آمریکا: قصد اعزام نیرو به اوکراین را نداریم رژه سراسری شناور‌های بسیج دریایی به‌مناسبت روز قدس برگزار می‌شود عمان: ایران می‌تواند نقش موثری در ایجاد آتش‌بس در غزه ایفا کند ​​​​​​​بورل: اتحادیه اروپا بر سر تحریم شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست به توافق رسید وزیران صهیونیست تهدید به ترک کابینه نتانیاهو کردند صحت انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌ها تایید شد دریادار تنگسیری: گذشت زمانی که آمریکا و انگلیس بتوانند نفت این ملت را بدزدند آمریکا، خواستار توضیح اسرائیل درباره اسارت خبرنگار الجزیره شد آمریکا به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه واکنش نشان داد تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو در میانه تنش‌ها در مورد غزه سازمان ملل: قحطی قریب الوقوع در شمال غزه بحرانی بی‌سابقه است حمله‌های هوایی شدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نماینده منتخب مسجدسلیمان در مجلس تغییر کرد + فیلم گوترش: گزارش‌ها درباره ناامنی غذا در غزه تکان دهنده است شهادت مدیر عملیات پلیس نوار غزه پس از هلاکت یک صهیونیست مجلس شهرداری‌ها را مکلف به صدور مجوز حفاری فیبر نوری در معابر کرد آیا مرگ چارلز سوم، پادشاه انگلستان صحت دارد؟ + بیانیه کاخ باکینگهام معاون وزیر کشور: ۲۷ شهرستان در ایام انتخابات ظرفیت بروز ناآرامی را داشت | داعش هم انتخابات را هدف گرفت مرحله دوم انتخابات مجلس ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود نخستین اظهار نظر انتخاباتی ترامپ درباره ایران تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۸۹ حوزه انتخابیه دیگر (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) رئیس‌جمهور: سوداگری در حوزه غذا پذیرفتنی نیست | کسانی که با جان مردم بازی می‌کنند، به قانون سپرده شوند
سرخط خبرها

طرح «صیانت از فضای مجازی» از چه زمانی اجرا می‌شود؟ پیام‌رسان‌های خارجی تا کی فعال هستند؟

  • کد خبر: ۷۵۹۲۵
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
  • ۱۲
طرح «صیانت از فضای مجازی» از چه زمانی اجرا می‌شود؟ پیام‌رسان‌های خارجی تا کی فعال هستند؟
نماینده مردم کهنوج، فاریاب، رودبارجنوب، قلعه گنج و منوجان در مجلس ضمن انتقاد از آنچه سیاه‌نمایی در اطلاع‌رسانی از طرح مجلس درباره فضای مجازی خواند گفت: تا زمانی که نرم‌افزار‌های داخلی همه سرویس‌های لازم با شاخصه‌های بین‌المللی ارائه نکنند، پیام‌رسان‌های خارجی فعال هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، منصور شکرالهی اظهارداشت: لذاطرح صیانت از حقوق کاربران به‌دنبال مسدودکردن اینستاگرام، واتساپ و در مجموع شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های خارجی نیست.

با توسعه شبکه‌های داخلی غرض ورزی‌ها کاهش می‌یابد

وی در ادامه به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: متاسفانه شبکه‌ها و پیام رسان‌های خارجی صفحاتی را که تصاویر و رشادت‌های شهید سلیمانی را بارگذاری کرد، مسدود و اکانت‌های موردنظر را از دسترس خارج می‌کردند.

شکرالهی افزود: این موضوع با هدف نرسیدن صدای آزادی خواهی به گوش جهانیان انجام شد، ولی با توسعه شبکه‌ها و پیام رسان‌های داخلی این غرض ورزی‌ها به حداقل می‌رسد.

نماینده مردم برخی شهرستان‌های جنوب استان کرمان در مجلس در ادامه بر توسعه و تقویت شبکه‌های پیام رسان داخلی تاکید کرد و گفت: با کمک متخصصان حوزه فناوری و شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر توسعه و تقویت شبکه‌های داخلی مالکیت معنوی کاربران نیز حفظ می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین با تصویت پیام رسان‌های داخلی کسب و کار‌ها توسعه و رشد خواهند یافت و مردم از درآمدزایی ایمن و پایداری برخوردار می‌شوند.

طرح برای منافع مردم برنامه ریزی شده

شکرالهی با بیان اینکه طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی در راستای منافع مردم برنامه ریزی شده است، زمان اعلام وصول این طرح را سال گذشته اعلام و تصریح کرد: این طرح با کمک همه افراد، نخبگان و نمایندگان دستگاه‌های تصمیم‌گیر در کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی شد و پس از آن به دلیل اهمیت موضوع در مرکز پژوهش‌های مجلس نیز مورد بازبینی قرارگرفت.

نماینده مردم شهرستان‌های کهنوج، فاریاب، رودبارجنوب، قلعه گنج و منوجان در مجلس شورای اسلامی افزود: در نشست اخیر مجلس این طرح نیز با توجه به اشکال‌ها و ایراد‌هایی که داشت، توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور انجام کار کارشناسی و بررسی بیشتر و استفاده از همه ظرفیت‌های کشوری و ملی به کمیسیون مشترک متشکل از نماینده همه نهاد‌های تصمیم گیر مجلس و دولت ارجاع داده شد.

