زنگنه: ارز توافقی مُرد و حذف خواهد شد | ۱۷۰۰ شرکت با سرمایه گذاری خارجی از ایران خارج شدند پول‌های بلوکه شده خودرو‌های وارداتی از امروز (۱۸ مرداد ۱۴۰۴) آزادسازی شد خودرو‌های مناطق آزاد هم می‌توانند پلاک ملی بگیرند قطع برق شهروندان مشهدی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ نرخ طلا و سکه امروز در مشهد چقدر شد؟ (۱۸ مرداد ۱۴۰۴) قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز در بازار امروز (۱۸ مرداد ۱۴۰۴) اعلام شد مزایا و معایب قرارداد‌های موقت و دائم کارگران چیست؟ واریز ۶۹۰۰ میلیارد تومان سود به حساب ۲.۷ میلیون سهامدار (۱۸ مرداد ۱۴۰۴) مدیریت بازار طلا و سکه در جنگ ۱۲ روزه | بهای جهانی طلا تا پایان سال میلادی به ۴۰۰۰ دلار می‌رسد بیمه شدگان «پاره‌وقت» تأمین اجتماعی چگونه می‌توانند «سوابق بیمه‌ای» خود را خریداری و کامل کنند؟ افزایش سقف برداشت از کارت سوخت در جایگاه‌های مرزی تا ۵۰ لیتر گشایش پنجره بودجه چند هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دولتی به روی خراسان رضوی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی  پیش‌بینی قیمت دلار، طلا و سکه در روز شنبه (۱۸ مرداد ۱۴۰۴ ) گواهی سپرده بورس، مسیر جدید خودرودار شدن + جزئیات حذف وثیقه ۳۵ درصدی بانک مرکزی برای واردات خودروی جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر هشدار سازمان بازرسی کل کشور به وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت بلیت هواپیما رئیس کمیسیون فرش اتاق بازرگانی: تجارت خارجی تقریبا در حالت تعلیق قرار گرفته است اطلاعیه فرودگاه مهرآباد به مسافران روز جمعه (۱۷ مرداد ۱۴۰۴)؛ ۲ ساعت زودتر حرکت کنید قیمت طلا، دلار، سکه و ارز امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) اعلام شد مهلت ثبت‌نام خودرو‌های وارداتی و وکالتی کردن حساب‌ها برای بار دوم تمدید شد راهنمای خرید میلگرد با پروانه ساختمان (میزان سهمیه + شرایط) آیا مزایای رفاهی کارگران مشمول مالیات می‌شود؟ مهلت استفاده از بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) به پایان می‌رسد قیمت ارز اربعین امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) اعلام شد | دینار عراق چند شد؟ تخفیف های فروش؛ بازی دو سر بُرد یا شگردی برای گران فروشی اجناس؟ آیا با اجرای فیبرنوری، کابل‌دزدی به پایان می‌رسد؟ | پاسخ مسئولان به مطالبه شهروندان حمایت مدیریت شهری مشهد از صنایع و کارآفرینان ادامه‌دار خواهد بود + فیلم توضیحات مدیرعامل تامین اجتماعی درباره شیوه‌نامه بیمه کارگران ساختمانی پیش‌بینی قیمت دلار برای روز پنجشنبه (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) | امید به مذاکره باز هم دلار را عقب راند
سرخط خبرها

تردد کامیون‌ها در گمرکات میلک و ماهیرود در جریان است

  • کد خبر: ۷۳۹۲۲
  • ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
تردد کامیون‌ها در گمرکات میلک و ماهیرود در جریان است
رایزن بازرگانی سابق ایران در افغانستان گفت: تردد کامیون‌های تجاری در گمرکات میلک و ماهیرود در جریان است اما در مرز دوغارون به صورت یکطرفه است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمد مهدی جوانمرد قصاب در مورد آخرین وضعیت نقل و انتقال کالا از مرزهای ایران و افغانستان گفت: طبق اطلاعات واصله در حال حاضر تردد کامیون‌ها فقط در گمرک دوغارون با کندی روبرو است و امکان تردد کامیون‌ها به صورت یکطرفه انجام می‌شود اما دو مرز دیگر یعنی ماهیرود و میلک باز است و تردد کامیون‌ها از این مرزها در حال انجام است.

 

رایزن بازرگانی سابق ایران در افغانستان افزود: هنوز انسجام گمرکی در مرز دوغارون برقرار نشده است و بنابراین امکان عبور کامیون ها از این مرز به طور کامل فراهم نشده است.

 

رئیس کل حوزه ریاست سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر اینکه تمایل ایران کار کردن با دولت مرکزی افغانستان است، بیان داشت: اگرچه کنترل دو گمرک دوغارون و ماهیرود در دست طالبان است اما با توجه به اینکه تجار افغانستانی به شدت خواستار ارسال اجناس خود به افغانستان هستند لذا ما نیز به خواسته آنها عمل کرده ایم زیرا در صورت بسته شدن این مرزها مطمئنا شاهد کمبود اجناس در افغانستان و سایر مشکلات از جمله افزایش قیمت کالا خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه براساس شنیده ها دولت مرکزی افغانستان در حال حاضر با توجه به اینکه گمرک ها بازگشایی شده در دست طالبان است تمایلی برای عبور و مرور کالا از این گمرکات را ندارد، گفت: در این شرایط با تردد کامیون ها حقوق گمرکی به طالبان پرداخت می شود لذا ما از یک طرف با عدم تمایل دولت مرکزی افغانستان در انتقال کالا به این کشور مواجه هستیم و از طرفی با اصرار تجار افغانستان و درخواست آنها برای ادامه روند تجاری مواجه هستیم.

 

رایزن بازرگانی سابق ایران در افغانستان افزود: در شرایط فعلی طبق قوانین بین المللی گمرکی، ایران در حال ادامه روند تجاری با افغانستان است، زیرا بسیاری از کامیون هایی که در مرز معطل مانده اند و بیش از 90 درصد این کالا متعلق به تجاری افغانستانی است در صورتی که محموله هایشان به مقصد نهایی در کشور افغانستان نرسد آن محموله ها فاسد شده و از بین می رود.

 

جوانمرد قصاب بیان داشت: البته اگر دولت مرکزی افغانستان خواستار جلوگیری از ورود کالا به این کشور است باید نسبت به مسدود کردن گمرکات اقدام کند و یا اینکه از تجار کشورش بخواهد بطور موقت از آوردن محموله های تجاری به افغانستان تا بازگشت شرایط به حالت عادی خودداری کنند یا از گمرک میلک این اقدامات صورت پذیرد.

 

وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی دولت مرکزی افغانستان اخذ حقوق گمرکی است، گفت: براساس اطلاعات واصله پیش از این شرایط نیز تجار افغانستانی یک بار در مرز حقوق گمرکی پرداخت می کردندو یک بار بعد از عبور از گمرک اصلی در خاک افغانستان نیز حقوق گمرکی طالبان را در گمرک طالبان پرداخت می کردند لذا با تسلط طالبان به گمرکات این کشور اکنون حقوق گمرکی فقط به طالبان پرداخت می شود.

 

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->