آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت
سرخط خبرها

تیم نامرئی قرعه‌کشی فصل جدید لیگ‌برتر فوتسال بانوان را لغو کرد

  • کد خبر: ۷۷۰۸۱
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
تیم نامرئی قرعه‌کشی فصل جدید لیگ‌برتر فوتسال بانوان را لغو کرد
با توجه به تصمیم سازمان لیگ برای برگزاری بازی شانس مجدد بین تیم‌های سقوط کرده از لیگ برتر، قرعه کشی به زمانی دیگر شاید در شهریورماه موکول شد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ هفته گذشته سازمان لیگ فوتسال اعلام کرد قرار است بین ۲ تیم سقوط‌کرده از لیگ‌برتر یک بازی شانس مجدد اجباری برگزار کند تا لیگ در فصل جدید شانزده‌تیمی شود. در آن زمان قرعه‌کشی در ۱۸ مرداد پابرجا بود، اما روز گذشته در روز موعود فدراسیون ترجیح داد نام دقیق تیم شانزدهم را بداند و بعد قرعه‌کشی کند!


این‌بار کرونا مقصر نیست

۲۴ تیر بود که بالاخره فدراسیون‌نشینان برای آغاز فصل جدید لیگ‌برتر فوتسال قدم کوچکی برداشتند. آن‌ها زمان برگزاری قرعه‌کشی لیگ‌برتر فوتسال بانوان را ۱۸ مرداد اعلام کردند و تا ۱۴ مرداد به باشگاه مهلت داده شد آمادگی‌اش را برای حضور در لیگ‌برتر اعلام کند، اما همچون گذشته آن‌ها طبق برنامه پیش نرفتند.


عامل تعویق قرعه‌کشی لیگ بانوان کرونا نیست، دلیل آن تصمیم عجیب فدراسیون برای فصل جدید است. در آن زمان فدراسیون نام ۱۵تیم را برای حضور در لیگ‌برتر اعلام کرد؛ ۱۲تیم از فصل گذشته لیگ‌برتر، ۲تیم تازه‌وارد از لیگ دسته‌یک و یک تیم ناآشنا که دلیل حضورش در این فهرست هیچ‌گاه توضیح داده نشد. درواقع همین یک تیم اضافه و جدید باعث شد کار برای مسئولان کمی پیچیده شود و برای حل مشکل، یک دیدار اجباری بین ۲ تیم سقوط‌کرده از فصل گذشته برگزار کنند و یکی از این ۲ تیم خوشبخت در لیگ‌برتر باقی بمانند.


بر‌همین‌اساس تیم‌های اصفهان و ساری ۲ هفته دیگر روز یکشنبه ۳۱‌مرداد در تهران به‌مصاف هم می‌روند و برنده بازی می‌تواند دوباره طعم لیگ‌برتر را بچشد. البته هنوز این ۲تیم واکنشی به این تصمیم نشان نداده‌اند و ممکن است علاقه و برنامه‌ای به حضور در این بازی نداشته باشند. در این مدت کم، قطعا برای بهترین تیم‌ها نیز آماده‌کردن بازیکنان برای دیداری حساس کاری دشوار است.


عملکرد ضعیف در دوران کرونا

پیش از شیوع کرونا، سال ۹۸ لیگ فوتسال بانوان از روز‌های پایانی مرداد آغاز شد که هفته‌های پایانی آن در انتهای سال با تعطیلی‌ها و قرنطینه‌ها همراه شد و درنهایت در تابستان ۹۹ قهرمان آن دوره مشخص شد. پس از آن ماه‌ها از برگزاری فصل جدید لیگ خبری نبود و تیم‌ها و بازیکنان در بلاتکلیفی به سر می‌بردند که درنهایت ۶ دی ۹۹ قرعه‌کشی لیگ‌برتر بانوان برگزار و قرار شد از ۲۶ دی نیز هفته اول مسابقات برگزار شود.

 

البته لیگ تغییراتی داشت و تیم‌ها در ۲ گروه دسته‌بندی شدند تا درنهایت ۴ تیم برتر راهی پلی‌آف شوند. مسابقاتی که تا خرداد ۱۴۰۰ ادامه پیدا کرد. در این مدت فوتسالیست‌ها و مربیان بیشترین آسیب را از بی‌نظمی و بی‌برنامگی سازمان لیگ برای فوتسال بانوان دیدند. طولانی و فرسایشی‌شدن مسابقات، لغو‌های متعدد بازی‌ها، تعویق شروع مسابقات و ضرر‌های مالی بخشی از این آسیب‌ها بود.


سازمان لیگ به‌دنبال زمان‌خریدن

قرعه‌کشی بدون مشخص‌شدن روز معین، به نقل از مسئولان برگزاری مسابقات به شهریور موکول شده است. احتمالا با این تصمیم و تعویق زمان قرعه‌کشی مسئولان برای خودشان زمان خریده‌اند، زیرا وضعیت تیم‌ها در فصل جدید چندان مساعد نیست. تیم کیمیای اسفراین که سال گذشته اولین‌بار لیگ‌برتر را تجربه کرد، مشکلات زیادی در فصل پیش متحمل شد و حالا در آستانه فصل جدید می‌گوید اسپانسری ندارد و اگر کسی پیدا نشود، در لیگ شرکت نمی‌کند. در‌این‌بین امتیاز تیم رودان نیز برای فروش گذاشته شده است. خبرگزاری‌ها گفته‌اند رئیس هیئت فوتبال رودان خطاب به رئیس هیئت فوتبال استان هرمزگان خواستار فروش و واگذاری نماینده استان در لیگ‌برتر فوتسال بانوان کشور شده است و آن‌ها نیز شرایط مساعدی ندارند.


پالایش نفت آبادان که سال گذشته قهرمان شد نیز در ماه‌های آخر لیگ با مشکلات مالی زیادی روبه‌رو بود و حتی تیم مشهدی نیز تا امروز وضعیتش برای حضور در فصل جدید چندان مشخص نبوده و منتظر تصمیم‌گیری نهایی مدیران است. از سوی دیگر ۲ تیمی که در شانس مجدد هستند و یکی از آن‌ها باید در لیگ‌برتر بماند نیز اصلا شرایط مناسبی در فصل قبل نداشتند و مشکلات مالی باعث شد آن‌ها به ضعیف‌ترین تیم‌های لیگ تبدیل شوند.
با وجود این فدراسیون ترجیح می‌دهد لیگ را با تعداد بیشتری از تیم‌ها برگزار کند و باید دید با شروع پاییز می‌توان شاهد آغاز رقابت فوتسالیست‌ها بود یا خیر.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->