بیرانوند به بازی با آلومینیوم می‌رسد؟ تغییر مدیرعامل در باشگاه صنعتی کلید خورد شادی جنجالی کار دست بازیکن پرسپولیس می‌دهد یزدانی المپیک پاریس را از دست داد؟ چراغ سبز مربی برزیلی به پرسپولیس کریس کلمن، سرمربی مدنظر تراکتور، کیست؟ تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

رکورد خراسانی‌ها در تیم‌ملی فوتبال بانوان

  • کد خبر: ۷۵۹۹۵
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
رکورد خراسانی‌ها در تیم‌ملی فوتبال بانوان
برای شرکت در کافا ۷ بازیکن استان خراسان رضوی در اردوی تیم‌ملی حضور دارند که در نوع خود یک رکورد ویژه محسوب می‌شود.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ ۷ بازیکن جوان خراسان در آستانه اعزام به رقابت‌های کافا دوباره به اردوی تیم‌ملی فوتبال زیر ۲۳ سال بانوان فراخوانده شده‌اند. دختران خراسان‌رضوی این شانس را دارند تا به‌نوعی در یک دوره از رقابت‌های کافا با حضور پرتعدادشان رکوردشکنی کنند؛ زیرا پیش از این نیز فدراسیون مرکزی آسیا از ۲ داور ایرانی برای قضاوت در این مسابقات دعوت کرده بود که یکی از آن‌ها مشهدی است. «انسیه خباز مافی‌نژاد»، کمک‌داور بین‌المللی فوتبال مشهد، همراه با «مهسا قربانی» به‌عنوان داور قرار است در این رقابت‌ها قضاوت کنند و آمار خراسانی‌های کافا افزایش خواهد یافت.


این ۷ نفر خوش‌آتیه

مهدیه محمدزاده، سارا دیدار، مریم سلیمان‌پور، کیمیا کافی، مطهره دانش‌آموز، نسترن محمدخانی و فاطمه سرورزاده بازیکنانی هستند که از خراسان‌رضوی در این اردو حضور دارند. در اردوی گذشته نیز که از ۲۸ تیر تا ۳ مرداد برگزار شد، مریم آزمون بازهم این ۷ بازیکن را در اردوی خود داشت.


فاطمه قاسمی (فارس)، کیمیا رحیمی‌نیا، فاطمه گرایلی (مازندران)، لیلی نجاتی (گلستان)، مبینا اعتمادی، اسما نظری (آذربایجان‌شرقی)، مائده نجفی، زینب عباس‌پور، حنانه امین (تهران)، فاطمه بختیاری، مینا نافعی (اصفهان)، فاطمه مخدومی (کردستان)، فاطمه پسندیده (ایلام)، زهره عرفانی، فاطمه ستوده، ملیکا زیدآبادی، فریمهر خضری (کرمان) و مونا ثریا‌بین (گیلان) ۱۸ بازیکن دیگری هستند که در این اردو حاضرند. احتمالا ۱۸ بازیکن راهی تاجیکستان می‌شوند و به این ترتیب باید ۷ بازیکن از این فهرست خط بخورند. شانس خراسانی‌ها برای قرارگرفتن در ترکیب نهایی زیاد است و باید دید سرمربی کدام یک را از حضور در فهرست کافا خط می‌زند.


به‌جز سارا دیدار که در هر ۲ رده سنی حضور داشته است، مهدیه محمدزاده، مریم سلیمانپور، کیمیا کافی و فاطمه سرورزاده در فصل گذشته برای تیم فوتسال بانوان هیئت خراسان‌رضوی در لیگ‌برتر توپ می‌زدند و تجربه بازی چه در سالن و چه در چمن و حضور در اردو‌های تیم‌ملی را دارند.


