تکذیب پرواز ریزپرنده در اصفهان| پدافند به شئ مشکوک شلیک کرد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) برگزاری جلسه اضطراری شورای عالی امنیت کشور تکذیب شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت شهر اصفهان عادی است| ادامه پرواز هواپیما‌ها در فرودگاه شهید بهشتی بازگشت وضعیت عادی پروازها به تمامی فرودگاه‌های کشور شهر اصفهان در امنیت و آرامش است + فیلم شبکه خبر: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل است منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد همه چیز درباره شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) شبکه خبر شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان را تایید کرد + فیلم ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود
سرخط خبرها

بایستگی‌های مدیران دولت آینده

  • کد خبر: ۷۳۴۰۷
  • ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
بایستگی‌های مدیران دولت آینده
نمایندگان مجلس از ویژگی‌های ضروری اعضای کابینه دولت سیزدهم می‌گویند

به گزارش شهرآرانیوز؛ در روز‌هایی که چهره‌ها و مصادیق بسیاری برای تصدی مسئولیت‌های مختلف در دولت سیزدهم مطرح می‌شوند و گمانه‎زنی‌ها درباره همکاران رئیس جمهور منتخب در چهار سال آینده در رسانه‌های گوناگون مطرح است، برخی ترجیح می‌دهند به جای آنکه به مصادیق بپردازند، معیار‌های کلی را بیان کنند و از بایستگی‌های ضروری و ویژگی‌های لازم مدیران دولت آینده برای عبور از مشکلات کنونی جامعه بگویند. بدون شک در این میان، اظهارات نمایندگان مجلس قابل توجه است؛ زیرا آنان هستند که باید گزینه‌های پیشنهادی رئیس جمهور منتخب را در بهارستان بررسی کنند و به آنان رأی اعتماد دهند.


مدیرانی در تراز قانون

عباسی مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس، در گفتگو با «فارس»، درباره بایستگی‌های مدیران دولت آینده و رویکرد‌های آنان گفت: مدیران دولت آینده باید با ترازوی مدیریت نظام اسلامی سنجیده شوند. متأسفانه در دوره‌های قبلی برخی مدیران با شاخص‌ها و تراز‌های رویکرد لیبرال دموکراسی فعالیت می‌کردند.

 

دور شدن از مردم، تصمیم گیری در اتاق‌های دربسته و نگرش‌های غیرمبتنی بر اخلاق اسلامی و رویکرد‌های دینی، توجه به مبانی مادی صرف و اسیر شدن در چرخ دنده‌های توسعه، مواردی بود که در دولت‌های قبل گریبان گیر جامعه اسلامی شد. وی افزود: نوع انتخاب مردم نشان داد که بازگشت به ارزش‌های اسلامی، مدیریت دینی، سامان دهی کشور بر اساس نگاه به طبقات محروم و تقویت ضعیفان در جامعه، قوت بخشیدن به استقلال کشور، استحکام همه جانبه جامعه، توافق حداکثری برای ایجاد رفاه و آرامش و بهره گیری حداکثری از توانمندی‌های کشور، رویکرد‌های اساسی است که باید بار دیگر به عنوان محور‌های اساسی مدیریت در نظام اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

 

مقتدایی گفت: می‌توانیم گام‌های بلندی برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی برداریم. به همین دلیل مدیریت دولت آینده باید خودش را در تراز قانون اساسی و اجرای آن در تراز اهداف انقلاب اسلامی و در تراز امت اسلامی و یک ایران مقتدر و فعال در عرصه جهانی تنظیم کند. نیاز روز‌های آینده کشور، تعیین مدیرانی است که بتوانند قانون اساسی را عملیاتی کنند.


