ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

صعود قیمت پرواز‌ها به مشهد

  • کد خبر: ۷۴۹۳۰
  • ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
صعود قیمت پرواز‌ها به مشهد
قیمت بلیت هواپیما از شهر‌های مختلف به مشهد، به طور میانگین بیش از یک میلیون تومان است.

ملیحه فلاح | شهرآرانیوز؛ تا به تعطیلات یا مناسبت‌های خاص مذهبی نزدیک می‌شویم، قیمت بلیت هواپیما به خصوص به مقصد مشهد شروع به اوج گرفتن می‌کند. حالا در آستانه عید قربان و تعطیلات پایان هفته، قیمت بلیت تهران به مقصد مشهد به بیش از یک میلیون تومان رسیده است، درصورتی که در همین تاریخ، بلیت پرواز‌های مشهد به مقصد تهران با قیمت تقریبی ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، اما نکته جالب اینجاست که درست در پایان تعطیلات، این معادله برعکس می‌شود و قیمت بلیت هواپیما به مقصد تهران به بیشتر از یک میلیون تومان نزدیک می‌شود. طبق مصوبه شورای عالی هواپیمایی کشوری، بالاترین رقم قیمت بلیت هواپیمای تهران به مقصد مشهد حدود ۷۷۰ هزار تومان است.


البته این صعود قیمت پرواز‌ها برای دیگر شهر‌ها نیز به چشم می‌خورد. مثلا تا لحظه تهیه این گزارش، قیمت پرواز از مبدأ اصفهان، شیراز و کیش به مقصد مشهد به طور میانگین درحدود یک میلیون تومان و بلیت پرواز‌های اهواز، بندرعباس و تبریز به مقصد مشهد حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده است.


بلاتکلیفی مردم درباره قیمت بلیت

کارشناس ارشد انجمن صنفی دفاتر مسافرت هوایی وگردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه قرار است جلسه‌ای برای تعیین نرخ بلیت هواپیما در شورای عالی هواپیمایی کشوری برگزار شود، به شهرآرا گفت: فعلا هم مردم و هم آژانس‌ها برای قیمت بلیت هواپیما بلاتکلیف هستند. شورای عالی هواپیمایی کشوری باید هرچه سریع‌تر نرخی را تصویب کند تا تکلیف مسافر و آژانس مشخص شود.


مجید فرقانی به رعایت نکردن نرخ مصوب بلیت هواپیما توسط آژانس‌های هواپیمایی اشاره کرد و سه دلیل برای آن برشمرد. به گفته او افزایش تقاضا در این روز‌ها از یک سو و مصوبه ستاد ملی کرونا درباره اجازه فروش ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما ازسوی دیگر، شرایط را برای شرکت‌ها سخت کرده است. همچنین باتوجه به اینکه هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی با ارز پرداخت می‌شود و بسیار سنگین است، این شرکت‌ها ضرر و زیان زیادی را تحمل می‌کنند که درنهایت بخشی از این زیان از جیب مردم جبران می‌شود.


کارشناس ارشد انجمن صنفی دفاتر مسافرت هوایی وگردشگری خراسان رضوی این مشکلات را ناشی از تصمیم‌های نادرست دستگاه‌های مربوط دانست و گفت: وزارت بهداشت محدود کردن خیلی از اجتماع‌های کشور را نادیده می‌گیرد، اما اقدام به محدود کردن ظرفیت پرواز‌ها می‌کند که نتیجه آن، ضرر به صنعت هواپیمایی و در ادامه جیب مردم است. با وجود این انتقاد فرقانی، بسیاری از پرواز‌ها طبق مشاهدات و گفته‌های مسافران، با تکمیل ظرفیت پرواز می‌کنند.

 

به گزارش مهر، محمد حسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، گفته است: تکلیف قیمت بلیت هواپیما در جلسه شورای عالی هواپیمایی کشوری که در همین هفته برگزار خواهد شد، تعیین می‌شود و درخواست شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش قیمت بررسی خواهد شد، اما مبنای اصلی تصمیم گیری در این جلسه، تجزیه وتحلیل قیمتی است که شرکت‌های هواپیمایی باید ارائه کنند. همچنین این خبرگزاری نوشت: برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که شاید شورای عالی هواپیمایی در جلسه هفته جاری خود، بار دیگر با افزایش ۱۰درصدی نرخ بلیت هواپیما نسبت به آخرین نرخ نامه کف و سقف قیمتی بلیت پرواز‌های داخلی که- در آبان۱۳۹۹ به تصویب شورای عالی هواپیمایی رسیده بود- موافقت کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->