معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

ثبات در تأمین کالاهای اساسی زیر سایه افزایش قیمت‌ها

  • کد خبر: ۷۵۳۲۲
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
ثبات در تأمین کالاهای اساسی زیر سایه افزایش قیمت‌ها
مدیر بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: بازار پرفرازونشیب کالاهای اساسی در یک سال گذشته، اکنون در تأمین به ثباتی نسبی رسیده، اما قیمت‌ها تحت‌تأثیر عرضه و تقاضا و تورم موجود است.

همتی|شهرآرانیوز، براساس اعلام مرکز آمار ایران، از بین ۹۴کالایی که تغییرات قیمت آن‌ها از اردیبهشت‌ماه سال گذشته تا ماه مشابه امسال منتشر شده، قیمت ۲۴کالا بیش از ۱۰۰درصد افزایش یافته است. دراین‌میان برخی کالا‌های دیگر که قیمتشان در یک سال بیش از دوبرابر شده، شامل برخی از انواع حبوبات، برنج و روغن است؛ به‌طوری‌که در اردیبهشت‌ماه امسال قیمت برنج هندی، نخود، کره پاستوریزه، روغن نیمه‌جامد ۴/۵کیلویی و حلب ۱۶کیلویی روغن نباتی معمولی به‌ترتیب ۱۴۲/۶، ۱۳۲/۲، ۱۲۴/۸، ۱۲۸/۷ و ۱۳۴/۵ درصد نسبت به اردیبهشت‌ماه سال قبل افزایش یافته است. اما دراین‌بین کالا‌هایی مثل برنج پاکستانی و میوه تحت‌تأثیر عرضه و تقاضا و ثبات در زنجیره تأمین و توزیع، روند کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند.

به‌گفته مدیر بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی، در کنار افزایش قیمت‌ها در سال گذشته، ما شاهد بی‌ثباتی در زنجیره توزیع برای مصرف‌کننده بودیم. از ابتدای امسال بازار کالا‌های اساسی در ۳ قلم کالای پراهمیت مثل روغن، شکر و برنج به ثابتی نسبی رسیده، اما قیمت‌ها تحت‌تأثیر عرضه و تقاضا و تورم موجود است.

حمیدرضا رجوعی درباره بازار شکر یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون حدود ۷۰ هزار تن شکر در مشهد توزیع کردیم که تقریبا ۵۰ هزار تن از این میزان در بخش صنایع توزیع شده است. آخرین سهمیه شکر خانوار اکنون درحال توزیع است و بازار شکر از ثباتی نسبی برخوردار شده است و اکنون مشکل خاصی در تأمین شکر نداریم.

وی گفت: شکر با نرخ مصوب ۱۱هزار و ۵۰۰تومان عرضه می‌شود. این قیمت سال گذشته نیز برای بخش صنعت همین بود و امسال هم با همین قیمت عرضه می‌شود. تأمین شکری که واردکنندگان بخش خصوصی وارد می‌کنند، براساس عرضه و تقاضاست و کارخانجات می‌توانند شکرشان را بسته به نیاز از این بازار تأمین کنند. باتوجه‌به اینکه عرضه در این بازار به حد کافی است، قیمت شکر از ۱۱هزار و ۵۰۰تومان بیشتر نمی‌شود. همچنین در تأمین و زنجیره توزیع هم هیچ مشکلی نداریم و روند خوبی را از ابتدای سال طی کرده‌ایم. اگر بخش خصوصی هم مقدار بیشتری شکر نیاز دارد، براساس حواله‌ای که اعلام می‌کند، با همان نرخ مصوب کشوری ۱۱هزار و ۵۰۰تومان در اختیارش قرار می‌دهیم.

رجوعی تصریح کرد: اگر در یک‌سال گذشته در زنجیره تأمین و توزیع در بازار مشکل داشتیم، اکنون این مشکل حل شده است؛ به‌طوری‌که بیش از نیاز استان کالای اساسی موجود است. در یک‌سال گذشته در برخی اقلام مثل روغن و برنج مشکل تأمین داشتیم، اما اکنون همه مشکلات شبکه حل شده است؛ به‌طوری‌که از ابتدای سال ماهانه ۱۰ هزار تن روغن خانوار برای استان در نظر گرفته شده است و حتی بعضی اقلام زیر قیمت مصوب عرضه می‌شود.

وی افزود: قیمت برنج وارداتی که در ابتدای سال ۹۹ به‌وسیله بخش خصوصی و با ارز نیمایی وارد می‌شد، در یک‌سال گذشته روند کاهشی داشت، به‌طوری‌که در اسفندماه قیمت به‌شکل چشمگیری کم شد. همه تلاشمان این بوده است که زنجیره تأمین و توزیع با نیاز‌های کشور همگام شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->