گوشت در مدار گرانی و‌ کاهش تقاضا در بازار مشهد

  • کد خبر: ۵۸۰۲۰
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
گوشت در مدار گرانی و‌ کاهش تقاضا در بازار مشهد
بعد از سیر صعودی افزایش قیمت ۲ کالای اساسی مرغ و گوشت در یک سال گذشته، اکنون این بازار شاهد یک ثبات نسبی است اما از ارزانی خبری نیست.

طنین همتی|شهرآرانیوز، بعد از سیر صعودی افزایش قیمت ۲ کالای اساسی مرغ و گوشت در یک سال گذشته، اکنون این بازار شاهد یک ثبات نسبی است اما از ارزانی خبری نیست.


در بازار امروز مشهد، در گزارش میدانی شهرآرانیوز،. ران گوسفندی ۱۲۹هزار و ۵۰۰تومان، سردست با گردن هم کیلویی ۱۲۹هزار تومان، قلوه‌گاه بی‌استخوان گوسفند ۷۵هزار تومان، راسته گوسفندی ۱۳۵هزار تومان، ماهیچه گوسفندی ۱۵۰هزار تومان و همچنین گوشت بسته‌بندی‌شده بدون چربی و استخوان ۱۴۰هزار تومان است.


همچنین قیمت مرغ به‌گفته یکی از فروشگاه‌های مشهد، روزانه از سوی اتحادیه اعلام می‌شود و چون هنوز بار ارسال نشده است نمی‌توانند قیمت آن را اعلام کنند.


اما در بازار میادین و تره‌بار شهرداری مشهد، مرغ تازه کیلویی ۲۰هزار و ۴۰۰تومان، سینه مرغ بسته‌بندی ۳۰هزار تومان، پاچین مرغ بسته‌بندی ۲۸هزار تومان و شنیسل مرغ بسته‌بندی ۴۵هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

 

به‌گزارش شهرآرانیوز، ۲ کالای مصرفی گوشت و مرغ، به‌گفته فروشنده‌های شهر آن‌چنان تقاضایی ندارد و مشتری هم نیست. همچنین باتوجه‌به اینکه در اواسط ماه هستیم، از میزان تقاضا کاسته می‌شود.


به‌گفته یکی از فروشندگان، گوشت در مدار گرانی است، اما چند روزی است سه‌چهار هزار تومان کاهش قیمت داشته است. ران گوسفند که در چند روز گذشته تا ۱۳۲هزار تومان پیش رفت، اکنون در بازار حدود ۱۲۹هزار تومان است.

 

به‌گفته فروشندگان، دلیل مشخصی برای نوسان قیمت گوشت وجود ندارد، اما چیزی که واضح است این است که کاهش تقاضا داریم. باتوجه‌به اینکه در همه کالاهای ضروری مردم افزایش قیمت داشتیم، مردم توان مالی برای خرید ماهانه گوشت یکجا را ندارند، چه اینکه مشتری‌هایی داشتیم که تا دوسه میلیون تومان در ماه گوشت می‌خریدند، اما اکنون همان شخص در حد ۵۰۰ هزار تومان خرید می‌کند و آن مبلغی که قبل‌تر به خرید گوشت اختصاص می‌داد، اکنون به چند کالا اختصاص می‌دهد.

 

به‌گفته غفوری، از فروشندگان مشهد، با‌توجه‌به اوضاع کرونایی و اینکه گوشتی مثل شترمرغ و بوقلمون هم طبع گرمی دارد، تقاضا برای این ۲ منبع پروتئینی هم افزایش پیدا کرده است.


وی درباره قیمت گوشت‌های دیگر بازار مشهد گفت: گوشت شتر باتوجه‌به کمیاب‌بودن آن، از گوشت گوسفندی گران‌تر است اما گوشت شترمرغ آن‌چنان از نظر قیمتی با گوشت گوسفند تفاوت ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->