ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟ گوشی Samsung Galaxy C55 خودنمایی کرد | میان‌رده‌ای که ادای پرچمدارها را درمی‌آورد تیک‌تاک: ممنوعیت فعالیت ما در آمریکا ناقض قوانین این کشور است هوش مصنوعی اپل کاملا روی دستگاه اجرا می‌شود و نیازی به اینترنت ندارد نقش هوش مصنوعی در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ | فناورانه‌ترین دوره مسابقات المپیک ابزار VASA-1 تصاویر را سخنگو می‌کند | خوب و بد هوش مصنوعی جدید مایکروسافت
سرخط خبرها

Super Mario 64 گران‌ترین بازی ویدئویی تاریخ شد

  • کد خبر: ۷۴۰۵۱
  • ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
Super Mario 64 گران‌ترین بازی ویدئویی تاریخ شد
دو روز بعد از اینکه یک نسخه نایاب از بازی The Legend of Zelda در کنسول NES رکورد گران‌قیمت‌ترین بازی جهان را از آن خود کرد، حالا این رکورد مجدداً با یک نسخه از بازی Super Mario 64 جا‌به‌جا شده است.

به گزارش شهرآرانیوز - دو روز بعد از اینکه یک نسخه نایاب از بازی The Legend of Zelda در کنسول NES رکورد گران‌قیمت‌ترین بازی جهان را از آن خود کرد، حالا این رکورد مجدداً با یک نسخه از بازی Super Mario 64 جا‌به‌جا شده است.

 

یک نسخه بسیار کمیاب و کاملاً دست نخورده از بازی Super Mario ۶۴ در حراجی Heritage Auctions به قیمت خیره‌کننده‌ ۱.۵۶ میلیون دلار به فروش رسیده تا تنها در فاصله دو روز، رکورد ارزشمندترین بازی کلکسیونی تاریخ شکسته شود؛ رکورد قبلی با ۸۷۰ هزار دلار متعلق به The Legend of Zelda در کنسول NES بود.



درحالی که نسخه‌ پلمپ The Legend of Zelda با رده‌بندی Wata ۹.۰ A مشخص شده بود، بازی Super Mario ۶۴ رده‌بندی Wata ۹.۸ A++ دارد. در توضیحات سایت Wata درباره ملاک این رتبه‌بندی نوشته شده: «گواهی Wata ارزش واقعی بازی‌های ارزشمند و کلکسیونی شما را تعیین می‌کند. این مدرک، هرگونه عدم اطمینان درباره ارزش این کالا‌های قیمتی را برطرف کرده و شرایط بازی را در یک مقیاس مطلق اندازه گیری می‌کند؛ بنابراین خریداران و فروشندگان می‌توانند با اطمینان کامل به معاملات خود بپردازند.»



درواقع رتبه‌ی ۹.۸A++ یعنی شرایط فیزیکی بازی دقیقا مثل حالت نو است و فاصله بسیار کمی با حالت ایده‌آل و امتیاز کامل ۱۰ دارد.

در توضیحات Heritage Auctions نیز درباره این معامله‌ تاریخی نوشته شده: «خب، ما درباره این یکی حرفی برای گفتن نداریم. اصلاً چه چیزی می‌توان گفت که شایسته‌ این نسخه‌ بی‌نظیر باشد؟ اهمیت فرهنگی این اثر و نقشی که در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی داشته، نیاز به توضیح ندارد. از طرفی وضعیت فیزیکی این بازی به قدری بی‌نقص است که نمی‌توان آن را توصیف کرد. اگر درصدد تصاحب Super Mario ۶۴، بهترین رده‌ کیفی از پرفروش‌ترین بازی تاریخ Nintendo ۶۴ و اولین ماجراجویی سه‌بعدی در اکوسیستم نینتندو هستید، این فرصتی است که نباید آن را از دست داد.»

بازی‌های نینتندو طی سال‌های اخیر حضور پررنگی در حراجی کلکسیونر‌ها داشته است؛ در ماه آوریل ۲۰۲۱ بود که یک نسخه از بازی Super Mario Bros به قیمت ۶۶۰ هزار دلار معامله شد. علاوه‌بر این، حراجی یک نسخه اولیه از کنسول توقف‌تولیدشده‌ نینتندو پلی‌استیشن را داشتیم که ۳۶۰ هزار دلار فروخته شد.

در حال حاضر، بخش گیمینگ این حراجی همچنان ادامه دارد و بازی‌های بسیار زیادی از تمامی نسل‌های کنسول‌های بازی در آن حضور دارند. نسخه‌های کلکسیونی Super Mario ۶۴،  Legend of Zelda: Ocarina of Time،  Crash Bandicoot ۱،  Tomb Raider ۱ و چندین بازی دیگر با صد‌ها هزار دلار ارزش گذاری می‌شوند و کلکسیونر‌ها برای تصاحب آن‌ها با هم رقابت می‌کنند.

 

منبع: زومجی

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->