«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها

نگاهی به بازی «ماینکرفت»، یکی از بهترین گزینه‌ها برای گذراندن روز‌های قرنطینه در خانه

  • کد خبر: ۵۰۶۲۸
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
نگاهی به بازی «ماینکرفت»، یکی از بهترین گزینه‌ها برای گذراندن روز‌های قرنطینه در خانه
در بین همه بازی‌های مختلفی که با گیم پلی‌هایی با کیفیت و گرافیک‌های جذاب در بازار وجود دارند، ماینکرفت (Minecraft) را باید هم چنان بهترین سرپناه برای فرار از این دنیای جدید دانست.
علی رضایی | شهرآرانیوز -  انگار کرونا قصد ندارد حالاحالا‌ها از سر ما دست بردارد و هنوز تا برگشتن زندگی به روال سابق خیلی مانده است. از ابتدای این هفته هم برای کنترل شیوع این ویروس، خیلی از کسب و کار‌ها تعطیل شدند و مردم مجبورند ساعت‌های بیشتری در خانه بگذرانند. حالا که این خانه نشینی فرصت بیشتری برای بازی کردن به گیمر‌ها داده است، پیدا کردن فهرستی از بهترین بازی‌هایی که می‌توانند ما را در خانه سرگرم کنند لازم‌تر از همیشه به نظر می‌رسد. در بین همه بازی‌های مختلفی که با گیم پلی‌هایی با کیفیت و گرافیک‌های جذاب در بازار وجود دارند، ماینکرفت را باید هم چنان بهترین سرپناه برای فرار از این دنیای جدید دانست. می‌توان گفت همه بازی‌هایی که در چند ماه گذشته به موفقیتی استثنایی رسیده اند ویژگی‌های مشترک زیادی دارند و یکی از مهم‌ترین آن‌ها دسترس پذیر بودن و همه پسند بودن است، باز‌ی های ساده‌ای که یادگیری آن‌ها زمان زیادی نمی‌برد و برای هر سلیقه‌ای مناسب اند. ماینکرفت نیز به عنوان بازی کم حجمی که روی زغالی‌ترین رایانه‌ها و تلفن‌های همراه اجرا می‌شود، نه تنها تیک همه این موارد را می‌زند، بلکه یک مزیت مهم دیگر هم دارد. این بازی در بیشتر اوقات آرامش بخش و بدون استرس است.

 

قدیمی، اما دوست داشتنی

 

نگاهی به بازی «ماینکرفت»، یکی از بهترین گزینه‌ها برای گذراندن روز‌های قرنطینه در خانه

 

در سال ۲۰۰۹ میلادی و در میان هیاهوی عناوین بزرگی که با تبلیغات سرسام آور بر سر فروش‌های میلیونی با هم رقابت می‌کردند، بازی‌ای به بازار عرضه شد که بدون شک یکی از خلاقانه‌ترین آثار کل تاریخ سرگرمی است. چند جوان مستقل در شرکتی کوچک به نام Mojang چنان تکانی به این صنعت دادند که حتی امروز و با ورود به نسل نهم کنسول‌های بازی، هنوز آثارش پابرجاست. با شروع بازی، از سبک گرافیک آن و پیکسل‌هایی که به راحتی قابل شمارش اند شگفت زده خواهید شد، اما Minecraft منتظر کسانی است که از زرق و برق‌های متداول این صنعت خسته شده اند و خواهان تجربه‌هایی نو هستند. با اینکه بیش از ۱۰ سال از عرضه ماینکرفت می‌گذرد، هنوز هم این بازی در بین عناوین پرفروش قرار دارد و با فروشی نزدیک به ۲۰۰ میلیون نسخه، در بین ۱۰ بازی برتر تاریخ از نظر تعداد نسخه‌های فروخته شده قرار دارد.

 

گشت و گذار در دنیای پیکسلی

 

نگاهی به بازی «ماینکرفت»، یکی از بهترین گزینه‌ها برای گذراندن روز‌های قرنطینه در خانه

 

بازی شما را در یک دنیای نامحدود قرار می‌دهد و به شما آزادی کاملی می‌بخشد که ممکن است برای تازه واردان به این بازی کمی گیج کننده باشد. در این نوع از بازی، شما به چیزی دسترسی ندارید مگر اینکه آن را به دست بیاورید که برای آن ۲ روش وجود دارد: کندن بلوک‌ها که با نگه‌داشتن انگشت روی آن‌ها صورت می‌گیرد یا تولید آن چیز که از طریق ترکیب بلوک‌هایی که کنده اید انجام می‌شود. شب هنگام نیز دشمنان و زامبی‌ها ظاهر می‌شوند که هرکدام به گونه‌ای جالب و کشنده هستند. بازی هم اکنون دارای سیر وسیعی از دشمنان است که به بازی حس تازگی می‌بخشند و ساختن پناهگاه و سلاح را واجب می‌کنند. بازی ماینکرفت خیلی گسترده است و با اضافه شدن ۲ بعد دیگر (End, Nether) به بازی، گسترده‌تر نیز می‌شود.