مدیران جهادی

ا... وردی دهقانی، نماینده مردم ورزقان در مجلس، نیز دراین باره به «فارس»، گفت: مدیران دولت آینده باید مدیرانی پاک دست باشند و مبارزه با فساد را در اولویت کاری خود قرار دهند. ما برای حل مشکلات نیاز به مدیرانی داریم که در عرصه و میدان کار حضور داشته باشند و صدای مردم را بشنوند. ما مدیران پشت میزنشینی که پشت در‌های بسته بدون شناخت درست از وضعیت مردم و به دور از شنیده شدن مشکلات آن‌ها تصمیم می‌گیرند، نمی‌خواهیم، بلکه نیازمند مدیرانی جهادی و حاضر در صحنه هستیم.

 

علاوه بر این، نگاه مدیران دولت آینده باید به ظرفیت‌های داخلی باشد، به ویژه از توان و نیروی جوانان برای امور مختلف همچون تولید و همچنین تصمیم سازی‌ها استفاده کنند و در کنار مدیران باتجربه از نیرو‌های متخصص جوان برای کار بهره گیرند. وی افزود: برای بهبود وضعیت فعلی کشور، نیازمند مدیرانی جهادی هستیم که ضمن جهادی کار کردن طبق برنامه عمل کنند؛ بنابراین ضرورت دارد مدیران ما برای بهبود وضعیت کشور برنامه مدونی داشته باشند.


مردمی بودن و فسادستیزی

حجت الاسلام احد آزادیخواه، نماینده مردم ملایر در مجلس، نیز در گفتگو با «فارس»، گفت: مردم وقتی به آیت ا... رئیسی رأی دادند، «نه» بزرگی به وضعیت فعلی کشور گفتند و حال نوبت به آیت ا... رئیسی برای تشکیل کابینه قوی و مقتدر رسیده است تا بتواند قله‌های سخت و بلند حل مشکلات کشور را فتح کند.

 

دولت سیزدهم کار‌های پرمشقتی در آینده خواهد داشت؛ به همین دلیل اعضای کابینه باید مردمی باشند و این ویژگی از چهره کل کابینه مشخص باشد و در آن تبلور پیدا کند. وی افزود: توجه به عدالت اجتماعی برای اعضای کابینه دولت سیزدهم باید بسیار مورد توجه باشد و مبارزه با ظلم و فسادستیز بودن آن‌ها مشخص و روشن باشد. داشتن نگاه جهادی برای وزرای دولت سیزدهم و تلاش شبانه روزی و افزایش اقتدار ملی، از دیگر ویژگی‌های دولت آتی است تا بتوانند بر تحریم‌ها و تهدید‌ها فائق بیایند.


عدالت ورزی و رفع تبعیض

احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس، نیز به «فارس» گفت: مدیران دولت آینده باید عدالت ورزی و رفع تبعیض را به طور ویژه وجهه همت خود قرار دهند. آنچه امروز بیش از همه مردم را آزار می‌دهد، تبعیض در توزیع امکانات و منابع در کشور است و همین مسئله موجب رنجش بیشتر مردم با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور شده است. وقتی بحث توزیع عادلانه ثروت و منابع در سراسر کشور را مد نظر قرار دهیم، دیگر مردم مجبور و ناچار به مهاجرت به مناطق بیشتر برخوردار نیستند. وقتی بخش‌هایی از کشور خالی باشد، طمع دشمن را در مورد خاک کشورمان برمی انگیزد و بنابراین باید مردم در محل سکونت خود از امکانات و منابع کشور به صورت عادلانه برخوردار شوند و این امکانات و منابع بین آن‌ها توزیع شود.

 

وی افزود: آقای رئیسی سابقه خوبی در قوه قضاییه در مبارزه با فساد و خصوصی سازی‌های مسئله دار د و امید است در دولت سیزدهم نیز همین رویه را ادامه دهد و به عنوان رئیس قوه مجریه اجازه ندهد که افراد از رانت در دولت بعدی استفاده کنند. مدیران دولت سیزدهم نیز همانند آقای رئیسی باید فسادستیز باشند و از هرگونه ویژه خواری و رانت خواری پرهیز کنند؛ در سایه چنین عملکردی است که می‌توان به بهبود وضعیت فعلی امیدوار بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->