آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد امیرعبدالهیان: توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم ابراز نگرانی عراق از حمله به برخی مواضع در اصفهان حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رایزنی منطقه‌ای «بایدن» و شاه اردن در واشنگتن

  • کد خبر: ۷۴۹۶۲
  • ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
رایزنی منطقه‌ای «بایدن» و شاه اردن در واشنگتن
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، روز دوشنبه میزبان پادشاه اردن، عبدا... دوم، یکی از متحدان اصلی آمریکا در منطقه خاورمیانه بود.

عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، روز دوشنبه میزبان پادشاه اردن، عبدا... دوم، یکی از متحدان اصلی آمریکا در منطقه خاورمیانه بود. پس از برگزاری نشست الکاظمی، نخست وزیر عراق، و بایدن، این دیدار دومین ملاقات حضوری بایدن با یکی از رهبران کشور‌های خاورمیانه به شمار می‌آید. به گزارش «رویترز»، عبدا... دوم، که در ماه آوریل، قدرتش در کشور از سوی برادر ناتنی وی، شاهزاده حمزه، به چالش کشیده شد، برای نخستین بار روز دوشنبه با بایدن دیدار کرد و پس از آن قرار است روز سه شنبه با معاون رئیس جمهور، کاملا هریس، و وزیر امور خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن، ملاقات کند.

 

یکی از مقامات ارشد دولت بایدن درباره این دیدار‌ها گفته است که انتظار می‌رود مذاکرات مقامات ارشد آمریکایی با پادشاه اردن درباره حل مسائل میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان باشد؛ زیرا از دیدگاه آمریکا عبدا... دوم نقشی منحصر به فرد در خاورمیانه ایفا می‌کند و می‌تواند واسطه‌ای میان دولت‌های مختلف منطقه باشد. علاوه بر این، موقعیت عبدا... در کشور خودش نیز ممکن است یکی دیگر از موضوعات این گفتگو‌ها باشد. پیش‌تر بایدن حمایت کامل خود را از عبدا... دوم اعلام کرده بود. این مقام ارشد می‌گوید که سایر موضوعاتی که احتمالا در این دیدار‌ها مطرح خواهد شد، آینده توافقنامه‌های عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و چهار کشور عربی، مذاکرات با ایران درباره برنامه هسته‌ای صلح آمیز این کشور و بحران انسانی در سوریه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->