان تولید واکسن کووایران برکت بیشتر خواهد شد و پس از آن حداقل ماهی ۴.۵ میلیون دوز واکسن کووایران برکت دریافت خواهیم کرد. اکنون ۲.۵ میلیون دوز واکسن کووایران برکت آماده تحویل است که این تعداد تا پایان تیرماه به ۴ میلیون دوز می‌رسد؛ بنابراین خوش بین هستیم که سرعت تزریق واکسن در کشور به روزانه ۲۵۰ هزار دوز برسد.


محسن ذاکریان، مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی؛ نیز گفت: به دنبال وضعیت بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان، پیگیر وضعیت این استان شدیم و دریافتیم که نیاز به پزشک وجود دارد و فراخوان اعزام پزشکان را انجام دادیم. پزشکان در بازه‌های پنج روزه اعزام خواهند شد و البته آن دسته از پزشکان که متقاضی باشند روز‌های بیشتری در خدمتشان خواهیم بود.


همچنین طبق اعلام وزارت بهداشت ۱۶۵ نفر دیگر به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند و ۱۳‌هزار و ۷۸۱ نفر به این بیماری مبتلا شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->