سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
سرخط خبرها

پیش‌بینی بورس فردا دوشنبه ۲۸ تیر

  • کد خبر: ۷۴۷۷۸
  • ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
پیش‌بینی بورس فردا دوشنبه ۲۸ تیر
یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است: روند کلی بازار مثبت و متعادل است. بنابراین اصلاح قیمتی و ریزش در برخی از نمادها طبیعی است.
به گزارش شهرآرانیوز، امروز بازار سرمایه تحرکات منفی را از خود نشان داد. شاخص کل بورس امروز با ۸۳۲۶ واحد کاهش رقم یک میلیون و ۳۰۲ هزار واحد را ثبت کرد. امروز حتی شاخص کل هم‌وزن هم منفی شد و گروه‌های کوچک بازار هم با فشار فروش همراه شدند.

روز گذشته شاهد روند مثبت در نماد‌های پالایشی و دیگر گروه‌های شاخص‌ساز بازار سهام بودیم، اما با عرضه از سمت حقوقی‌ها روند کلی بازار تغییر کرد و عمده نماد‌ها با قفل صف فروش همراه شدیم.

روز گذشته نرخ سود بین بانکی باز هم تغییر کرد و به بالای ۱۸ درصد رسید حالا باید ببینیم تمامی این سیگنال‌ها تاثیری در رشد یا ریزش بازار دارند یا خیر؟

ابراهیم سماوی، کارشناس بازار سرمایه درباره تاثیر تغییر نرخ سود بین بانکی در نماد‌های بانکی گقت: محل اصلی درآمد‌های بانک‌ها از طریق نرخ تسهیلات اعطایی و سپرده‌هایی است که در نزد خود دارند و تغییرات نرخ سود بین بانکی نه درآمد خاصی را برای بانک‌ها شکل می‌دهد و نه هزینه گسترده‌ای را برای آن‌ها ایجاد می‌کند. پس تغییرات ریزشی نماد‌های بانک‌ها را نمی‌توانیم به علت تغییرات در نرخ سود بین بانکی بدانیم. دلیل اصلی تحرکات این نماد‌ها روند کلی بازار سرمایه است.
 
سماوی در بخش دیگری گفت: نماد‌های گروه پتروشیمی و پالایشی هم در چند هفته گذشته رشد قیمتی خوبی داشتند. در حال حاضر این گروه درباره نرخ‌های جهانی با ابهام رو به رو هستند. به دلیل عرضه‌های روز گذشته با روند منفی همراه شده‌اند. اما باید به طور کلی توجه داشته باشیم که رویکرد کلی بازار تغییر کرده است.

وی افزود: به طور کلی اگر در چند روز آینده نرخ‌های پالایشی‌ها اعلام شوند باز هم می‌توانیم روند متعادل‌تری را برای این گروه متصور باشیم.

سماوی درباره روند گروه خودرویی گفت: این گروه هم مثل نماد‌های دیگر با رشد قیمتی همراه بوده‌اند. در حال حاضر هم لیدری بازار را بر عهده گرفتند. خودوریی‌ها با توجه به تحرکات اخیرشان نیازمند اصلاح در کوتاه مدت هستند.
 
 
منبع:تجارت نیوز
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->