حضور پینگ‌پنگ باز مشهدی در مسابقات انتخابی المپیک تیم ملی تنیس روی میز بانوان تاریخ و زمان بازی‌های تیم ملی ایران در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ عادل فردوسی‌پور بازنشسته شد! یک روایت بیش‌ از حد وفادارانه استقلال و پرسپولیس نقره داغ شدند تیم‌داری، مشکلی که معضل شده است طبیعت؛ مشتری جدید پرسپولیس پیشکسوت پرسپولیس، مدیرعامل سایپا شد استوری احساسی هادی چوپان با خانواده + عکس جریمه ۱۰۰۰ دلاری برای مدافع مشهدی سپاهان جشن آخر سال استقلالی‌ها در اکباتان ابلاغیه کمیته انضباطی برای پرسپولیس و استقلال فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی منحل شد! یک دروازه‌بان بدون بازی ملی‌پوش شد! قلعه نویی دیگر نوراللهی را نمی‌خواهد حذف غول‌های سپاهان از تیم ملی| چرا اسدی و مغانلو نیستند؟ تغییرات پرسپولیس بعد از واگذاری طباطبایی به پرسپولیس نمی‌آید بادیگارد مسی در راه لیگ عربستان تمرین استقلال تعطیل شد اوسمار: امیدوارم سال آینده به صدر جدول برگردیم
سرخط خبرها

لیگ برتر فوتسال بانوان ۱۶ تیمی می‌شود؟

  • کد خبر: ۷۶۳۳۱
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
لیگ برتر فوتسال بانوان ۱۶ تیمی می‌شود؟
تصمیم بحث‌برانگیز سازمان لیگ، لیگ بانوان را شانزده‌تیمی می‌کند؟
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ در تصمیمی بحث‌برانگیز، سازمان لیگ فوتسال قصد دارد تا به یکی از تیم‌های سقوط‌کرده به لیگ‌یک، شانس دیگری برای بقا بدهد. این تصمیم فقط برای سروسامان‌دادن و نظم به جدول گرفته شده است!
 
فدراسیون چندی‌پیش تاریخ قرعه‌کشی لیگ برتر فوتسال بانوان فصل ۱۴۰۰_۱۴۰۱ را مشخص کرد. قرعه‌کشی لیگ نوزدهم به گفته مسئولان ۱۸‌مرداد یعنی ۷‌روز دیگر است. در آن زمان فدراسیون نام ۱۵ تیم را برای حضور در لیگ برتر اعلام کرد؛ ۱۲ تیم از فصل گذشته لیگ برتر، ۲ تیم تازه‌وارد از لیگ دسته‌یک و یک تیم ناآشنا که دلیل حضورش در این فهرست هیچ‌گاه توضیح داده نشد.


یک تیم ناآشنا در لیست

بوتاپارس البرز و نصر فردیس، قهرمان و نایب‌قهرمان لیگ‌یک هستند که صعود کردند؛ اما هیئت فوتبال ملارد نیز به فهرست لیگ‌برتری‌ها اضافه شده است. به‌همین‌خاطر کمی ارقام برای برگزاری فصل جدید دچار تغییر شد و سازمان لیگ تصمیم جدیدی گرفت. قرار است بین تیم‌های هیئت فوتبال اصفهان و شهروند ساری که از لیگ برتر به لیگ دسته‌اول سقوط کردند، مسابقه‌ای برگزار شود تا تیم برنده در لیگ برتر ابقا شود و فصل آینده لیگ برتر بانوان نیز با ۱۶‌تیم برگزار شود.
 
بر‌همین‌اساس تیم‌های اصفهان و ساری ۳ هفته دیگر روز یکشنبه ۳۱‌مرداد در تهران به‌مصاف هم می‌روند و برنده بازی می‌تواند دوباره طعم لیگ برتر را بچشد. البته هنوز این ۲ تیم واکنشی به این تصمیم نشان نداده‌اند و ممکن است علاقه و برنامه‌ای به حضور در این بازی نداشته باشند. در این مدت کم، قطعا برای بهترین تیم‌ها نیز آماده‌کردن بازیکنان برای دیداری حساس کاری سخت و دشوار است.


اصرار برای ماندن قعرنشین‌ها

سازمان لیگ ترجیح می‌دهد برای سروسامان‌دادن به جدول خود به زور یکی از تیم‌های سقوط‌کرده را در لیگ حفظ کند.
 
