جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

عرضه ۲۲۰ هزار عنوان کتاب از ناشران داخلی و خارجی در نمایشگاه کتاب مشهد

  • کد خبر: ۷۵۳۶
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲
عرضه ۲۲۰ هزار عنوان کتاب از ناشران داخلی و خارجی در نمایشگاه کتاب مشهد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد ۲۰۰ هزار عنوان کتاب از ناشران داخلی و ۲۰ هزار عنوان کتاب از ناشران خارجی عرضه می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، جعفر مروارید در نشست شورای سیاستگذاری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد گفت: این نمایشگاه از هشتم آبان ماه به مدت یک هفته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی این شهر برپا خواهد شد. 

وی اظهار داشت: این نمایشگاه در ۲۰ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی با یک‌هزار غرفه در ۱۰ سالن برپا می‌شود که ۲۰۰ هزار عنوان کتاب از ناشران داخلی و ۲۰ هزار عنوان کتاب از ناشران خارجی در آن عرضه می‌شود.

وی گفت: هزینه‌های مرتبط با فراهم کردن امکانات برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در مشهد نسبت به سال گذشته سه برابر شده لذا کمک‌های دستگاه‌های اجرایی نیز در این زمینه باید سه برابر شود.

مروارید برگزاری سرای اهل قلم، شب‌های فرهنگی، شب‌های شعر، اجرای نمایش‌های خیابانی، رونمایی از کتاب، نشست‌های تخصصی و علمی، موسیقی محلی، برنامه ویژه کودکان و برگزاری جشنواره انتخاب کتاب سال استان خراسان رضوی را از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه برشمرد.

وی افزود: امسال سه هزار عنوان کتاب در جشنواره انتخاب کتاب سال خراسان رضوی مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت ۶ عنوان کتاب به مرحله نهایی راه یافت و کتاب‌های برگزیده طی مراسمی در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد معرفی می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، همه کتاب‌ها با ۳۰ تا ۴۰ درصد تخفیف عرضه می‌شود که ۲۰ درصد تخفیف مربوط به بن‌های کتاب و باقی آن مربوط به ناشران است.

وی شعار این نمایشگاه را "کتاب، پیشران مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی" ذکر کرد و افزود: بحث و بررسی پیرامون طرح مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه خواهد بود.

معاون فرهنگی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: یکی از حوزه‌هایی که همواره در جامعه مورد کم‌ مهری قرار گرفته، حوزه فرهنگی و شاخص آن کتاب و کتابخوانی است.

حسن جعفری افزود: کتاب همواره در ادوار و ادیان مختلف مورد توجه بوده و اسلام نیز به آن عنایت ویژه‌ای داشته زیرا کتاب نخستین معجزه نبی مکرم اسلام (ص) است، به طوری که در قرآن کریم ۱۵۵ مرتبه از کلمه کتاب و ۵۸۲ مرتبه از علم نام برده شده که نشان‌دهنده توجه خاص اسلام به حوزه کتاب و کتابخوانی است.

وی ادامه داد: نخبگان و دانشمندان ایرانی از جمله خواجه نصیرالدین طوسی کتابدار بودند و به داشتن کتابخانه‌های شخصی خود افتخار می‌کردند اما امروز این اندیشه در جامعه از بین رفته و به یک نقیصه جدی تبدیل شده است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: انتظار می‌رود همه امکانات صرف گسترش فرهنگ کتابخوانی شود زیرا کتاب، کتابخوانی و کتابخانه‌ها مورد کم توجهی قرار گرفته اند.


منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->