مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

پایان هفته؛ اوج موج پنجم کرونا در مشهد و خراسان رضوی

  • کد خبر: ۷۵۲۲۸
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
پایان هفته؛ اوج موج پنجم کرونا در مشهد و خراسان رضوی
بحران کرونا به‌اندازه‌ای جدی و فراگیر است که طبق اعلام دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید۱۹ دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، همه بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

مهدی عسکری | شهرآرانیوز؛ به خطرناک‌ترین و بحرانی‌ترین زمان شیوع کرونا در شهر رسیده‌ایم. بحران به‌اندازه‌ای جدی و فراگیر است که طبق اعلام دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید۱۹ دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، همه بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد به حالت آماده‌باش درآمده‌اند و دستور داده شده است همه عمل‌های غیرضروری لغو شود و همه ظرفیت بیمارستان‌های عمومی و خصوصی به درمان کرونا اختصاص یابد.


به‌گفته علی‌اصغر انجیدنی، تعداد بیماران بستری کرونایی زیرپوشش بیمارستان‌های دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از مرز هزار نفر گذشته و این تعداد در خراسان‌رضوی به ۱۳۰۰نفر رسیده است. آمار مراجعات کرونایی به مراکز منتخب کرونا در مشهد به بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته است و اکنون نتیجه آزمایش افزون بر ۳۵درصد از مراجعه‌کنندگان به مراکز منتخب دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد مثبت می‌شود.

 

دراین‌میان سهم چشمگیری از کرونا در این شهر به‌دلیل سفر و پذیرش بیماران کرونایی از استان‌های هم‌جوار به خراسان‌رضوی و مشهد است و بخش زیادی از تخت‌های بیمارستانی شهر در اشغال بیماران غیربومی است. وضعیت در شهر‌های سرخس، سبزوار، گناباد، درگز، کاشمر، بینالود، قوچان و چناران هم قرمز است. اکنون بیش از ۳۳۰هزار نفر از اتباع خارجی که بیشتر آن‌ها افغانستانی هستند، زیرپوشش خدمات سلامت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد قرار دارند و خطر انتقال سویه جدید از این جهت نیز وجود دارد.


روز‌های سخت‌تر در راه است

وضعیت قرار است سخت‌تر و بدتر از این هم بشود و به‌گفته انجیدنی، طبق پیش‌بینی‌ها، در هفته آینده کرونا در استان گسترش یافته و در روز‌های پایانی این هفته موج پنجم کرونا در مشهد و خراسان‌رضوی به اوج قله می‌رسد.


آخرین تغییرات در وضعیت قرمز

اکنون و در آخرین تغییرات برای وضعیت قرمز کرونایی، همه فعالیت‌های اداره‌ها و دستگاه‌های موضوع ماده ۲ قانون مدیریت بحران، به‌استثنای نیرو‌های مسلح کشور، باید با کاهش تا یک‌دوم کارکنان ارائه‌دهنده خدمات ضروری، کاهش حضور کارکنان سایر دستگاه‌ها به میزان دوسوم و لغو همه مأموریت‌های اداری غیرضروری همراه باشد. ضمن اینکه جلسات ضروری نیز باید با حضور نهایت ۱۵ نفر برگزار شود.


از سوی دیگر در اصناف تجاری، بازرگانی و خدماتی (مشاغل گروه ۲ و ۳ و ۴) ۲ هفته تعطیلی اعمال می‌شود و در صورت عدول از این مقررات، صنف یا اصناف متخلف ۲ هفته پلمب می‌شوند.


مراکز آموزشی، مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌عالی، آموزشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه نیز باید کامل تعطیل باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->