تیم فوتسال بانوان شهروند ساری که تنها‌نماینده فوتسال بانوان شمال کشور در لیگ برتر فوتسال به‌شمار می‌آمد، فصل گذشته به‌دلیل عملکرد ضعیف در وضعیت بحرانی قرار گرفت و در‌نهایت از ۱۲ بازی ۳‌امتیاز از ۳ تساوی کسب کرد و گزینه اصلی سقوط شد. در جدول لیگ برتر فصل گذشته از گروه‌یک رقابت‌ها علاوه بر شهروند ساری، پویندگان فجر شیراز نیز با ۴‌امتیاز به‌عنوان تیم ششم جدول در نزدیکی سقوط بودند. از گروه دوم رقابت‌ها نیز هیئت فوتبال اصفهان با صفر‌امتیاز گزینه اصلی سقوط گروهش به دسته‌یک فوتسال بانوان کشور بود. شهروند ساری و هیئت فوتبال اصفهان که تیم‌های هفتم ۲ گروه بودند، ضعیف‌ترین تیم‌های این دوره از مسابقات محسوب شدند و در‌نهایت سقوط کردند.
 
این درحالی است که تیم‌های بالای جدول در فصل گذشته از حضور تیم‌های بسیار ضعیف ناراضی بودند و ترجیح می‌دادند که لیگ با تعداد تیم‌های کمتری برگزار شود و در مقابل کیفیت بازی‌ها بالا برود؛ زیرا حضور تیم‌های کم‌کیفیت باعث شده بود رقم‌های عجیبی از گل‌های زده در یک بازی ثبت شود و همین اختلاف‌گل‌ها کار را برای مدعیان صدرنشینی سخت کرد. البته غیبت‌های مکرر تیم‌ها در بازی مقابل تیم‌های قدرتمند نیز از دیگر‌دردسر‌های فصل گذشته بود.


احتمال چهارده‌تیمی‌شدن لیگ

فدراسیون به باشگاه‌های لیگ‌برتری مهلت داده تا ۱۴‌مرداد یعنی پایان این هفته، آمادگی خود برای حضور در فصل جدید را اعلام کنند. احتمالا بعد از این زمان کمی اوضاع تغییر کند. تیم کیمیای اسفراین که ۲ فصل پیش با اقتدار از خراسان رضوی به لیگ برتر صعود کرد، فصل گذشته در اولین تجربه بازی در لیگ برتر روز‌های سختی را پشت‌سر گذاشت. آن‌ها به زحمت خود را در لیگ حفظ کردند و حالا زهرا حاتمی، سرمربی تیم، می‌گوید: اگر اسپانسر جذب نشود، به‌ناچار در لیگ شرکت نمی‌کنیم؛ زیرا نمی‌خواهیم شرایط و مشکلات فصل قبل به وجود بیاید و بازهم آن مشکلات را تجربه کنیم.
این به معنی این است که با انصراف کیمیا، شاید تعداد تیم‌ها به رقم ۱۴ برسد و نیازی به برگزاری بازی مجدد نباشد.
در‌این‌بین امتیاز تیم رودان نیز برای فروش گذاشته شده است. خبرگزاری‌ها گفته‌اند رئیس هیئت فوتبال رودان خطاب به رئیس هیئت فوتبال استان هرمزگان خواستار فروش و واگذاری نماینده استان در لیگ برتر فوتسال بانوان کشور شده است.


بلاتکلیفی عجیب فوتسالی‌ها

زمان هم نتوانسته است طلسم شرایط عجیب فوتسال بانوان را بشکند. تیم ملی بزرگ‌سالان مدت‌هاست که وجود خارجی ندارد و برخلاف سروسامان تیم مردان و اوضاع بهتر فوتبال بانوان، حتی کادرفنی تیم نیز مشخص نشده است؛ این در‌حالی است که جام ملت‌های آسیا و بازی‌های داخل سالن نیز در انتظار دختران ماست. قرار بود هفته گذشته سرمربی تیم مشخص شود که درنهایت پس از رایزنی‌های پرشمار، علی صانعی که در ۲ دوره قهرمانی فوتسال بانوان در آسیا (۲۰۱۵ و ۲۰۱۸) مدیر فنی تیم ملی بانوان بود، بار دیگر پذیرفت تا در کسوت مدیرفنی تیم ملی فوتسال زنان فعالیت کند. با‌این‌حال هنوز سرمربی مد‌نظر از بین گزینه‌ها معرفی نشده و قطعا این موضوع روی حضور این چهره‌ها در تیم‌های لیگ‌برتری خود تأثیر دارد. فاطمه شریف، سرمربی تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی، در ۲ فصل گذشته یکی از گزینه‌های اصلی هدایت تیم ملی است. او درباره حضورش روی نیمکت تیم مشهدی نیز گفته بود: باید بدانیم که سیاست دستگاه ورزش استان خراسان رضوی برای تیم‌داری چیست و آیا من سرمربی خواهم بود یا خیر.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->