فقط نحوه بررسی طرح تصویب شد

وی در ادامه با بیان اینکمه طرح مجلس در زمینه صیانت از حقوق کابران در فضای مجازی در اذهان مردم سیاه نمایی شده از این رو مردم باید در جریان جزییات این طرح قرار گیرند تصریح کرد: این طرح تصویب نشده است؛ مجلس شورای اسلامی فقط نحوه بررسی این طرح را تصویب کرد.

این نماینده مجلس بر حساسیت طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: با توجه به حساسیت طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی این طرح توسط صاحب‎نظران، فعالان فضای مجازی و کارشناسان دولت و بخش خصوصی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: آنچه در زمینه طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی به تصویب مجلس رسیده صرفاً تعیین نحوه بررسی طرح در مجلس بوده که به اشتباه در برخی از رسانه‌ها به عنوان تصویب طرح فضای مجازی منعکس شده است.

شکرالهی ادامه داد: متاسفانه اطلاع رسانی‌ها در این زمینه اشتباه و سیاه نمایی بوده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه طرح صیانت از حقوق کابران در صورت تصویب و موافقت مجلس و شورای نگهبان به صورت آزمایشی اجرا می‌شود، گفت: گمانه زنی‌ها در زمینه این طرح ادامه دارد.

طی روز‌های گذشته انتشار برخی اخبار درباره بررسی طرحی با عنوان صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی خبرساز بوده و واکنش‌های بسیاری را حتی بین مسئولان بخش‌های مختلف کشور داشته است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
2
0
به‌ نظر‌ من‌ طرح‌ خوبیه‌ خدا‌ کنه‌ زود‌ اجرایی‌ بشه‌ این‌ اینستا‌ گرام‌ خیلی‌ از‌ زندگی‌ هارو‌ بهم‌ ریخته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
0
1
به نظر من یه ظلم بزرگ در حق مردم نجیب ایران هست.پس تکلیف این همه نت ورک وکسب چکار و درآمد زایی چی میشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
2
0
بابا اونقدرام بد نیست این طرح، به نظر من که خوبه چون برنامه های داخلی پیشرفت میکنه و مردم اینقدر خودشونو درگیر تلگرام و اینستاگرام نمیکنن ولی به شرط اینکه اینترنت پر سرعت و برنامه های داخلی به اندازه برنامه های خارجی امکانات داشته باشد یا حتی بهتر باشد، تا مردم با این قضیه کنار بیایند و دنبال برنامه های خارجی نروند، انشاا... که بهتر میشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
2
0
واقعأ درسته،خدا کنه زودتر اجرا بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
0
1
خدا کنه هیچ وقت اجرا نشه واقعا سخته بدون بازی های آنلاین و کلی چیز دیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
2
0
اینستا رو قطع کنید
شبنم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
0
1
اصلا موافق نیستم به عنوان یه شهروند حق استفاده از شبکه های اجتماعی خارجی رو ام ندارم؟این طرح تصویب و اجرا بشه از مجازی کنار میکشم مگه ما رو مسخره گیر اوردین؟دوروز دیگه بگین اجازه ی نفس کشیدنم نداریم چون کربن دی اکسید تولید میشه‌. این مسخره بازیا چیه برنامتونو توسعه بدین که مردم جذب پیام رسان های داخلی شن ولی حق مسدود کردن برنامه هارو ندارین
غلامرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
2
0
ای کاش اینستا گرام کلا قطع بشه
مترجم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
0
1
سلام راستش نمیخواستم پیام بزارم ولی این پیامای آخری رو خوندم و گفتم باید جواب بدم به اون افراد کینه به دل که نتونستن موفق بشن و به خاطر پیشرفت و فالووور های بقیه آزرده خاطر شدن اینستاگرام هیچ کاری نکرده بلکه دل خود مردم کثیف بوده که خانواده ها نابود شدن هیچکس حق نداره تا مارا در قفس مبحوث کنه و بگه با دیگر افراد جهان حق صحبت ندارید و به نظرم مجلس نباید چنین چیزی تصویب بکنه و حتی فکر کردن بهش هم باعث حقارت هست الان ترکیه ای ها از بیپ برای صحبت استفاده میکنن به جای واتساپ ولی واتساپ اونا یا اینیستاشون بازه اگر برنامه خوبی ببینیم ما هم نصب میکنیم و الان با این کار هزاران بلاگر بیکار میشن که نه تنها فایده ای نخواهد داشت بلکه باعث ضرر مردم میشه
امیر محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
0
0
چه زمانی قراره اجرایی بشه
ناشناس
Germany
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
0
2
خطاب به اونایی که گفتن اجرا بشه
شما ها یه مشت کور و کر احمقین که حقیقت رو نمیبینید !!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
0
1
فقط اونایی که میگن باید قطع بشه اوج جهالت حتی جاهل و نادان تر از عصر جهالت عربستان
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->