نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند
سرخط خبرها

اقتصاد؛ مسئله اصلی دولت آینده

  • کد خبر: ۷۳۰۱۳
  • ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
اقتصاد؛ مسئله اصلی دولت آینده
نمایندگان مجلس از بایستگی‎‌های تیم اقتصادی دولت سیزدهم می‌گویند

به گزارش شهرآرانیوز؛ مهم‌ترین محور انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، بدون شک مسئله اقتصاد و وضعیت معیشتی مردم بود. بیشترین وعده‌های انتخاباتی نامزد‌ها هم در جهت حرکت از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب اقتصادی بود. آیت ا... سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب، نیز از چهره‌هایی بود که وعده‌های اقتصادی شایان توجهی را در ایام کارزار انتخابات مطرح کرد و حال که به پاستور راه پیدا کرده است، فرصت آن را دارد که به آن‌ها جامه عمل بپوشاند.

 

اما در این زمینه مهم‌ترین مسئله، انتخاب تیم اقتصادی‌ای است که با برخورداری از ویژگی‌هایی نظیر تخصص، کارآمدی، انسجام و هماهنگی، بتواند آن وعده‌ها را محقق کند و امید را به جامعه ایرانی بازگرداند. در روز‌های گذشته، بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی و نمایندگان مجلس، از بایستگی‌های تیم اقتصادی دولت سیزدهم سخن گفته اند که آن‌ها را مرور می‌کنیم.


پرهیز از نگاه جزیره‌ای

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه نگاه تک تک اعضای تیم اقتصادی دولت جدید باید این باشد که کلیت دولت برای حل مشکلات مردم موفق باشد، به «ایرنا» گفت: از رئیس جمهور منتخب درخواست داریم یک تیم متخصص و منسجم را مأمور سامان دادن به مسائل اقتصاد کشور کند؛ نباید هر یک از بخش‌های اقتصادی کشور به صورت جزیره‌ای عمل کنند. فرمانده تیم اقتصادی دولت جدید باید کسی باشد که بتواند هماهنگی و هم افزایی را در مجموعه‌های مختلف اقتصادی کشور ایجاد کند.

 

او همچنین با اشاره به لزوم افزایش سرمایه گذاری خارجی در دولت سیزدهم برای جبران کسری بودجه گفت: ارتباط با کشور‌های همسایه و استفاده از ظرفیت‌های بلوک شرق، موضوعی راهبردی در سیاست خارجی کشور است که باید توسط دولت جدید پیگیری شود. تسهیل در اجرایی شدن قرارداد با چین و روسیه می‌تواند به ما کمک کند تا بخشی از کمبود‌های منابع مالی و در عین حال نیاز‌های فنی را از طریق این کشور‌ها تأمین کنیم.


نیاز دولت به تیم اقتصادی بدون حاشیه

علی رضایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم، نیز در گفتگو با «ایرنا»، با بیان اینکه دولت سیزدهم به یک تیم اقتصادی مسلط، کارآمد، خوش نام و بدون حاشیه نیاز دارد، افزود: خیلی از افراد سعی دارند با نزدیک شدن به رئیس جمهور منتخب بگویند که شاید آنان جزو افراد کابینه باشند، اما این گونه نیست و مجلس هم به افرادی که این روز‌ها خودشان را به رئیسی نزدیک می‌کنند به راحتی رأی نمی‌دهد.


او با یادآوری شعار دولت فراگیر ازسوی رئیس جمهور منتخب گفت: همه کسانی که می‌توانند به کشور خدمت کنند و فاکتور‌های انقلابی، تعهد، کارآمدی و تخصص را دارند باید برای رفع مشکلات کشور اقدام کنند. عده‌ای می‌گویند ما در ستاد رئیسی کار کردیم و به دنبال سهم خواهی هستند که این گونه نیست و کسی نمی‌تواند این پیروزی را به نفع خود مصادره کند.

 

آرای رئیس جمهور منتخب خودجوش بوده و واقعیت این است که مردم در اعتراض به وضعیت اقتصادی و درخواست تحول رأی دادند. رضایی گفت: مهم‌ترین مسئله دولت سیزدهم، خدمت رسانی به مردم و بهبود وضعیت معیشتی خانوارهاست. مشکلات معیشتی، اقتصاد، حقوق و دستمزد‌ها موضوعات مهمی است که دولت آینده باید به آن‌ها توجه کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->