تیم‌ملی فوتبال بانوان کشورمان با ترکیبی از بازیکنان جوان و زیر ۲۳ سال در این تورنمنت حضور خواهد داشت، به همین دلیل یک نام آشنا از تیم جوانان نیز در بین بازیکنان دعوت‌شده حضور دارد. پیش از این در خرداد امسال، سارا دیدار و شرمین افخمی به‌عنوان بازیکنان تیم‌ملی جوانان همراه با آزمون در رقابت‌های کافا شرکت کرده بودند که عنوان دومی را به‌دست آوردند. الهه افشاردوست نیز تنها خراسانی تیم‌ملی نوجوانان بود که به کافا اعزام شد و درنهایت هر ۲ تیم‌ملی ایران در رده‌های مختلف نایب‌قهرمان کافا شدند. حالا در این رده که رده امید نیز خوانده می‌شود، قرار است بازیکنان مستعد بیشتری از خراسان‌رضوی حضور داشته باشند و می‌توان به قهرمانی ایران امیدوار بود.


اردوی تیم‌ملی زیر ۲۳سال بانوان از امروز ۹ تا ۱۴مرداد در مرکز ملی فوتبال برگزار می‌شود. بازیکنان استان باید صبح امروز شنبه ۹ مرداد با حضور در مهمانسرای شهیدرضایی مجد واقع در مرکز ملی فوتبال خود را به کادرفنی تیم معرفی کنند. مریم جهانجاتی و مریم آزمون دختران ایران را برای حضور در این مسابقات تمرین می‌دهند. آزمون در پایان هفته در مشهد حضور داشت و دوره مربیگری سطح D را برای بانوان برگزار کرد.


۱۹ مرداد، اردوی آخر، ترکیب نهایی

شیرین نصیری که به‌عنوان مدیر تیم‌ملی فوتبال جوانان نیز انتخاب شده است، می‌گوید: این اردو با این هدف برگزار می‌شود تا بازیکنان آمادگی لازم را برای حضور در تورنمنت کافا به‌دست بیاورند. پس از ۱۴ مرداد و پایان اردو، بعد از استراحتی کوتاه، ملی‌پوشان از ۱۹ مرداد وارد اردوی آخر می‌شوند و سپس به کشور تاجیکستان اعزام خواهند شد. تورنمنت کافای زیر ۲۳ سال در شهر دوشنبه از ۲۷ مرداد برگزار می‌شود که تیم‌ملی فوتبال جوانان بانوان کشورمان با ترکیب بازیکنان زیر ۲۳ سال و جوانان در این تورنمنت حضور خواهد داشت.


مدیر تیم‌ملی فوتبال جوانان بانوان درباره امکانات و شرایط اردویی به سایت فدراسیون فوتبال گفت: خوشبختانه اردو‌های تیم‌ملی جوانان با حمایت مسئولان فدراسیون و کمیته بانوان درحال برگزاری است و برای حمایت از این تیم مسئولان فدراسیون از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند. امیدوارم با حضور در تورنمنت کافا و کسب بهترین نتایج پاسخگوی حمایت‌های بیش از پیش مسئولان فدراسیون و کمیته بانوان باشیم.


برنامه شش‌روزه کافا

چندی پیش کمیته برگزارکننده تورنمنت کافا، برنامه زمان‌بندی مسابقات تیم‌های فوتبال بانوان ایران، افغانستان، ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان را اعلام کرد که دختران ایرانی باید کار خود را با بازی مقابل میزبان آغاز کنند.


روز جمعه ۲۹ مرداد، ایران با تاجیکستان دیدار دارد و ازبک‌ها به‌مصاف افغان‌ها می‌روند. شنبه ۳۰ مرداد ایران بازی ندارد، ولی تاجیکستان با افغانستان و ازبکستان با قرقیزستان رقابت خواهند کرد. دوشنبه یکم شهریور افغانستان برابر ایران صف‌آرایی می‌کند و تاجیکستان و قرقیزستان نیز با یکدیگر جدال می‌کنند. سه‌شنبه ۲ شهریور ایران حریف ازبک‌هاست و قرقیزستان و افغانستان باهم بازی می‌کنند. در روز پایانی یعنی ۴ شهریور نیز ایران برابر قرقیزستان به میدان می‌رود و تیم میزبان نیز با ازبکستان رقابت می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->