ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بستری‌های کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۲ درصد افزایش یافت

  • کد خبر: ۱۴۶۶۹۶
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
بستری‌های کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۲ درصد افزایش یافت
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میانگین روزانه بستری‌ها در مشهد افزایشی است؛ به طوری که در مقایسه این هفته با هفته گذشته روند بستری جدید ۱۲ و روند بستری روزانه در بخش مراقبت‌های ویژه نیز ۱۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر ناصر امینی در خصوص آخرین وضعیت کرونا در مشهد اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در مجموعه‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۳۶ مورد مراجعه سر پایی جدید گزارش شد که تست سه نفر از آن‌ها مثبت شده است. در بخش بستری نیز ۷۲ نفر به بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه مراجعه کرده‌اند و با علائم کرونا بستری شدند که تست یک نفر مثبت شده است. در این مدت مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا نداشته‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر در مجموعه‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شهر قرمز و نارنجی نداریم. هم‌اکنون هشت شهر خراسان رضوی و در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۶ شهر تایباد، خلیل‌آباد، درگز، رشتخوار، فریمان و قوچان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد. شهرهای گناباد و مه‌ولات نیز که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیست، در وضعیت زرد است. سایر شهرها هم در وضعیت آبی قرار دارد.

امینی با بیان اینکه روند کرونا در استان و مشهد تقریبا شکلی ثابت دارد، عنوان کرد: در دنیا طی یک ماه گذشته میزان ابتلا به کرونا ۲۰ درصد افزایش داشته و حتی اعلام شد حدود ۵۳ هزار نفر به دلیل سویه جدید فوت کرده‌اند. ژاپن، آمریکا و برزیل آمار فوتی بسیار بالایی دارند؛ ژاپن در ۲۴ ساعت گذشته ۵۰۰ نفر فوتی داشت. بنابراین نمی‌توان گفت ما در حاشیه امن قرار داریم. از دیگر سو رفتار کرونا نیز قابل پیش‌بینی نیست.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: احتمالا در بهمن ماه قله موج هشتم کرونا در کشور ما اتفاق خواهد افتاد و روند ابتلاها افزایشی خواهد بود؛ از همین رو شهروندان یک تا ۲ هفته بیشتر وقت ندارند که واکسن یادآور خود را تزریق کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر چهار سویه جدید کرونا در کشور ما شناسایی شده اما سرمای شدید قرنطینه خانگی اجباری موجب شده چرخه انتقال شکسته شود و این موضوع به کند شدن روند افزایشی بیماری کرونا کمک کرده است. این سویه‌های جدید در مشهد نیز شناسایی شده و به طور کل در تمام کشور وجود دارد.

امینی اضافه کرد: البته باید توجه داشت هم‌اکنون روند بستری‌ها در استان کاهش پیدا کرده است؛ یعنی بیماران مداوا و از بیمارستان خارج می‌شوند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: اگر چهار پروتکل استفاده از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی و واکسن رعایت شود، میزان ابتلاها و بستری‌ها کاهش پیدا خواهد کرد. توصیه می‌شود افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین دوز واکسن آن‌ها گذشته، به ویژه کودکان، زنان باردار و افراد مسنی که بیماری‌های زمینه‌ای یا نقص ایمنی دارند، حتما نسبت به دریافت دوز یادآور خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: مراجعه برای دریافت واکسن نسبت به آنچه ایده‌آل ماست، فاصله دارد اما به طور میانگین طی ۱۰ روز گذشته ۸۱۰ نفر برای دریافت واکسن به مجموعه‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کردند که در کشور بیش از ۵۰۰۰ نفر بوده‌اند؛ بنابراین میزان استقبال نسبت به سایر استان‌ها بهتر بوده اما در مجموع باز هم وضعیت آن خوب نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->