واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

کلوئی ژائو به جمع هیئت داوران جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۱ پیوست + پوستر و فیلم افتتاحیه

  • کد خبر: ۷۵۱۰۹
  • ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
کلوئی ژائو به جمع هیئت داوران جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۱ پیوست + پوستر و فیلم افتتاحیه
با رونمایی از پوستر جشنواره ونیز ۲۰۲۱، کلوئی ژائو، کارگردان چینی-آمریکایی که سال گذشته، فیلم «سرزمین آواره‌ها» را در جشنواره ونیز رونمایی کرد و در ادامه توانست چندین جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم را از آن خود کند، به جمع هیئت داوران هفتاد و هشتمین جشنواره بین‌المللی ونیز ایتالیا اضافه شد.

به گزارش شهرآرانیوز - کلوئی ژائو، کارگردان چینی-آمریکایی که سال گذشته، فیلم «سرزمین آواره‌ها» را در جشنواره ونیز رونمایی کرد و در ادامه توانست چندین جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم را از آن خود کند، به جمع هیئت داوران هفتاد و هشتمین جشنواره بین‌المللی ونیز ایتالیا اضافه شد.

طبق اعلام پیشین، امسال بونگ جون هو، کارگردان اهل کره‌جنوبی برنده اسکار برای فیلم «انگل»، ریاست هیئت داوران بخش رقابتی اصلی ونیز را بر عهده دارد و در کنار او، ویرجینیا افیرا، بازیگر فرانسوی، سینتیا اریوو، بازیگر بریتانیایی، سارا گادون، بازیگر و تهیه‌کننده کانادایی، ساوریو کاستانزو، کارگران ایتالیایی و الکساندر نانو، مستندساز رومانیایی، دیگر اعضای هیات‌داوران جشنواره ونیز را تشکیل می‌دهند.


هیئت داوران، برندگان جایزه شیر طلای بهترین فیلم، شیر نقره جایزه بزرگ هیئت داوران، شیر نقره‌ای بهترین کارگردانی، جوایز بهترین بازیگر مرد و زن، بهترین فیلمنامه، جایزه ویژه هیئت داوران و جایزه مارچلو ماسترویانی (ویژه بهترین بازیگر نو ظهور) را اعطاء می‌کنند.

 

فیلم‌های حاضر در این دوره از جشنواره فیلم ونیز روز ۲۶ جولای (۴ مرداد) معرفی خواهند شد.

 

امسال پیش از آغاز رسمی جشنواره فیلمی از روند برگزاری جشنواره در دوران همه‌گیری با عنوان «جشنواره ونیز: سینما در دوران کووید» به کارگردانی آندریا سگره در روز ۳۱ اوت (۹ مهر) پخش خواهد شد. پخش نسخه بازسازی شده فیلم «میان معجزه‌ها» ساخته نینو مانفردی نیز بخشی از این مراسم پیش از افتتاحیه ونیز است.

 

کلوئی ژائو به جمع هیئت داوران جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۱ پیوست + پوستر و فیلم افتتاحیه

 

پوستر این دوره از جشنواره را که دیروز (دوشنبه ۲۹ تیر) رونمایی شد، لورنتسو ماتوتی طراحی کرده است.

 

شهرام مکری، کارگردان فیلم‌های «ماهی و گربه» و «هجوم» و «جنایت بی‌دقت» یکی از پنج داور بخش مسابقه افق‌های هفتاد و هشتمین جشنواره فیلم ونیز به ریاست یاسمیلا ژبانیچ، فیلمساز نامدار و نامزد اسکار برای فیلم تحسین شده «کجا می‌روی آیدا؟» است.

 

در بخش رقابتی افق‌ها امسال پنج داور کار داوری را انجام می‌دهند و دیگر اعضای این بخش در کنار مکری، شامل مونا فست‌ولد کارگردان تحسین‌شده نروژی که فیلم «دنیایی که می‌آید» وی سال پیش در ونیز به نمایش درآمد، نادیا ترانووا نویسنده ایتالیایی و جاش سیگل از موزه هنرهای مدرن نیویورک خواهند بود.

 

مکری سال ۲۰۱۳ با «ماهی و گربه» جایزه ویژه بخش افق‌های ونیز را از آن خود کرده بود و سال پیش نیز «دشت خاموش» احمد بهرامی از ایران جایزه بهترین فیلم این بخش را دریافت کرد.

 

هفتاد و هشتادمین جشنواره بین‌المللی ونیز، از ۱ تا ۱۱ سپتامبر (۱۰ تا ۲۰ شهریور) برگزار می‌شود و فیلم «مادران موازی» به کارگردانی پدرو آلمادوارِ اسپانیایی و با بازی پنه لوپه کروز، فیلم افتتاحیه این رویداد سینمایی خواهد بود.

 

منبع: خبرآنلاین

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->