سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد
سرخط خبرها

از سکو‌های المپیک تا جلسه هیئت مدیره بانک تجارت

  • کد خبر: ۷۵۶۶۴
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
از سکو‌های المپیک تا جلسه هیئت مدیره بانک تجارت
هرقدر انتشار ویدئوی مربوط به جلسه هیئت مدیره بانک تجارت در فضای مجازی واکنش‌های منفی در پی داشت، لابه لای اخبار المپیکی که این روز‌ها روی بورس است، تصویری منتشر شد که برعکس، کلی واکنش مثبت ایجاد کرد و حس خوبی را به خیلی‌ها منتقل کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در مقام ناظر پشت میکروفون نشسته است و می‌گوید: «اگر موافق باشین، ما ۴۰۰ میلیون رو پاداش اعضای هیئت مدیره در نظر بگیریم به صورت خالص.» حرفش که تمام می‌شود، هیاهویی در فضا می‌پیچد. دیگر افراد حاضر سر خالص و ناخالص بودن مبلغ پاداش چانه می‌زنند و درنهایت بعد از بالا و پایین‌هایی که در کسری از ثانیه صورت می‌گیرد، مبلغ یک جهش ۱۰۰ میلیونی می‌کند و با ذکر یک صلوات، ۵۰۰ میلیون ناخالص به عنوان پاداش اعضای هیئت مدیره بانک تجارت در نظر گرفته می‌شود.


شاید شما هم این ویدئو را دیده باشید. ویدئویی که متعلق به جلسه اعضای هیئت مدیره بانک تجارت است که در آن مشغول تصویب پاداشی برای خود هستند. این ویدئو بعد از بازنشرشدن در فضای مجازی، واکنش‌های منفی زیادی را در پی داشت و سؤال‌ها و انتقاد‌های زیادی را برای کاربران ایجاد کرد. کاربری نوشت: «کاش ما هم می‌تونستیم اراده کنیم و ۵۰۰ میلیون بیاد به حسابمون.» و کاربر دیگری پرسیده بود: «یعنی واقعا این ۵۰۰ میلیون پاداش منطقیه؟ ما نباید ناراحت بشیم؟ آه چی؟ آه می‌تونیم بکشیم؟»


این واکنش‌های منفی و انتقاد‌ها به این جلسه آن قدر شدت گرفت که به سرعت امیرمسعود رزازان، رئیس وقت هیئت مدیره بانک تجارت را به صداوسیما کشاند تا از طریق اخبار ۲۰:۳۰ به افکار درگیر این مسئله پاسخ بدهد.
رزازان از این گفت که بعد از ۴ سال، سال پنجم اولین سالی بود که سود تقسیم می‌شد و عملکرد هم بسیار درخشان بوده است و همه همکاران سیستم بانکی پاداش گرفته اند به جز هیئت مدیره که از طریق این پاداش باید برایشان جبران شود. او در بخشی دیگر از صحبت هایش گفت: «فکر می‌کنم این ۵۰۰ میلیون تومان جزو کمترین مبالغ باشه و این مبلغ پاداش ۵نفر برای یک سال مالی است!» البته که این پاسخ نتوانست فضای ایجادشده را تلطیف کند و به پرسش‌ها و ابهام‌های افکار عمومی پاسخ بگوید.


بله، تشویق کردم و به این افتخار می‌کنم

هرقدر انتشار ویدئوی مربوط به جلسه هیئت مدیره بانک تجارت در فضای مجازی واکنش‌های منفی در پی داشت، لابه لای اخبار المپیکی که این روز‌ها روی بورس است، تصویری منتشر شد که برعکس، کلی واکنش مثبت ایجاد کرد و حس خوبی را به خیلی‌ها منتقل کرد. تصویری که در آن خانمی روی سکو‌های خالی از تماشگر رقابت‌های المپیک نشسته است و یک تنه دارد برای تیم ملی بسکتبال کشورمان که با چک رقابت می‌کند، مایه می‌گذارد و تشویقشان می‌کند. تصویری که مدتی بعد مشخص شد متعلق به سمیرا اصغری، بازیکن تیم ملی بانوان افغانستان است و همچنین جوان‌ترین عضو کمیته بین المللی المپیک.


بعد از اینکه تصویر او در فضای مجازی به یکی از تصاویر پربازدید تبدیل شد، صحبت‌های کوتاهی هم از او دست به دست چرخید. او در بخشی از مصاحبه اش صحبت‌های جالبی مطرح کرد؛ صحبت‌هایی که به نظر کمی از تجربه برآمده است و کمی از عرق و دوستی‌ای که همیشه بین ملت ایران و افغانستان وجود داشته و این مرتبه خودش را در یکی از میادین المپیک به رخ کشیده است: «من توانستم که درک کنم تیم ایران در چه وضعیتی قرار دارد و متوجه شدم که نیاز به تشویق دارند و به خاطر همین تا جایی که توان داشتم، تشویقشان کردم و من به این افتخار می‌کنم.» او همچنین از این گفت که امیدوار است روابط افغانستان و ایران دست کم از طریق ورزش بیشتر و محکم‌تر شود. کاربری خطاب به او در توئیتر نوشته بود: «ببین خانم! دمت گرم. دمت گرم که اون روز تنها نشستی روی سکو‌ها و به تیم ما امید و انگیزه دادی.»


نکته جالب این بود که پیش از مشخص شدن نام او، بسیاری گمان می‌کردند که او بی شک یک ایرانی است یا با یکی از اعضای تیم نسبتی دارد که این چنین دارد با شور و حرارت تیم ملی ایران را تشویق و حمایت می‌کند. مشخص شدن هویت او، اما چیز دیگری را هم مشخص کرد؛ اینکه فارغ از همه حاشیه‌هایی که گاهی حتی در زیر پست نوید محمدزاده و در مذمت ازدواج او با یک زن اهل افغانستان رخ می‌دهد و نتیجه آن جملات و حرف‌های نژادپرستانه‌ای است که روانه می‌شود، چیز‌های خیلی مهم تری درونمان جریان دارد که سر بزنگاه‌ها خودش را نشان می‌دهد؛ چیز‌هایی که از جنس دوستی و عشق و احترام است و می‌تواند دل خیلی‌ها را به خودش گرم کند.


کاربری خطاب به او نوشت: «ایشالا یه روزی جبران کنیم براتون.» و شخص دیگری هم گفته بود: «درود بر سمیرا اصغری عزیز که رسم همسایگی را به نیکی ادا کرد.» کاربر دیگری هم برای او و ورزش افغانستان این چنین آرزوی موفقیت کرد: «تلخی حرفای خیلیا رو گرفتی. به امید موفقیت شما و ورزش افغانستان. از اینکه تیم ایران رو تشویق کردی، ازت ممنونیم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->