 

به دنبال منابع

 

نگاهی به بازی «ماینکرفت»، یکی از بهترین گزینه‌ها برای گذراندن روز‌های قرنطینه در خانه

 

بازی Minecraft همان طور که از نامش پیداست درباره معدن کاری و ساختن است. ساختن در بازی با عمل ساده لمس کردن بلوکی که می‌خواهید روی آن بسازید انجام می‌پذیرد. عمل جمع کردن منابع و ساختن که در کل بنیان این بازی است و شما بیشترین زمان را به این ۲ کار مشغول هستید بسیار خوشایند و سرگرم کننده است. از دیگر کار‌هایی که می‌توانید در بازی انجام دهید می‌توان کشاورزی، ماهیگیری، جادوکردن ابزارها، ساخت دستگاه‌های خودکار با Redstone، ساخت معجون و اهلی کردن حیوانات را نام برد. بازی ماینکرفت بازی جست و جو و اکتشاف است. دنیای بازی به سرزمین‌های مختلفی تقسیم شده است که هرکدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد. از جمله سرزمین‌های بازی می‌توان به مناطق بیابانی، دشتی، کوهستان ها، اقیانوس‌ها و ... اشاره کرد. هم چنین در این سرزمین‌ها معبد‌هایی پنهان هستند که ارزش اکتشاف را دارند یا روستا‌هایی که با اهالی آن‌ها می‌تونید تجارت کنید. پس بهتر است یک نقشه بسازید و در این دنیای بزرگ به اکتشاف بپردازید.

 

گستردگی حیرت انگیز

نگاهی به بازی «ماینکرفت»، یکی از بهترین گزینه‌ها برای گذراندن روز‌های قرنطینه در خانه

 

دنیای ماینکرفت هم زمان با گشت و گذار شما وسیع‌تر می‌شود و با کوه ها، جنگل‌ها و منظره‌های جدیدی روبه رو می‌شوید که انتظار شما را می‌کشند. همین موضوع باعث شده است خیلی از افراد دنیای آن را بی انتها فرض کنند. اما بر خلاف باور بسیاری از گیمرها، دنیای ماینکرفت نامحدود نیست. ظاهرا هر مربع و بلوک بازی در واقع یک متر مربع است و وسعت نهایی نقشه بازی به ۶۰۰ میلیون کیلومتر مربع می‌رسد. اگر بزرگی و عظمت این عدد برایتان ملموس نیست، بگذارید خیلی ساده بگویم که بازی جهان باز ماینکرفت وسعتی ۷ برابر بزرگ‌تر از کره زمین دارد. تا امروز هیچ کس نتوانسته است سرتاسر این دنیا را کشف کند و در نقطه به نقطه آن قدم بگذارد، اما رکورد گینس برای طولانی‌ترین ماجراجویی در ماینکرفت به شخصی به نام کرت جی مک (Kurt J Mac) تعلق دارد که از نقطه شروع بازی در سال ۲۰۱۱ تا سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۲ میلیون کیلومتر پیشروی کرده است.

 

تجربه آنلاین ماینکرفت

 

نگاهی به بازی «ماینکرفت»، یکی از بهترین گزینه‌ها برای گذراندن روز‌های قرنطینه در خانه

 

شرکت موجانگ در صداگذاری بازی ماینکرفت نهایت تلاش خود را به کار گرفته و نتیجه کار هم استثنایی و عالی شده است. همه صدا‌های محیط بازی به شکلی طبیعی و هیجان انگیز طراحی و ساخته شده و موسیقی‌هایی که در بخش‌های مختلف بازی استفاده شده اند باعث بالا بردن هیجان بازی و ارتباط قوی تری بازیکنان می‌شوند. یکی دیگر از جذابیت‌های این بازی بخش آنلاین آن است. در این بخش گیمر‌ها می‌توانند به صورت آنلاین وارد بازی شوند و با سایر بازیکنان به رقابت و ساخت وساز بپردازند. در این بازی یک قسمت فروشگاه درون برنامه‌ای قرار داده شده است که بازیکن می‌تواند اسکین‌هایی برای شخصیت خود خریداری کند. همچنین گیمر‌ها با خرید Texture Pack می‌توانند استایل و ظاهری جدید به گرافیک بازی خود بدهند و با جذابیت‌های بیشتری روبه رو شوند.
 

بازی‌های بیشتر
نگاهی به آخرین نسخه مجموعه Assassin’s Creed | اسسـینز در قلمرو وایکینگ‌ها
«واچ داگز لیجن»؛ ایده‌ای جسورانه در دنیای بازی‌های جهان‌باز
نگاهی به بازی «آخرین نگهبان»، ساخته یکی از نابغه‌های بازی‌سازی دنیا
بررسی نسخه بازسازی شده «مافیا»، یکی از خاطره انگیزترین بازی‌های ویدئویی تاریخ + ویدئو
نگاهی به بازی Creaks، شاهکاری در دنیای بازی‌های مستقل
سفری به ژرفای آرامش در دنیای ABZU | یک ادیسه دریایی + تریلر
معرفی بازی موبایلی Once Upon a Tower | فرار از زندان اژد‌ها
بررسی بازی The Last of Us 2

 


 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->